Pomoc

Poniżej prezentujemy listę odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące składania i realizacji zamówień w czytio.pl

Jeżeli na poniższej liście nie znajdą Państwo odpowiedzi na swoje pytania zapraszamy do skontaktowania się z obsługą sklepu. Dane kontaktowe znajdują się tutaj: KONTAKT
 

Zobacz jak zamówić towar na naszym blogu

  1. Jak kupować

  2. Formy płatności

  3. Koszty i sposoby dostawy

  4. Odstąpienie od umowy lub wymiana towaru

  5. Termin realizacji zamówienia

  6. Dostępność produktów

  7. Gwarancja i serwis

 

1. JAK KUPOWAĆ

 Zakupy w sklepie www.czytio.pl  są łatwe, przyjemne i komfortowe. Tutaj znajdziesz informacje: JAK KUPOWAĆ W CZYTIO.PL poniżej znajdziesz objaśnienia dotyczące zakupów

 

Przeglądanie oferty.


Wszystkie dostępne produkty z naszej oferty zlokalizowane są w kategoriach towarowych w lewej części stron naszego sklepu. Po kliknięciu na wybraną kategorię, ukaże się lista dostępnych podkategorii, będzie też dostępna lista wszystkich produktów, dostępnych w danej kategorii.

Na liście produktów najczęściej znajdziesz:

  • miniaturkę zdjęcia tego produktu
  • jego nazwę
  • skrócony opis towaru
  • aktualną cenę
  • info o ewentualnych promocjach, poleceniach, nowościach
  • link do włożenia towaru do koszyka

 

Lista kategorii towarowych.


Każdy towar z naszej oferty jest przypisany do którejś z istniejących i widocznych w lewej części stron sklepu kategorii towarowych. Niektóre towary mogą być przypisane do więcej niż jednej kategorii. Kategorie mogą być podzielone na subkategorie, a te na kolejne subkategorie itp.

Karta produktu.


Po kliknięciu na zdjęcie lub opis danego towaru, zostanie otworzona podstrona, zawierająca pełny opis towaru (czasem także więcej jego zdjęć). Na tej podstronie także możesz zaznajomi się z aktualną ceną towaru oraz włożyć go do koszyka. Jeżeli towar ma przypisane cechy do wyboru (np. rozmiary, kolory), przed włożeniem do koszyka zostaniesz poproszony o wybór odpowiednich dla Ciebie cech.

Przeszukiwanie oferty sklepu.


Ofertę towarową naszego sklepu można przeszukiwać za pomocą dostępnych narzędzi:

  • listy producentów
    lista ta, umieszczona w prawej górnej części sklepu, umożliwia pokazanie na stronie wszystkich produktów danego producenta
  • wyszukiwarka podstawowa
    umiejscowiona w prawej górnej części stron sklepu, pozwala na wyszukiwanie towarów w naszej ofercie wg ich nazwy
  • wyszukiwarka zaawansowana

    pozwala na przeszukiwanie oferty całego sklepu lub tylko wybranej kategorii, wg kryterium cenowego ("Cena od ... do ..."), ewentualnie tylko w promocjach lub towarach polecanych.

Dodaj do koszyka.


Koszyk sklepowy, tak jak w tradycyjnym sklepie, służy do przechowywania zakupów do czasu "podejścia do kasy", czyli do momentu finalizacji zamówienia w naszym sklepie. Każdy towar, który zamierzasz w naszym sklepie kupić, musisz najpierw włożyć do koszyka. Umożliwiają to odpowiednie linki (tekstowe i graficzne), umiejscowione przy każdym z towarów w naszym sklepie. Wyjątkiem mogą być towary chwilowo niedostępne, których włożenie do koszyka może nie być możliwe.

Zawartość swojego koszyka możesz oczywiście modyfikować przed finalizacją zamówienia. Każdy towar możesz z koszyka usunąć, wpisując cyfrę "0" w polu "Ilość". W polu tym możesz również podać liczbę np. "2", jeżeli chcesz zakupić 2 szt. wybranego towaru. Po każdej zmianie ilości któregoś z produktów w koszyku, musisz nacisnąć przycisk "Przelicz koszyk", tak aby jego zawartość została przeliczona przez oprogramowanie sklepu wg aktualnie wpisanych ilości.

Proces składania zamówienia.


Na podstronie pokazującej zawartość koszyka (o ile koszyk nie jest pusty), znajdziesz link "finalizuj zamówienie", służący do finalizacji zamówienia. Po jego kliknięciu zostanie otworzona strona z formularzem zamówienia.

Jeżeli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem naszego sklepu, a nie zdążyłeś się jeszcze zalogować na swoje konto, to będzie ostatni moment do logowania. Niektórzy zarejestrowani użytkownicy mogą mieć przyznane indywidualne rabaty w naszym sklepie, realizowane wyłącznie w przypadku zalogowania się na swoje konto PRZED finalizacją zamówienia. Jeżeli więc masz przyznane jakiekolwiek indywidualne przywileje w naszym sklepie, nie zapomnij zalogować się na swoje konto przed finalizacją zamówienia. Logowanie nie jest konieczne, jeśli tego nie potrzebujesz lub nie masz konta w naszym sklepie i nie chcesz go zakładać.

W formularzu zamówienia musisz podać wszystkie niezbędne dane do jego realizacji przez nasz sklep. Obowiązkowe są przede wszystkim dane adresowe, potrzebne do wysyłki zamówienia, oraz dane potrzebne do jego potwierdzenia telefonicznego czy e-mailowego. Musisz także wybrać sposób dostawy dla zamówienia, oraz formę płatności za nie.

Po pełnym wypełnieniu formularza zamówienia i kliknięciu "wyślij zamówienie", Twoje zamówienie zostanie zapisane w naszej bazie danych. Poprzez pocztę e-mail otrzymasz od nas potwierdzenie jego złożenia, które może także zawierać (tylko gdy to konieczne) prośbę o potwierdzenie zamówienia poprzez specjalnie skonstruowany link (link ten znajdziesz oczywiście w liście). Jeżeli wybrałeś płatność on-line (bezpośrednie połączenie z bankiem lub np. karta kredytowa), będziesz mógł jej dokonać bezpośrednio po wysłaniu zamówienia - odpowiednie opcje sklep wyświetli razem z podziękowaniem za zamówienie. Jeśli wybrałeś płatność przelewem zwykłym, na ekranie monitora i w e-mailu potwierdzającym zamówienie otrzymasz wszystkie dane do dokonania przelewu na nasze konto bankowe.

Po wysłaniu zamówienia nie ma już możliwości samodzielnej jego modyfikacji. Jeżeli chcesz zmodyfikować swoje zamówienie lub je anulować, niezwłocznie skontaktuj się z nami.


2. FORMY PŁATNOŚCI


Standardowo płatności realizowane są na zasadzie przedpłaty. Oferujemy następujące formy płatności za towar:

- przelewem na nasz rachunek w PKO PB lub Santander (szczegółowe dane znajdują się tutaj)

- kartą kredytową lub szybkim przelewem poprzez system PayU.pl

- płatności ratalne w systemie PayU.pl(szczegółowy opis znajduje się tutaj)

- płatność gotówką, przy odbiorze osobistym

- płatności za pobraniem

3. KOSZTY I SPOSOBY DOSTAWY


Zamówiony towar wysyłamy firmą kurierską DPD lub UPS do 24 godzin od momentu zaksięgowania wpłaty lub szybciej. Wszystkie przesyłki są ubezpieczone.

Śledzenie przesyłki - Status przesyłki można śledzić bezpośrednio na stronie przewoźnika po wpisaniu numeru Listu Przewozowego przesyłki, potwierdzenie nadania oraz nr listu przesyłamy mailem po nadaniu przesyłki.

Czas dostawy - standardowo przesyłki są doręczane do 48h od momentu nadania

Usługa "dostawa w 24h" - gwarantujemy dostawę dnia następnego, dla zamówień złożonych do godziny 13. (szczegóły)

 Odbiór osobisty - możliwy jest odbiór osobisty zamówionych produktów w biurze firmy we Wrocławiu. (skontaktuj się z nami przed finalizacją zamówienia)

 



4. ODSTĄPIENIE OD UMOWY LUB WYMIANA TOWARU


Szczegółowe informacje dotyczące zwrotów i prawa do odstąpienia od umowy, znajdą Państwo w punkcie VII regulaminu naszego sklepu:  REGULAMIN



5. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA


Po złożeniu zamówienia wysyłamy e-mail z potwierdzeniem złożenia zamówienia. Kolejny mail wysyłamy w momencie potwierdzenia odbioru płatności za zamówienie, a trzecie powiadomienie potwierdza nadanie przesyłki i informuje o numerze paczki, spodziewanym terminie dostarczenia oraz firmie kurierskiej, która doręczy przesyłkę.

Standardowo przesyłki wysyłane są do 24h lub szybciej, od momentu zaksięgowania wpłaty. Czas dostarczenia przesyłki od momentu nadania wynosi max 48h, z reguły kurier doręcza przesyłkę do 24h od momentu nadania.


6. DOSTĘPNOŚĆ PRODUKTÓW


W przypadku gdy status dostępności produktu jest inny niż "dostępny" lub "ostatnie sztuki", produkt wysyłany jest dopiero gdy pojawi się na magazynie. W takiej sytuacji klient jest na bieżąco informowany o stanie realizacji zamówienia.

Dostępność "do 5 dni" oznacza, że produkt zostanie wysłany do 5 dni od momentu zaksięgowania wpłaty. Przeważnie trwa to krócej i przesyłka jest doręczana 3 lub 4 dnia. O braku produktu lub niemożności realizacji zamówienia i wysłania towaru klient jest niezwłocznie informowany.

7. GWARANCJA I SERWIS


Wszystkie oferowane przez nas produkty są objęte gwarancją producenta lub dystrybutora. Długość gwarancji dla każdego towaru jest podana w opisie lub wynosi 12 miesięcy.

Serwis gwarancyjny w zależności od produktu jest realizowany poprzez autoryzowany serwis dystrybutora lub bezpośrednio u producenta. W celu sprawnego załatwienia reklamacji prosimy o wcześniejszy kontakt przed wysłaniem towaru.

Zapisz się na newsletter Czytio.pl