Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Organizacja zespołów wiedzy. Charakterystyka, funkcjonowanie, rozwó... - Justyna Trippner-Hrabi

Organizacja zespołów wiedzy. Charakterystyka, funkcjonowanie, rozwó...

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 978-83-8142-412-7
Język: Polski
Data wydania: 2019
Liczba stron: 145
Rozmiar pliku: 2,0 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Nasza cena:
22,45 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

 

Przedmiotem rozważań autorki jest problematyka dotycząca funkcjonowania i rozwoju organizacji zespołów wiedzy. Monografia ma na celu zdefiniowanie i opracowanie kluczowych kwestii wpływających na zarządzanie takimi podmiotami. Zagadnienia te do tej pory nie zostały omówione zbyt szeroko zarówno w literaturze polskiej, jak i międzynarodowej. Ze względu na istotność tematu i jak dotąd małą jego eksplorację publikacja może stać się przyczynkiem do przeprowadzenia poszerzonych badań.

Zarządzający powinni uświadamiać sobie, że powodzenie organizacji nie jest zależne tylko od indywidualnych wysiłków, ale zaangażowania zespołów, w których dokonuje się proces kodyfikacji wiedzy. Intencją autorki jest zaproponowanie takiego podejścia do budowania organizacji i przewodzenia nimi, w którym angażuje się grupy osób o wysokich kwalifikacjach i kompetencjach. Potrzeba świadomego kierowania zespołami wiedzy przejawia się w różnych gałęziach gospodarki. Powyższe standardy kształtują potrzebę posiadania nowych umiejętności, zmiany mentalności oraz wprowadzania ulepszonych systemów zarządzania. Te ostatnie winny bazować między innymi na tworzeniu w organizacjach zespołów wiedzy, które ze względu na posiadane kompetencje najlepiej dopasują się do potrzeb i sygnałów płynących z rynków zewnętrznych i wewnętrznych.

Spis treści

 

Wstęp 9

Rozdział 1. Wiedza i zarządzanie wiedzą – uwagi wstępne 13

1.1. Ujęcia definicyjne, cechy wiedzy 13

1.2. Klasyfikacja wiedzy 18

1.3. Wiedza elementem kapitału intelektualnego organizacji 21

1.4. Modele zarządzania wiedzą 26

1.5. Procesowe zarządzanie wiedzą 30

1.6. Pomiar i wycena zasobów 35

1.7. Korzyści wynikające z zarządzania wiedzą 38

Rozdział 2. Charakterystyka zespołów pracowniczych 43

2.1. Miejsce grup w organizacji 43

2.2. Zespół pracowniczy – pełnione role i zachowania 46

2.3. Rodzaje zespołów 51

2.4. Etapy rozwoju zespołów pracowniczych 54

2.5. Zagrożenia w pracy zespołowej 58

Rozdział 3. Determinanty funkcjonowania organizacji zespołów wiedzy 63

3.1. Organizacje zespołów wiedzy, pracownicy wiedzy – aspekty definicyjne 63

3.2. Lider w organizacjach zespołów wiedzy – zadania i wyzwania 69

3.3. Źródła powstawania konfliktów 73

3.4. Praca zdalna warunkiem działania zespołów wiedzy 77

3.5. Wirtualizacja pracy zespołów 81

Rozdział 4. Czynniki rozwoju organizacji zespołów wiedzy 85

4.1. Koncepcja empowermentu źródłem wzmocnienia zespołów 85

4.2. Zespołowe uczenie się 91

4.3. Specyfika i znaczenie talentów w organizacji 96

4.4. Sztuka zarządzania talentami. Rozwój pracowników 100

Rozdział 5. Nowoczesne formy organizacyjne wykorzystujące zespoły wiedzy 107

5.1. Organizacje turkusowe – zespoły samozarządzające się 107

5.2. Organizacje wirtualne 111

5.3. Organizacje uczące się 116

5.4. Organizacje sieciowe 121

Podsumowanie 129

Bibliografia 131

Spis rysunków 141

Spis tabel 143

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 538 392 004
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4 IIIp (budynek WDN)
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »