Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Kreatywność językowa w komunikacji internetowej - Katarzyna Burska

Kreatywność językowa w komunikacji internetowej

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 978-83-8142-464-6
Język: Polski
Data wydania: 2019
Liczba stron: 211
Rozmiar pliku: 2,5 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Nasza cena:
19,95 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

Tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej. Autorzy zebranych prac wychodzą z założenia, że internet to swoiste hipermedium - kompilacja tradycyjnych i zupełnie nowych sposobów komunikowania. W publikacji przyjrzano się cechom językowym komunikatów internetowych w aspekcie genologicznym (blogi, wideoblogi, memy, fora internetowe), komunikacyjnym właściwościom portali społecznościowych (Facebook), a także marketingowi w internecie (marki na stronach internetowych i w komunikatach reklamowych).

Spis treści

 

Wstęp 7

CZĘŚĆ I. Gatunki internetowe 9

Natalia Boczek – Nazwy blogów kulinarnych jako przejaw kreatywności językowej w internecie 11

Beata Kacperska – Przejawy kreatywności w prywatno-publicznych rozmowach ze sportowcami (na podstawie wideobloga „Igłą szyte”) 21

Marta Banaszek – Kolokacje w języku polskich i włoskich forów internetowych dla mam małych dzieci jako przykład kreatywności językowej 31

Aleksandra Kujawiak – Kreatywność językowa a nazwy blogów parentingowych 45

Elwira Olejniczak – Kreatywne ujęcia sesji egzaminacyjnej w memach internetowych 55

Małgorzata Syrek – Kreatywność językowa użytkowników jeździeckich forów internetowych 71

CZĘŚĆ II. Portale społecznościowe i nowe narzędzia komunikacji w internecie 83

Anita Brzyszcz – Kreatywność leksykalna w zakresie tworzenia form feminatywnych przez użytkowniczki portalu Facebook komentujące najpopularniejsze feministyczne fanpage’e 85

Justyna Jedlikowska – O kreatywnym wykorzystaniu narzędzi internetowych w badaniu tekstów 99

Anna Kiryjow-Radzka – „LOL xd” – PR uczelni w mediach społecznościowych 109

Dawid Kobylański – Portal Facebook jako miejsce funkcjonowania współczesnego folkloru 121

Dominika Kobylska – Wirtualna biblioteczka jako miejsce spotkań miłośników literatury 131

Michalina Pokorska – „Super Choda zdrowia doda” – o kreatywności językowej wpisów zamieszczanych przez Ewę Chodakowską na portalu społecznościowym Facebook 139

Magdalena Wójtowicz – Facebook jako współczesne narzędzie komunikacji i kreatywności językowej 151

CZĘŚĆ III. Marketing w internecie 163

Katarzyna Burska – Prezentowanie kolorów na stronach internetowych firm kosmetycznych (na przykładzie lakierów hybrydowych Semilac) 165

Beata Jędrzejczak – Nawiązania „internetowe” w sloganach reklamujących polskie marki terytorialne 189

Ines Załęska – Reklama na wagę złota, czyli o marketingowych trikach supermarketów 199

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 538 392 004
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4 IIIp (budynek WDN)
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »