Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produkt├│w w koszyku.
Corporate wellness w organizacji. Uwarunkowania, model wymiar├│w dzia┼... - Marzena Syper-J─Ödrzejak

Corporate wellness w organizacji. Uwarunkowania, model wymiar├│w dzia┼...

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 978-83-8142-480-6
J─Özyk: Polski
Data wydania: 2019
Liczba stron: 263
Rozmiar pliku: 2,2 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Nasza cena:
22,45 zł

Dost─Öpne formaty plik├│w:

PDF

Corporate wellness to zar├│wno filozofia zarz─ůdzania, jak i zbi├│r konkretnych instrument├│w wspieraj─ůcych dobrostan pracownik├│w w przedsi─Öbiorstwie. Podej┼Ťcie to zyskuje w ostatnich latach na popularno┼Ťci, zw┼éaszcza w kontek┼Ťcie warunk├│w rynku pracownika oraz konieczno┼Ťci zabiegania o pozyskanie i zatrzymanie wykwalifikowanych zasob├│w ludzkich w firmie. Dotyczy ono nie tylko korporacji komercyjnych, lecz tak┼╝e instytucji publicznych.

Monografia powsta┼éa na podstawie studi├│w literaturowych i bada┼ä przeprowadzonych przez autork─Ö w wybranym uniwersytecie publicznym. Jest pr├│b─ů odpowiedzi na pytanie, z jakich element├│w powinny sk┼éada─ç si─Ö dzia┼éania corporate wellness, aby kompleksowo odpowiada─ç na potrzeby pracownik├│w oraz jak je wprowadza─ç i integrowa─ç ze sob─ů w sp├│jny program. Om├│wiono funkcjonowanie modelu wymiar├│w wellness w badanej organizacji, a tak┼╝e w jaki spos├│b poszczeg├│lne elementy oferty wellness s─ů wykorzystywane i oceniane przez pracownik├│w. W publikacji zaprezentowano ponadto interesuj─ůce rozwi─ůzania z zakresu corporate wellness, kt├│re mog─ů by─ç stosowane w przedsi─Öbiorstwach r├│┼╝nego typu.

Spis tre┼Ťci

 

Wprowadzenie 7

Cz─Ö┼Ť─ç I. Rozw├│j inicjatyw z zakresu corporate wellness. Podstawowe obszary dzia┼éa┼ä 13

1. Pod┼éo┼╝e powstania i rozw├│j dzia┼éa┼ä corporate wellness, pr├│by szacowania ich efektywno┼Ťci 15

1.1. Tło funkcjonowania współczesnych organizacji i warunków pracy 15

1.2. Dobrostan pracownik├│w w nurcie pozytywnej psychologii organizacji 19

1.3. Idea corporate wellness ÔÇô osi─ůga─ç zdrowie optymalne 24

1.4. Promocja zdrowia w organizacjach i rozw├│j corporate wellness. Przyczyny wdra┼╝ania program├│w 27

1.5. Zasady konstruowania i wdra┼╝ania program├│w wellness 36

1.6. Korzy┼Ťci z inwestycji w dobrostan pracownik├│w 42

2. Wspieranie dobrostanu fizycznego i równowagi pracowników jako podstawowe wymiary modelu działań wellness 47

2.1. Dobrostan fizyczny i jego miejsce w programach corporate wellness 47

2.1.1. Aspekt dba┼éo┼Ťci o ergonomi─Ö i komfort pracy 50

2.1.2. Znaczenie stylu życia dla dobrostanu człowieka 56

2.1.3. Działania z zakresu ochrony zdrowia: profilaktyka chorób i uzależnień 62

2.2. R├│wnowaga pracownik├│w w kontek┼Ťcie corporate wellness 65

2.2.1. Profilaktyka stresu w organizacji i wspieranie r├│wnowagi wewn─Ötrznej 69

2.2.2. R├│wnowaga w r├│┼╝nych obszarach ┼╝ycia: balans mi─Ödzy prac─ů a ┼╝yciem osobistym 78

2.2.3. Równowaga w różnych obszarach życia: czas wolny współczesnego człowieka, wypoczynek i rozwój zainteresowań pozazawodowych 91

Cz─Ö┼Ť─ç II. Funkcjonowanie modelu dzia┼éa┼ä wellness w Uniwersytecie X 97

3. Wspieranie dobrostanu fizycznego pracownik├│w Uniwersytetu X w ┼Ťwietle bada┼ä 99

3.1. Metodyka badań własnych 99

3.1.1. Przesłanki prowadzonych badań, ich cele i problemy badawcze 99

3.1.2. Spos├│b gromadzenia danych i zastosowane narz─Ödzia statystyczne 103

3.1.3. R├│┼╝norodno┼Ť─ç pracownik├│w Uniwersytetu X ÔÇô charakterystyka grupy badawczej 110

3.2. Dobrostan fizyczny pracownik├│w Uniwersytetu X ÔÇô wyniki bada┼ä 112

3.2.1. Ergonomia i komfort pracy w Uniwersytecie X 112

3.2.2. Promowanie zdrowego stylu ┼╝ycia: w┼éa┼Ťciwe od┼╝ywianie 128

3.2.3. Promowanie zdrowego stylu ┼╝ycia: aktywno┼Ť─ç fizyczna i sport 135

3.2.4. Ochrona zdrowia ÔÇô profilaktyka chor├│b i uzale┼╝nie┼ä 149

4. Równowaga pracowników Uniwersytetu X. Podsumowanie i wnioski z badań 159

4.1. Wspieranie r├│wnowagi pracownik├│w Uniwersytetu X w ┼Ťwietle bada┼ä 159

4.1.1. Budowanie r├│wnowagi wewn─Ötrznej i profilaktyka stresu 159

4.1.2. Kszta┼étowanie r├│wnowagi pracaÔÇô┼╝ycie 172

4.1.3. Wspieranie rozwoju zainteresowań pozazawodowych 186

4.2. Model wymiar├│w wellness w Uniwersytecie X ÔÇô podsumowanie i wnioski z bada┼ä 192

4.2.1. Rozeznanie w ofercie wellness w┼Ťr├│d badanych 192

4.2.2. Wykorzystanie i ocena oferty wellness na Uniwersytecie X 194

4.2.3. Wykorzystanie i ocena oferty wellness a cechy badanych pracownik├│w 198

4.2.4. Mo┼╝liwo┼Ťci rozwoju dzia┼éa┼ä wellness na Uniwersytecie X 203

Zakończenie 207

Bibliografia 211

Aneksy 225

Abstract 255

Spis tabel 257

Spis wykres├│w 259

Od Redakcji 261

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 538 392 004
kontakt@czytio.pl
poniedzia┼éek - pi─ůtek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4 IIIp (budynek WDN)
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Mo┼╝esz okre┼Ťli─ç spos├│b przechowywania lub dost─Öpu do plik├│w cookies w Twojej przegl─ůdarce. Wi─Öcej informacji znajdziesz tutaj »