Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Market Intelligence jako program wsparcia procesów decyzyjnych we wsp... - Bogdan Gregor

Market Intelligence jako program wsparcia procesów decyzyjnych we wsp...

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 978-83-8142-466-0
Język: Polski
Data wydania: 2018
Liczba stron: 153
Rozmiar pliku: 1,6 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Nasza cena:
22,45 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

 

Monografia dotyczy roli informacji oraz wiedzy rynkowej i marketingowej w zarządzaniu organizacją. Cechą współczesnego otoczenia biznesu jest niepewność i złożoność, a przedsiębiorstwa, chcąc ograniczyć wzrost ryzyka związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej, muszą posiadać sprawny system pozyskiwania informacji i przekształcania ich w wiedzę. Funkcję wspierającą procesy zarządcze w organizacji pełni m.in. Market Intelligence - praktyczny program działań, umożliwiający skuteczne pozyskiwanie informacji o rynku i jego uczestnikach.

Publikacja ma charakter teoretyczno-empiryczny. Autorzy, opierając się na studiach literaturowych oraz wynikach badań empirycznych przeprowadzonych w przedsiębiorstwach, wyjaśniają istotę i określają rolę Market Intelligence w generowaniu użytecznej wiedzy na potrzeby wsparcia decyzji menedżerskich we współczesnych organizacjach.

Książka jest adresowana do pracowników nauki zajmujących się zarządzaniem wiedzą oraz nowymi technologiami, a także do przedstawicieli praktyki gospodarczej. Może być również wykorzystywana w dydaktyce, na różnych poziomach studiów, w ramach przybliżania problematyki dotyczącej zarządzania wiedzą, badań rynkowych i marketingowych.

Spis treści

 

Wstęp 7

1. Realia współczesnego rynku jako czynnik rozwoju Market Intelligence 11

1.1. Złożoność otoczenia rynkowego organizacji w dobie cyfryzacji 11

1.2. Konsument w społeczeństwie informacyjnym 22

1.3. Zarządzanie informacjami w kontekście podejmowania decyzji opartych na danych – data driven decision making 29

1.4. Specyfika współczesnego otoczenia biznesowego przedsiębiorstw w świetle wyników badań 35

2. Pojęcie, cele i zadania Market Intelligence 43

2.1. Definicja i istota Market Intelligence 43

2.2. Market Intelligence a pojęcia pokrewne 53

2.3. Market Intelligence jako program 68

2.4. Market Intelligence w świetle wyników międzynarodowych badań 78

3. Pozyskiwanie wiedzy o rynku w praktyce rodzimych przedsiębiorstw – wyniki badań własnych 97

3.1. Metodyka badania i charakterystyka próby 97

3.2. Upowszechnienie systemu Market Intelligence, czynniki go determinujące oraz skuteczność podejmowanych decyzji zarządczych 102

3.3. Organizacja, stopień zaawansowania oraz korzyści z programu Market Intelligence 115

Zakończenie 135

Bibliografia 137

Spis rysunków 145

Spis tabel 147

Od Redakcji 151

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 538 392 004
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4 IIIp (budynek WDN)
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »