Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić ucz... - Robert J. Sternberg

Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić ucz...

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 978-83-8088-856-2
Język: Polski
Data wydania: 2018
Liczba stron: 217
Rozmiar pliku: 2,0 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
39,90 zł
Nasza cena:
29,90 zł

Dostępne formaty plików:

EPUB , MOBI, PDF

 

Robert J. Sternberg - klasyk amerykańskiej psychologii, twórca koncepcji edukacji dla mądrości, jeden z najczęściej cytowanych autorów w naukach humanistycznych – wraz ze współautorkami przygotowali podręcznik metodyczny dla nauczycieli wszystkich szczebli edukacyjnych. Przedstawili strategie dydaktyczne mające na celu nie tylko kształtowanie tradycyjnych umiejętności analitycznych u uczniów, lecz także wychowywanie ich na szczęśliwe osoby.

Przy każdej prezentacji Czytelnik znajdzie zwięzły wstęp teoretyczny, cele ćwiczeń, zadania dydaktyczne z prostymi instrukcjami, narzędzia do samooceny oraz przykłady lekcji z różnych etapów kształcenia.

„Podręcznik jest próbą dydaktycznej aplikacji wniosków z badań, które mają usprawnić nabywanie ważnych kompetencji osobowościowych przez ucznia żyjącego w nowym tysiącleciu.”

prof. dr hab. Krzysztof J. Szmidt

W serii ukazały się:

E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne

E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej

E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży

Spis treści

 

Wprowadzenie (K. J. Szmidt)

Słowo od Tłumaczki

Spis tabel

Przedmowa

Podziękowania

O Autorach

Część I. Jak uczyć mądrości, rozwijać inteligencję i twórcze myślenie

1. Wprowadzenie

2. Na czym polega model SMIT

3. Twoja kolej – jaki jest twój wzorzec mocnych stron

Część II. Jak i dlaczego rozwijać inteligencję, która zapewni odnoszenie sukcesów

4. Wprowadzenie

5. Jak rozwijać umiejętności pamięciowe

6. Jak rozwijać umiejętności analityczne

7. Jak rozwijać umiejętności twórcze

8. Jak rozwijać umiejętności praktyczne

9. Twoja kolej – rozpoznawanie różnych rodzajów strategii nauczania

Część III. Jak integrować nauczanie z ocenianiem

10. Wprowadzenie

11. Dopasowanie oceniania do nauczania

12. Jak przygotować zróżnicowane ocenianie – ogólne wskazówki

13. Jak oceniać i punktować umiejętności pamięciowe

14. Jak oceniać i punktować umiejętności analityczne

15. Jak oceniać i punktować umiejętności twórcze

16. Jak oceniać i punktować umiejętności praktyczne

17. Twoja kolej – przygotuj różne rodzaje pytań na ocenę

Część IV. Jak i dlaczego uczyć mądrości

18. Wprowadzenie

19. Trzy umiejętności myślowe oparte na mądrości

20. Jak uczyć mądrości – sześć ogólnych wskazówek

21. Refleksja. Jak możesz pobudzać myślenie mądrościowe podczas lekcji

Część V. Synteza. Jak pomóc uczniom osiągnąć w życiu sukces i spełnienie

22. Wprowadzenie

23. Jak utrzymać równowagę między czynnościami ukierunkowanymi na różne typy umiejętności

24. Złota myśl na temat celów uczenia się

25. Synteza mądrości, inteligencji i twórczości

Klucz do odpowiedzi

Aneks do części I. Proponowane dalsze lektury

Aneks do części II. Mnemotechniki i strategie zapamiętywania

Aneks do części III. Zestawienie przykładowych tabel

Bibliografia

Indeks

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 538 392 004
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »