Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Mądrość dziecka. Predyspozycje, przejawy, perspektywy wspierania - Elżbieta Płóciennik

Mądrość dziecka. Predyspozycje, przejawy, perspektywy wspierania

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 978-83-8088-937-8
Język: Polski
Data wydania: 2018
Liczba stron: 341
Rozmiar pliku: 3,5 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
39,90 zł
Nasza cena:
19,95 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

 

Kolejna publikacja z serii „Edukacja dla Mądrości”, inspirowanej koncepcją i dokonaniami Roberta J. Sternberga (teaching for wisdom), stanowi syntetyczne i zarazem nowe ujęcie kategorii mądrości dziecka. Oparta została na wynikach badań własnych autorki przeprowadzonych wśród starszych dzieci przedszkolnych. Czytelnik znajdzie tu przegląd zagadnień teoretycznych związanych z pojmowaniem kategorii mądrości - autorka ilustruje wielość znaczeń przypisywanych temu pojęciu, a także liczne uwarunkowania procesu dochodzenia do mądrości. Zagadnieniom teoretycznym towarzyszy część prezentująca wyniki własnych nowatorskich badań autorki opartych na samodzielnie skonstruowanych narzędziach badawczych.

„Przedstawione wnioski stanowią bogaty, świetny i poznawczo wartościowy materiał, także dla praktyki pedagogicznej, co odzwierciedlają umieszczone na końcu postulaty, przydatne tym bardziej, że poruszany problem ma kluczowe znaczenie dla edukacji i dużą nośność dla praktyki. Celne powiązanie uzyskanych wyników z postulatami pedagogicznymi daje świadectwo znajomości realiów, problemów i sposobów funkcjonowania współczesnego przedszkola.

Z recenzji prof. dr hab. Iwony Czai-Chudyby

W serii ukazały się:

Elżbieta Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne

Elżbieta Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej

Elżbieta Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży

Robert J. Sternberg, Linda Jarvin, Elena L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces

Spis treści

 

Wstęp 7

1. Mądrość w dyskursie teoretycznym 19

1.1. Mądrość w ujęciu filozoficznym i socjologicznym 21

1.2. Mądrość w perspektywie psychologicznej 27

1.3. Mądrość w koncepcjach pedagogicznych 38

2. Teoretyczne podstawy wspierania i rozwoju mądrości 45

2.1. Wspieranie mądrości na gruncie psychologii i pedagogiki pozytywnej 46

2.2. Rozwijanie mądrości a pedagogika emancypacyjna 53

2.3. Stymulacja mądrości w perspektywie pedagogiki twórczości 54

2.4. Wspieranie mądrości a konstruktywizm społeczno-kulturowy 57

3. Komponenty mądrości i warunki ich rozwoju 69

4. Organizacja badań nad mądrością dziecka 87

4.1. Struktura narzędzia badawczego 93

4.2. Analiza warunków badania 101

5. W poszukiwaniu mądrości dziecka 113

5.1. Przejawy mądrości dziecka w sytuacjach zadaniowych 119

5.2. Mądrość w dyskursie dziecięcym 186

6. Dyskusja wyników i wnioski 195

Spis tabel i rysunków 211

Bibliografia 213

Summary 237

Od Redakcji 241

Aneks 245

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 538 392 004
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »