Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Internacjonalizacja polskich i ukraińskich przedsiębiorstw - Beata Glinkowska

Internacjonalizacja polskich i ukraińskich przedsiębiorstw

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 978-83-8142-135-5
Język: Polski
Data wydania: 2018
Liczba stron: 455
Rozmiar pliku: 3,3 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
54,90 zł
Nasza cena:
27,45 zł

Dostępne formaty plików:

PDF

 

Monografia zawiera analizę teoretyczną problemów internacjonalizacji o charakterze poznawczym i utylitarnym, a także prezentację badań przeprowadzonych w polskich i ukraińskich mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w związku ze sposobami ich internacjonalizacji. Oparcie rozważań na wynikach przeprowadzonych badań oraz zamieszczenie studiów przypadków daje możliwość konfrontacji dróg internacjonalizacji polskich i ukraińskich przedsiębiorstw ze znanymi w świecie modelami. Zasadniczą treścią publikacji jest opis i analiza internacjonalizacji przedsiębiorstw w kontekście jej modeli.

Autorka wychodzi poza konwencjonalny opis, dodając nowe zagadnienia i wątki, podkreślając rosnącą rolę procesu internacjonalizacji w zarządzani u przedsiębiorstwami oraz dla gospodarki. Zasadniczym atutem książki jest wypełnienie luki w zakresie prezentacji sposobów internacjonalizacji polskich i ukraińskich przedsiębiorstw z uwzględnieniem ich wielkości, a także przeanalizowanie problemu od strony biznesu, instytucji naukowych i samorządowych.

Spis treści

 

Wstęp 7

Rozdział 1. Teoretyczne przesłanki internacjonalizacji przedsiębiorstw 15

1.1. Istota procesu internacjonalizacji 15

1.2. Definiowanie internacjonalizacji przedsiębiorstw 24

1.3. Podłoże historyczne procesu internacjonalizacji 38

1.4. Stan współczesny i kierunki rozwoju internacjonalizacji 42

Rozdział 2. Internacjonalizacja przedsiębiorstw w analizach i badaniach literaturowych 49

1.1. Współczesne przedsiębiorstwa – uwarunkowania ich funkcjonowania 50

1.2. Motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw 53

1.3. Bariery na drodze do internacjonalizacji 59

1.4. Strategie internacjonalizacji 63

1.5. Formy procesu internacjonalizacji 80

1.6. Modele internacjonalizacji 95

1.7. Metodyka procesu internacjonalizacji – analiza teoretyczna 123

1.8. Internacjonalizacja podstawowych elementów łańcucha wartości przedsiębiorstwa 137

Rozdział 3. Zarządzanie procesami internacjonalizacji przedsiębiorstw 147

1.1. Menedżerowie i ich rola w procesach internacjonalizacji przedsiębiorstw 147

1.2. Zarządzanie międzykulturowe w procesach internacjonalizacji 157

1.3. Zarządzanie międzyfunkcjonalne w procesie internacjonalizacji 163

Rozdział 4. Metodyka badań własnych 169

1.1. Przesłanki i tło badań 169

1.2. Cele, zakres, metodyka, struktura badań i narzędzia badawcze 171

1.3. Charakterystyka badań empirycznych wykonanych w Polsce 181

1.4. Charakterystyka badań empirycznych wykonanych na Ukrainie 184

Rozdział 5. Wyniki badań przeprowadzonych w Polsce 191

1.1. Wyniki badań przeprowadzonych w mikro i małych przedsiębiorstwach (N = 105) 191

1.2. Wyniki badań przeprowadzonych w średnich i dużych przedsiębiorstwach – studia przypadków (N = 15) 213

1.3. Wyniki badań empirycznych procesu internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw – wnioski 247

Rozdział 6. Koncepcja internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw 277

1.1. Projekt organizacji procesu rządowego i samorządowego wsparcia dla internacjonalizacji przedsiębiorstw 277

1.2. Koncepcja sposobów internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw – projekt 280

Rozdział 7. Wyniki badań przeprowadzonych na Ukrainie 289

1.1. Wyniki badań przeprowadzonych w ukraińskich mikro i małych przedsiębiorstwach (N = 12) 289

1.2. Wyniki badań przeprowadzonych w średnich i dużych ukraińskich przedsiębiorstwach (N = 6) 306

1.3. Opinie instytucji naukowych, rządowych i samorządowych na temat procesu internacjonalizacji ukraińskich przedsiębiorstw 317

1.4. Wyniki badań empirycznych przeprowadzonych na Ukrainie na temat internacjonalizacji ukraińskich przedsiębiorstw – wnioski 327

Rozdział 8. Koncepcja internacjonalizacji ukraińskich przedsiębiorstw 349

1.1. Projekt organizacji procesu rządowego i samorządowego wsparcia dla internacjonalizacji przedsiębiorstw 349

1.2. Koncepcja sposobu internacjonalizacji ukraińskich przedsiębiorstw 353

Zakończenie 359

Bibliografia 373

Spis rysunków 389

Spis tabel 391

Spis wykresów 393

Abstract 395

Załączniki 397

Od Redakcji 451

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 538 392 004
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »