Telefon: 71 343 26 15
0
Brak produktów w koszyku.
Dylemat przełomowej innowacji - Joshua Gans, Zofia Soszyńska

Dylemat przełomowej innowacji

Wydawnictwo: Wydawnictwo Kurhaus
ISBN: 978-83-65301-31-0
Język: Polski
Data wydania: 31 maja 2018
Liczba stron: 257
Rozmiar pliku: 1,7 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Cena katalogowa:
49,90 zł
Nasza cena:
49,90 zł

Dostępne formaty plików:

MOBI , EPUB

Co start-upom, takim jak Netflix czy Apple pozwoliło namieszać na rynku? Jak firmom z długoletnią tradycją, takim jak Canon czy Microsoft, udało się przez dekady utrzymać silne pozycje rynkowe? Joshua Gans, wykładowca strategii innowacji z Uniwersytetu Toronto zagląda za kulisy zaskakujących sukcesów i spektakularnych porażek świetnie znanych Czytelnikom marek. Wyjaśniając najciekawsze zjawiska gospodarcze ostatnich dekad, dostarcza zarazem mocną dawkę wiedzy na temat natury innowacji.

Dziś trudno jest wyobrazić sobie rozmowy o gospodarce bez użycia pojęcia „przełomowa innowacja”. Jednak ta niezwykła popularność sprawia, że jego znaczenie coraz bardziej się rozmywa, a nawet wypacza. W swej książce Gans przypomina oryginalny sens teorii przełomowej innowacji zaproponowanej w 1997 roku przez guru zarządzania Claytona Christensena. Z przełomową innowacją mamy do czynienia wtedy, gdy firmy, które reagują na nią wzorcowo, działając w sposób, który wcześniej doprowadził je do sukcesu, ponoszą klęskę. Gans rozszerza teorię Christensena i prezentuje taktyki, które pozwalają wielkim firmom z lekkością wskakiwać na fale innowacji.

Gans w swojej książce nie stwierdza jednoznacznie, że klęska takich firm jak Britannika czy Blockbuster była nieunikniona. Obydwie miały wybór, ale Britannika, chcąc nadążyć za technologiczną zmianą, musiałaby kompletnie zmienić swoją strukturę organizacyjną i de facto stać się inną firmą. Blockbuster został wyparty z rynku, bo klienci opowiedzieli się za zaproponowanym przez Neflixa sposobem wypożyczania i oglądania filmów. Ale nic nie stało na przeszkodzie, aby sam Blockbuster powielił model biznesowy zaproponowany przez Netflixa. W 2000 r. ten pierwszy nawet odrzucił szansę zakupu Netflixa za 50 mln dolarów, w 2014 r. zaś wartość start-upu z Kalifornii była wyceniana już na 26 mld dolarów.

Spis treści

Nota od polskiego wydawcy

Przedmowa do wydania polskiego

Przedmowa Autora

1. Wprowadzenie

2. Czym jest przełomowa innowacja?

3. Rodzaje przełomowych innowacji

4. Jak przewidzieć przełomową innowację

5. Jak zarządzać przełomową innowacją

6. „Samodezintegracja”

7. Ubezpieczanie się na wypadek wystąpienia

przełomowej innowacji

8. Rewizja teorii przełomowej innowacji

9. Przyszłość przełomowej innowacji

Indeks nazwisk

Indeks firm i branż

Szybki kontakt

tel: 71 343 26 15
kom: 538 392 004
kontakt@czytio.pl
poniedziałek - piątek 09:00 - 16:00
ul. Lelewela 4
53-505 Wrocław
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »