Znaczenie social media marketingu w branży filmowej -

Znaczenie social media marketingu w branży filmowej

24,95 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN 978-83-8331-574-4
Data wydania 20 grudnia 2024
Język: Polski
Liczba stron: 205
Rozmiar pliku: 2,6 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
24,95 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Opis

Znaczenie social media marketingu w branży filmowej to pierwsze kompleksowe opracowanie, w którym szczegółowo przeanalizowano tytułowe zagadnienie w oparciu o badania empiryczne. Autorka połączyła teorie marketingowe z praktycznymi aspektami funkcjonowania branży filmowej i wykazała, w jaki sposób social media marketing może wpływać na sukces komercyjny filmów. Nowatorskie podejście uwzględniające specyfikę wskaźników marketingowych w mediach społecznościowych, a także elementy moderujące związane na przykład z gatunkiem filmu czy budżetem produkcji zaowocowały opracowaniem modelu uwypuklającego kluczowe czynniki wpływające na box office. Dzięki temu książka dostarcza zarówno naukowych, jak i praktycznych rekomendacji dla badaczy, studentów i praktyków działających w obszarze marketingu kultury, szczególnie marketingu filmowego, pomagając w pełni wykorzystać potencjał mediów społecznościowych do zwiększenia widowni i zysków z box office.

Spis treści

Wstęp 7

1. Rola mediów społecznościowych w działaniach marketingowych organizacji 19

1.1. Ewolucja marketingu i jego rola w zarządzaniu 19

1.2. Wpływ nowoczesnych technologii cyfrowych na rozwój marketingu 24

1.3. Media i kanały cyfrowe w działaniach marketingowych organizacji 34

1.4. Znaczenie i korzyści wykorzystania social media marketingu 43

1.5. Rola i sposób pomiaru rezultatów social media marketingu 52

2. Branża filmowa – specyfika wykorzystania podejścia marketingowego i mediów społecznościowych 61

2.1. Znaczenie sztuk audiowizualnych na rynku kultury 61

2.2. Marketing kultury 76

2.3. Zakres implementacji nowoczesnych rozwiązań w sferze marketingu kultury 90

2.4. Kinematografia i jej miejsce na rynku kultury w Polsce i na świecie 102

2.5. Branża filmowa w Polsce i za granicą – specyfika działań marketingowych 109

2.6. Social media w branży filmowej w Polsce na tle praktyk rynków zagranicznych 124

3. Wpływ social media marketingu na przychody produkcji filmowych 131

3.1. Metodyka badań 131

3.2. Jakość działań z obszaru social media marketingu 137

3.3. Ocena zależności działań social media marketingowych i przychodów produkcji filmowych 142

3.4. Wykorzystanie mediów społecznościowych w polskiej branży filmowej 161

3.5. Wnioski końcowe, wskazania aplikacyjne i kierunki przyszłych badań 167

Zakończenie 173

Bibliografia 179

Spis tabel 197

Spis rysunków 199

Spis wykresów 201

Załącznik. Wykaz ekspertów 203