Wycena i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa - Andrzej Jaki

Wycena i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa

Andrzej Jaki

33,30 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Wydawnictwo Wolters Kluwer
ISBN 978-83-264-3646-8
Data wydania 2007
Język: Polski
Liczba stron: 200
Rozmiar pliku: 4,5 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
33,30 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Opis

W książce w zarysie przedstawiono zagadnienia związane z wyceną przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem warstwy teoretyczno-metodycznej podjętej problematyki. Ukazano uregulowania formalnoprawne dotyczące wyceny przedsiębiorstw oraz przesłanki i procedury wyceny, a także omówiono stosowane w praktyce metody wyceny przedsiębiorstwa. Z uwagi na szybki rozwój koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa (value based management) oraz na przeobrażania, jakim w związku z tym podlegają systemy oceny efektywności przedsiębiorstw, w publikacji scharakteryzowano także istotę, narzędzia oraz znaczenie pomiaru i oceny procesów kształtowania wartości przedsiębiorstwa.

Szczegółowo przedstawiono następujące zagadnienia:

  • specyfika wyceny przedsiębiorstwa jako dobra gospodarczego
  • uwarunkowania prowadzenia wyceny przedsiębiorstw
  • charakterystyka majątkowych, dochodowych i mieszanych metod wyceny
  • przesłanki i wyznaczniki kształtowania wartości przedsiębiorstw.


  • Adresaci:

    Publikacja zainteresuje przede wszystkim studentów i wykładowców uczelni ekonomicznych, wycena przedsiębiorstw jest już bowiem od dłuższego czasu tematem wykładów, ćwiczeń i seminariów. Zakres przedmiotowy niniejszej książki jest dostosowany do obowiązującego programu nauczania dla polskich uczelniach ekonomicznych.

    Tytuł poprzedniego wydania: Wycena przedsiębiorstwa

    Spis treści



    O autorze 7

    Wstęp 9

    1. Przedsiębiorstwo jako obiekt wyceny 13

    Restrukturyzacja procesów gospodarczych a wycena przedsiębiorstw w Polsce 13
    Kapitał jako źródło wartości przedsiębiorstwa 16
    Wartość jako kategoria ekonomiczna a przedsiębiorstwo 21
    Wartość w strukturze celów przedsiębiorstwa 27
    Zakresy wyceny przedsiębiorstwa i determinanty jego wartości 32

    2. Uwarunkowania i elementy wyceny przedsiębiorstwa 40

    Pomiar wartości jako podstawa wyceny przedsiębiorstwa 40
    Przesłanki i funkcje wyceny przedsiębiorstwa 45
    Formalnoprawne uregulowania wyceny przedsiębiorstwa 52
    Procedura wyceny przedsiębiorstwa 64
    Uwzględnianie zmiany wartości kapitału w czasie w wycenie przedsiębiorstwa 70

    3. Metody wyceny przedsiębiorstw 79

    Systematyka metod wyceny przedsiębiorstw 79
    Metody majątkowe w procesie wyceny przedsiębiorstwa 87
    Dochodowa wycena przedsiębiorstwa - przedsiębiorstwo jako forma inwestycji 92
    Wartość reputacji w mieszanych metodach wyceny przedsiębiorstwa 108
    Syntetyczne ujęcie metod wyceny - rachunek pomiaru i oceny wartości przedsiębiorstwa 117

    4. Kształtowanie wartości przedsiębiorstwa 126

    Globalne uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw 126
    Ewolucja typów własności a kontrola właścicielska w  przedsiębiorstwie 133
    Kształtowanie wartości w procesie pomiaru i oceny efektywności przedsiębiorstwa 144
    Determinanty kreowania wartości przedsiębiorstwa 158
    Kreowanie wartości w ocenie efektywności restrukturyzacji przedsiębiorstwa 162
    Kreowanie wartości jako podstawa motywowania w  przedsiębiorstwie 167

    Zakończenie 175

    Literatura 181
    Wybrane akty prawne 193
    Indeks 195
    Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
    Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »