Wróć do gry. Jak psychologia sportu pomoże ci dać z siebie wszystko w kluczowych momentach -

Wróć do gry. Jak psychologia sportu pomoże ci dać z siebie wszystko w kluczowych momentach

59,90 zł53,91 zł

Dostępne formaty plików: EPUB, MOBI

Wydawnictwo MT Biznes
ISBN 978-83-8231-572-1
Data wydania 14 czerwca 2024
Język: Polski
Liczba stron: 320
Rozmiar pliku: 2,1 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
Język: Polski
Liczba stron: 320
Rozmiar pliku: 5,3 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
59,90 zł53,91 zł

Dostępne formaty plików: EPUB, MOBI

Opis

Jak radzić sobie ze stresem w ważnych sytuacjach?

Jak nie ulec presji i pokazać się z najlepszej strony?

Jak z większą pewnością siebie podchodzić do życiowych wyzwań i rozwoju kariery?

Poznaj techniki, które pomagają wybitnym sportowcom i bądź najlepszą wersją siebie w najtrudniejszych chwilach.

Jeśli nie potrafisz w pełni wykorzystać swoich możliwości i nie wiesz, jak temu zaradzić, skorzystaj z rad psycholożki sportu, która od ponad dwudziestu lat pracuje z najlepszymi z najlepszych. Poznaj prawdziwą naturę pewności siebie oraz różnicę między dobrymi rutynami a szkodliwymi przesądami. Naucz się sztuki koncentracji na czekającym cię zadaniu. Dowiedz się, dlaczego charakter jest ważniejszy od talentu oraz jak dać z siebie wszystko w tych najważniejszych, ale i najbardziej stresujących chwilach – chwilach, które decydują o twoim sukcesie – bez względu na to, czy jesteś sportowcem, studentem, nauczycielem, liderem biznesu, menedżerem czy po prostu chcesz poprawić swoją wydajność.

Podejście jest proste: dowiedz się, co ci przeszkadza, opracuj plan działania oraz strategie pozwalające pokonać te przeszkody w momencie, gdy się pojawią, i trzymaj się planu.

Nie chodzi o to, co czujesz — liczy się to, co robisz!

W książce znajdziesz:

- proces opracowywania własnych planów wydajnościowych

-  przykłady ilustrujące metodę dr Sinclair

- dowody na jej skuteczność bez względu na to, kim jesteś, co robisz i z jakimi przeszkodami się mierzysz

- kwestionariusze i wskazówki pozwalające przygotować spersonalizowany plan wydajności, niezależnie od wyzwań, przed którymi stoisz.

Za każdym razem, gdy wchodzisz w oko cyklonu, potrzebujesz światła, które cię z niego wyprowadzi. Książka Dany pokazuje inspirującą i innowacyjną drogę, która jest tym światłem.

— Billie Jean King, ikona sportu, działaczka na rzecz równości płci

Talent pozwala ci wejść do gry, ale rozproszony umysł cię z niej wyklucza. W tej książce nie ma frazesów, są za to przykłady konkretnych zachowań, które odróżniają najlepszych od całej reszty.

— Daniel H. Pink, autor bestsellerów „New York Timesa” Żałować czy nie żałować? oraz Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację

Dr Dana Sinclair z prawdziwą pasją podchodzi do nauczania i pomagania ludziom w tym, by stać się najlepszą wersją samych siebie: wartościowymi współpracownikami lub członkami zespołu, którzy biorą odpowiedzialność za swoje rezultaty.

— Scott McCain, prezes McCain Foods

Dr Dana Sinclair jest założycielką i współwłaścicielką firmy konsultingowej Human Performance International z siedzibą w Toronto. Od 2000 roku współpracuje ze sportowcami profesjonalnych lig hokeja, baseballu, koszykówki, futbolu i piłki nożnej, a także z instytucjami medycznymi i korporacjami. Jest dyplomowaną psycholożką z dwoma doktoratami uzyskanymi na Uniwersytecie Cambridge i Uniwersytecie Ottawy oraz członkiem Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego. Obecnie pracuje na stanowisku adiunkta na Wydziale Medycznym Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej.

Spis treści

Wstęp 13

Wprowadzenie. Zapraszam do mojego gabinetu 17

Część I

Rozprawiamy się z mitami

1. Dlaczego niektórzy osiągają lepsze wyniki?  31

2. Czynniki różnicujące 43

3. Słowo na L  57

4. Pewność siebie jest przereklamowana 73

5. Nie możesz dokonać outsourcingu własnej motywacji 91

6. Przesądy nie są fajne 111

7. Złe rady i dobra komunikacja 123

8. Jeśli masz kogoś pod swoimi skrzydłami 137

9. Charakter ma znaczenie 159

Część II

Jak osiągać dobre wyniki pod presją

10. Reaguj, kiedy twój umysł zacznie błądzić  175

11. Punkty zapalne: zrozum, co miesza ci w głowie 185

12. Umiejętność 1: Uspokój się i pozostań spokojny 205

13. Umiejętność 2: Zapomnij o tym, co czujesz – liczy się to, co robisz 223

14. Umiejętność 3: Wewnętrzny monolog 237

15. Umiejętność 4: Masz marzyć  255

16. Trzymaj się planu 273

Podsumowanie. Używaj głowy 293

Praca domowa 297

Podziękowania 317

O autorce 319