Uniwersytet (w) sieci - Krzysztof Szewior

Uniwersytet (w) sieci

Krzysztof Szewior

49,00 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Wydawnictwo Aspra
ISBN 978-83-8209-140-3
Data wydania 22 marca 2022
Język: Polski
Liczba stron: 345
Rozmiar pliku: 5,1 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
49,00 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Opis

1. Podstawowym zadaniem uniwersytetu jest przekazywanie wiedzy „o długim okresie przydatności” oraz uzdalnianie studiujących do stawiania pytań i zajmowania się wyzwaniami przyszłości. 2. Żaden uniwersytet nie może być wyłącznie research university ani teaching university, gdyż wówczas żaden z nich nie może być exzellente Hochschule (doskonałą uczelnią). Szkoła wyższa nieprowadząca badań naukowych w krótkim czasie przeradza się w jednostkę dydaktyczną, która reprodukuje przestarzałą wiedzę i nie może generować innowacyjnych impulsów dla gospodarki i społeczeństwa. Aktualne wyniki badań współkształtują dydaktykę optymalnie skrojoną na potrzeby społeczno-gospodarcze i innowacyjność. Uczelnie określają się jako jednostki badawcze o wysokich kompetencjach teoretycznych i metodycznych, jako współczesne think-tanki, podmioty innowacji. 3. Uczelnie – każda na swój sposób – odwzorowują wartości, funkcje i model organizacji zarówno społeczeństwa, jak i gospodarki. Są instytucją społeczną i gospodarującą. W tej kompatybilności dostrzegają warunek efektywności i synergii działań. Widać spełnienie misji i odpowiedzialności za człowieka, społeczeństwo i przyrodę. Pojmując siebie jako wspólnotę wszystkich pracowników i pokoleń, szczególną uwagę przypisują osobom młodym i ich stosunkowo wczesnej niezależności badawczej i dydaktycznej. Podstawową wartością jest jedność oraz doskonałość w nauczaniu i badaniach.

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »