Syndrom oszusta. Jak nie podkopywać wiary we własne możliwości -

Syndrom oszusta. Jak nie podkopywać wiary we własne możliwości

59,90 zł

Dostępne formaty plików: MOBI, EPUB

Wydawnictwo
ISBN 978-83-8231-432-8
Data wydania 31 maja 2024
Język: Polski
Liczba stron: 288
Rozmiar pliku: 7,8 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
Język: Polski
Liczba stron: 288
Rozmiar pliku: 3,3 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
59,90 zł

Dostępne formaty plików: MOBI, EPUB

Opis

Ucisz wewnętrznego krytyka i nie stawaj na drodze własnym osiągnięciom.

Poczucie, że się nie nadajemy, że jesteśmy gdzieś tylko za sprawą ślepego szczęścia, znajomości lub przypadku i tak naprawdę nie znamy się na tym, co robimy, towarzyszy większości z nas. Z różnym nasileniem i częstotliwością ponoć 70% ludzi odczuwa syndrom oszusta. Przez lata dr Jill Stoddard była przekonana, że została przyjęta na prestiżowe studia jedynie dzięki kontaktom swojego ojca. Niezależnie od imponujących osiągnięć i sukcesów, jakie odnosiła po uzyskaniu dyplomu, nie mogła przestać wątpić w siebie i pozbyć się strachu, że zostanie zdemaskowana i uznana za oszustkę. Nie jest zresztą osamotniona w tych odczuciach: wielu ludzi sukcesu w głębi duszy kwestionuje swoje kompetencje zawodowe. Dlaczego to robimy i jak można temu zaradzić?

Dr Stoddard przeprowadza dogłębną analizę impostoryzmu, w tym roli uprzedzeń w potęgowaniu tego zjawiska, i przedstawia metody zwalczania go na poziomie organizacyjnym i systemowym. Jednocześnie omawia poparte naukowo narzędzia, dzięki którym możemy indywidualnie rozwijać elastyczność psychologiczną, czyli zdolność do pełnego i pozbawionego osądu doświadczania bieżącej chwili, w tym wszystkich myśli, emocji, doznań fizycznych i pragnień. Celem nie jest zmiana istoty myśli i uczuć, które pojawiają się w naturalny sposób, lecz zmiana sposobu, w jaki je postrzegamy, a co za tym idzie, rezygnacja z wyczerpujących prób kontrolowania naszych wewnętrznych doświadczeń.

Obojętnie, czy zdobywasz nowe umiejętności, ubiegasz się o awans, występujesz na konferencji czy rozważasz zwrot w karierze, ta książka da ci wskazówki dotyczące rozwijania elastyczności psychologicznej, dzięki którym będziesz w stanie podejmować odważne decyzje zawodowe pomimo uprzedzeń, zwątpienia w siebie i impostoryzmu.

Ostatnio dużo mówi się o syndromie oszusta. Wykorzystując swoje imponujące doświadczenie w roli psychologa, Stoddard po mistrzowsku wyjaśnia, dlaczego umniejszamy swoje kompetencje, i udziela praktycznych, pozbawionych osądu rad, jak odkryć w sobie moc i nabrać pewności siebie. To piękna książka.

— Eve Rodsky, autorka bestsellerówFair play w rodzinieoraz Find Your Unicorn Space

Jeśli kiedykolwiek kwestionowałeś swoje kompetencje, czułeś, że blokuje cię brak pewności siebie lub zapracowywałeś się, by udowodnić swoją wartość, potraktuj tę książkę jako lekturę obowiązkową. Stoddard prezentuje świeże spojrzenie na doświadczenie impostoryzmu i oferuje skuteczne narzędzia do rozwijania wymarzonej kariery. Po przeczytaniu tej książki nie będziesz już unikać trudnych wyzwań.

— NIR EYAL, autor bestsellera Nierozpraszalni. Jak panować nad uwagą i decydować o swoim życiu

Nigdy wcześniej nie marnowaliśmy tyle cennego czasu i energii na autodestrukcyjne zachowania, które podkopują naszą wiarę we własne możliwości. Dzięki tej książce odzyskasz kontrolę nie tylko w pracy, lecz także w życiu osobistym i wrócisz na ścieżkę rozwoju.

— PATRICK J. MCGINNIS, twórca terminu FOMO, autor książek Fear of Missing Out oraz 10-procentowy przedsiębiorca

Dr Jill Stoddard z olbrzymią pasją dzieli się popartymi naukowo koncepcjami z dziedziny psychologii, by pomóc ludziom w realizowaniu ich potencjału. Jest psycholożką, prelegentką TEDx, wielokrotnie nagradzaną nauczycielką, trenerką terapii akceptacjii zaangażowania (ACT) zweryfikowaną przez ACBS i współgospodynią popularnego podcastu Psychologists Off the Clock. Napisała także dwie inne książki: Be Mighty: A Woman’s Guide to Liberation from Anxiety, Worry and Stress Using Mindfulness and Acceptance oraz The Big Book of ACT Metaphors: A Practitioner’s Guide to Experiential Exercises and Metaphors in Acceptance and Commitment Therapy. Jej teksty ukazywały się w „Psychology Today”, „Scary Mommy”, „Thrive Global”, „Good Men Project” i „Mindful Return”. Jest regularnie zapraszana do udziału w podcastach i występuje w roli eksperta w mediach. Mieszka w Newburyport w stanie Massachusetts z mężem, dwójką dzieci i niesfornym buldogiem francuskim.

Spis treści

Podziękowania  9

Część I

Zrozumienie

Rozdział 1

Możliwe, że jesteś oszustem  15

Rozdział 2

Jakim typem oszusta jesteś?  37

Rozdział 3

Nie ma lekarstwa (ale jest alternatywna droga)  55

Część II

Przemiana

Rozdział 4

Wyłączanie autopilota – dar obecności  79

Rozdział 5

Pamiętaj o swoim „dlaczego”, czyli po co ci to wszystko  95

Rozdział 6

Nie skupiaj się na wynikach  121

Rozdział 7

Surowy wewnętrzny krytyk  139

Rozdział 8

Słyszeć, ale niekoniecznie słuchać  151

Rozdział 9

Strach, zwątpienie w siebie, wstyd i urok strefy komfortu  173

Rozdział 10

Pięć strategii unikania  195

Rozdział 11

Odnaleźć komfort w dyskomforcie  205

Część III

Pełnowymiarowe życie

Rozdział 12

Razem możemy więcej. Budowanie społeczności i zmienianie świata  231

Rozdział 13

Samowspółczucie  257

Rozdział 14

Działaj i nigdy nie przestawaj  273

O autorce  287