Ruch Muzyczny nr 9/2021 - Opracowanie zbiorowe

Ruch Muzyczny nr 9/2021

Opracowanie zbiorowe

5,90 zł

Dostępne formaty plików: PDF, MOBI, EPUB

Wydawnictwo
ISBN
Data wydania 6 maja 2021
Język: Polski
Liczba stron: 52
Rozmiar pliku: 16 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment PDF
Język: Polski
Liczba stron: 52
Rozmiar pliku: 22 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
Język: Polski
Liczba stron: 52
Rozmiar pliku: 9,8 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
5,90 zł

Dostępne formaty plików: PDF, MOBI, EPUB

Opis

#9/2021

W numerze między innymi:

O prawie autorskim w Polsce. Czy w wystarczający sposób chroni twórców? Jakie umowy podpisywać? Kto jest współtwórcą, a kto autorem opracowania?

Relacje z 9 Festiwalu Prawykonań w NOSPR, 33 Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów, 77 Sesji Musica Moderna, koncertów w Filharmonii Łódzkiej, Filharmonii Krakowskiej, Filharmonii w Szczecinie, a także z „Fausta” Charlesa Gounoda w Opéra Bastille, „Hioba” Krzesimira Dębskiego w Polskiej Operze Królewskiej i spektaklu baletowego „Judyta/Syn marnotrawny/Święto wiosny” w Operze Bałtyckiej.

Recenzje nowych płyt Ruth Slenczynskiej, Renauda Capuçona, Nicoli Benedetti, Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Świętokrzyskiej pod dyrekcją Jacka Rogali, Bolette Roed i Arte dei Suonatori, „Polish Heroines of Music”, Kwartetu Śląskiego, zespołu Z lasu, Grzegorza Tarwida, filmu „Soul” („Co w duszy gra”), korespondencji Aleksandra Landaua z Jarosławem Iwaszkiewiczem oraz książki Anny Chęćki „Słuch metafizyczny”.

„W mojej pracy koncentruję się obecnie na tematach i problemach, które są niedostatecznie reprezentowane lub tłumione przez społeczeństwo i zapewne ma to związek z moimi życiowymi doświadczeniami” – mówi Ewie Szczecińskiej kompozytorka Kasia Głowicka.

Justyna Rudnicka o inscenizacji opery „Teodor Gentleman” Tadeusza Szeligowskiego podczas epidemii ospy we Wrocławiu w 1963 roku. Mariusz Gradowski o muzyce w serialach i serialach o muzyce. Olgierd Pisarenko o skrzypcach Stradivariusa, które Japonka Nejiko Suwa dostała od Josepha Goebbelsa.

Spis treści

OD REDAKCJI

Prawo do tonalności – Piotr Matwiejczuk

AKTUALNOŚCI

STREFA RUCHU

Prawo po stronie twórcy – z Piotrem Ruchałą rozmawia Izabela Smelczyńska
Best of the best – Natalia Chudzicka
Aranżer i producent muzyczny a prawo autorskie – Aleksandra Sewerynik

RELACJE

Zmiana albo gdzie się podział postromantyzm – Dominika Micał
Kraków już odporny – Piotr Mika
Prostota wśród meandrów – Agata Pasińska
Wymiary sacrum – Magdalena Pasternak
Nowi i elektryczni – Marta Konieczna
Delikatna równowaga – Adam Suprynowicz
Symfonie dęte – Michał Klubiński
Zgubna obsesja młodości – Leszek Bernat
Rozkradziona biblioteka – Jacek Marczyński
Dawna nowoczesność zamieniona w jubileusz – Jacek Marczyński

WYDAWNICTWA

WunderRuth – Przemek Psikuta
Formy i nastroje – Beata Bolesławska-Lewandowska
Do zakochania jeden krok? – Jacek Hawryluk
4 x 4 = Cztery pory roku – Witold Paprocki
Etykieta parytetu – Izabela Smelczyńska
Kosmopolityczny Żeleński i polski Mozart – Marta Januszkiewicz
Wajnberga poetyka cierpienia – Sabrina Stachel
Tarwid sam w pokoju – Tomasz Gregorczyk
Energia z Polesia – Katarzyna Ryzel
Bez fałszu – Maciej Krawiec
Olek z papugą – Maciej Kucharski
Komu słoń nadepnął na metafizyczne ucho? – Mateusz Ciupka

ROZMOWA

Złożona, lecz przystępna – z Kasią Głowicką rozmawia Ewa Szczecińska

SWOBODA RUCHU

Pechowy „Gentleman” – Justyna Rudnicka
Co w streamie piszczy? – Mariusz Gradowski

FELIETON

O irracjonalności – Rafał Wawrzyńczyk

Z ARCHIWUM R

Operowe PLANY i obawy (II) – Katarzyna Ryzel

REKOMENDACJE

Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

HISTORIE Z FOTOGRAFII

Stradivarius od Goebbelsa – Olgierd Pisarenko