Ruch Muzyczny nr 3/2020 - Opracowanie zbiorowe

Ruch Muzyczny nr 3/2020

Opracowanie zbiorowe

5,90 zł

Dostępne formaty plików: PDF, MOBI, EPUB

Wydawnictwo
ISBN
Data wydania 2020
Język: Polski
Liczba stron: 44
Rozmiar pliku: 16 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment PDF
Język: Polski
Liczba stron: 44
Rozmiar pliku: 22,7 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
Język: Polski
Liczba stron: 44
Rozmiar pliku: 10,1 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
5,90 zł

Dostępne formaty plików: PDF, MOBI, EPUB

Opis

W numerze między innymi:

Stanisław Leszczyński, dyrektor festiwalu Chopin i jego Europa oraz twórca serii płytowych NIFC, opowiada Michałowi Nowakowi, jak promować muzykę polską; z jego tezami polemizuje Dorota Kozińska.

Relacje z krakowskiego festiwalu Opera Rara, a także z koncertów Anthony’ego Braxtona w Warszawie, Maxa Emanuela Cenčicia w Narodowym Forum Muzyki, Krzysztofa Nehringa w Berlinie, Krzysztofa Jakowicza w Filharmonii Narodowej, Il Giardino Armonico w Filharmonii w Szczecinie, Hagen Quartet w NOSPR.

Recenzje płyt Reinouda Van Mechelena, Cecilii Bartoli, zespołu proModern, albumów z kantatami Stanisława Moniuszki pod dyrekcją Łukasza Borowicza oraz z sonatami skrzypcowymi Grażyny Bacewicz w wykonaniu Jakuba Jakowicza i Bartosza Bednarczyka, a także książki Jona Savage’a 1966. Rok, w którym eksplodowała dekada.

Kompozytorka Elżbieta Sikora w rozmowie z Krzysztofem Stefańskim wspomina swoje podróże po Europie oraz tłumaczy, jakie dźwięki nagrywa, kolekcjonuje i wykorzystuje w swojej twórczości. Wywiad ilustrują fotografie Bartka Barczyka.

Krzysztof Komarnicki dowodzi, że „Beethoven nie naruszył żadnej z reguł”, a jego twórczość postrzegamy fałszywie.

Olgierd Pisarenko przypomina postać kompozytora i dyrygenta Emila Nikolausa Freiherra (barona) von Reznicka.

Spis treści

STREFA RUCHU

Aktualności
Liczy się jakość – ze Stanisławem Leszczyńskim rozmawia Michał Nowak
Wpierw siebie pokochać – Dorota Kozińska

RELACJE

(Nie)znane standardy – Maciej Krawiec
Jubilatka śpiewa Chopina – Jacek Marczyński
Barokowa elegancja, wdzięk i gracja – Andrzej Wolański
Dwie odsłony, czyli Nehring w Berlinie – Krzysztof Rottermund
Hagen Quartet i bezczas – Łucja Siedlik
Sto lat! – to już niedaleko... – Kacper Miklaszewski
Divide et impera – Michał Bajer
Diminuendo na dwa flety i orkiestrę – Szymon Atys
Polski król zabija żonę – Jacek Marczyński

WYDAWNICTWA

Mój Orfeusz – Magdalena Łoś
Druga lekcja w szkole kastratów – Jacek Marczyński
Comfort zone, czyli wyprawa w podświadomość – Ewa Szczecińska
Moniuszko i Borowicz – Andrzej Wolański
Muzyczne ogrody – Katarzyna Ryzel
Dzwony znaczą piekło – Tomasz Gregorczyk
Pełnia – Adam Suprynowicz
O pożytkach z braku środkowej ósemki – Mariusz Gradowski

ROZMOWA

Potrzebuję zdarzenia dźwiękowego – z Elżbietą Sikorą rozmawia Krzysztof Stefański

SWOBODA RUCHU

Uporczywy mem – Krzysztof Komarnicki

Z ARCHIWUM R

Artur Malawski: Krytyka krytyki – opr. Katarzyna Ryzel

FELIETON

Uchem pisane: Drzewo dinozaurów – Dorota Kozińska

HISTORIE Z FOTOGRAFII

Baron z batutą – Olgierd Pisarenko

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »