Ruch Muzyczny nr 19/2021 - Opracowanie zbiorowe

Ruch Muzyczny nr 19/2021

Opracowanie zbiorowe

5,90 zł

Dostępne formaty plików: EPUB, MOBI, PDF

Wydawnictwo
ISBN
Data wydania 23 września 2021
Język: Polski
Liczba stron: 52
Rozmiar pliku: 10,7 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
Język: Polski
Liczba stron: 52
Rozmiar pliku: 24,1 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
Język: Polski
Liczba stron: 52
Rozmiar pliku: 24,4 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment PDF
5,90 zł

Dostępne formaty plików: EPUB, MOBI, PDF

Opis

#19/2021

W numerze między innymi:

Jak wprowadzić w świat dźwięków, czyli o otwieraniu się na muzykę współczesną. Krzysztof Kwiatkowski przywołuje przykłady zagranicznych inicjatyw kierowanych nie tylko do najmłodszych, a Barbara Bogunia opisuje najciekawsze krajowe przypadki przyfestiwalowej edukacji. Asi Mina (Joanna Bronisławska) daje kilka rad rodzicom, w jaki sposób wzbudzać w dzieciach pozytywne emocje związane z odbiorem muzyki współczesnej, a 13-letnia Tosia z pomocą mamy Ani Karpowicz dzieli się przemyśleniami na temat dźwięków, które dorosłym wydają się obce.

Relacje z festiwali: Chopin i jego Europa w Warszawie, Pieśń Naszych Korzeni w Jarosławiu, Sinfonia Varsovia swojemu miastu i „Eksperymentalnych wtorków”, Innsbrucker Festwochen der Alten Musik premiery „Wandy” Joanny Wnuk-Nazarowej na Wawelu a także XIX Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari.

Recenzje płyt: kompletu dzieł na głos i fortepian Simona Laksa, koncertów fortepianowych Brahmsa w wykonaniu Andrasa Schiffa i Orkiestry Wieku Oświęcenia, „Josten Myburgh – Sculthorpe Studies”, „Great Encounters”, „Let My People Go” Archie’go Sheppa & Jasona Morana, „Picaflor” Martina Bruhna, „Goplany” Władysława Żeleńskiego i „Manru” Ignacego Jana Paderewskiego, a także „Szkoły na fortepian” Lang Langa.

„Odyseja polsko-węgierska pod flagą biało-czerwoną” – z Szábolcsem Esztényim rozmawia Michał Mendyk

Antoni Michnik kreśli portret Yoshiego Wady, Beata Bolesławska-Lewandowska sięga po kolejne skarby z teki Zygmunta Mycielskiego, a Bartłomiej Gembicki wyjaśnia, dlaczego postać Josquina to klasyczny przykład muzycznej mitologizacji.

Wiktor Brégy. Historia artysty – Dylematy adepta sztuki wokalnej

Spis treści

STREFA RUCHU

Uczy i bawi? Awangarda! – Krzysztof Kwiatkowski

Melo-maluchy albo festiwalowy baby boom – Barbara Bogunia

Jak wprowadzić dziecko w świat dźwięków – Joanna Bronisławska

Moje najlepsze zajęcia muzyczne odbywają się… w domu – Tosia Ćwiek-Karpowicz

RELACJE

Wszystkie odcienie radości – Marcin Bogucki

Pianistyczne katharsis – Dariusz Marciniszyn

Uczestnicząc w Pieśni – Bartłomiej Barwinek

Dla kogo muzyka współczesna i inne pytania na marginesie – Ewa Szczecińska

Kolory i szarości – Jan Lech

Wanda, jakiej potrzebowaliśmy – Mateusz Borkowski

Car Borys w wersji barokowej – Leszek Bernat

Drugie nagrody dla najlepszych – Jolanta Illuque, Tomasz Pasternak

WYDAWNICTWA

Życie dzięki muzyce – Witold Paprocki

Brahms: Transfuzja – Mateusz Borkowski

Czy geologia może kłamać? – Filip Lech

Czy Moniuszko był Łemkiem? – Piotr Mika

Esencja intymności – Kajetan Prochyra

Andy sentymentalne i wytrawne – Magdalena Tejchma

Opera polska: reaktywacja – Jacek Marczyński

Jak zostać wirtuozem fortepianu: metoda Lang Langa – Agnieszka Kopińska

ROZMOWA

Szábolcs Esztényi: Odyseja polsko-węgierska pod flagą biało-czerwoną – Michał Mendyk

SWOBODA RUCHU

Majsterkowicz muzyki horyzontalnej: Yoshi Wada – Antoni Michnik

Z teki Zygmunta Mycielskiego (6): O polskiej muzyce współczesnej (1946) – Beata Bolesławska-Lewandowska

Jakość marki Josquin – Bartłomiej Gembicki

OD REDAKCJI

Nie takie te dźwięki straszne – Daniel Cichy

FELIETON
Chopin. Pragnienie wieczności – Andrzej Babecki

Z ARCHIWUM R
Repertuar dla dziecka – Katarzyna Ryzel

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »