Ruch Muzyczny nr 17/2021 - Opracowanie zbiorowe

Ruch Muzyczny nr 17/2021

Opracowanie zbiorowe

5,90 zł

Dostępne formaty plików: MOBI, EPUB, PDF

Wydawnictwo
ISBN
Data wydania 26 sierpnia 2021
Język: Polski
Liczba stron: 52
Rozmiar pliku: 31 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
Język: Polski
Liczba stron: 52
Rozmiar pliku: 13,7 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
Język: Polski
Liczba stron: 52
Rozmiar pliku: 14,8 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment PDF
5,90 zł

Dostępne formaty plików: MOBI, EPUB, PDF

Opis

#17/2021

W numerze między innymi:

Flirt z klasyką, czyli crossover. Czy jest katalizatorem zainteresowania muzyką bardziej wyrafinowaną? Mariusz Gradowski przypomina przykłady przekraczania granic gatunkowych, Jacek Hawryluk proponuje przegląd nagrań z pogranicza różnych estetyk, a dyrektorzy polskich instytucji muzycznych, w rozmowach z Karoliną Dąbek, próbują tłumaczyć konieczność wprowadzania lżejszego repertuaru do kalendarza wydarzeń.

Relacje z Salzburger Festspiele, Festiwalu Wagnerowskiego w Bayreuth, Międzynarodowych Letnich Kursów Nowej Muzyki w Darmstadt, Cappelli Angelica w Gdańsku, Dni Muzyki Karola Szymanowskiego w Zakopanem, Musica Divina w Krakowie, Festiwalu Bachowskiego w Świdnicy, Eliminacji XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Kromer Festiwalu w Bieczu.

Recenzje nagrań Jana Lisieckiego, Sinfonii Varsovii, Wrocław Baroque Ensemble, CBSO, „Fidelia”, Alice Coltrane, Changüí, Anton Lukoszevieze i Kerry’ego Yonga, Odyssey one, książek o muzykach ulicznych i publikacji „O samodzielności artysty muzyka” Małgorzaty Sternal.

„Fajnie jest pobyć czasem tym złym” – z Ildarem Abdrazakowem rozmawia Ewa Palińska

Oskar Łapeta kreśli sylwetkę angielskiego kompozytora Havergala Briana. Paweł Gancarczyk przypomina dorobek Josquina des Prez w pięćsetlecie śmierci, a Mateusz Ciupka pisze o dyrygentach, którzy umarli z batutą w ręce.

Szósty odcinek „Historii artysty” – wspomnień Wiktora Brégy.

Spis treści

STREFA RUCHU

Anse, romanse, mezalianse – Mariusz Gradowski

Między dźwiękami – Jacek Hawryluk

Heretyczka w świątyni sztuki – Karolina Dąbek

RELACJE

Salzburski przegląd damskich obcasów – Jacek Marczyński

Panie z Zielonego Wzgórza – Jolanta Łada-Zielke

Jak przejąć kontrolę nad festiwalem, nie wychodząc z domu – Monika Żyła

Natura i kultura – Małgorzata Kęsicka

Zakopiańskie prawykonania – Magdalena Stochniol

Dopóki płoną świece – Dominika Micał

Świdnica przemieniona – Mateusz Ciupka

Indywidualizm konsekwentnie temperowany – Dariusz Marciniszyn

Uczestnicy warsztatów krytyki muzycznej NIFC o eliminacjach

Festiwal z wycieczkami – Krzysztof Stefański

WYDAWNICTWA

Nokturny – w poszukiwaniu prostoty? – Marcin Majchrowski

Uznanie po czasie – Mateusz Borkowski

Wrocławski Zieleński – Witold Paprocki

Muzyka jak morze – Dominika Micał

Fidelio doświadczony przez COVID – Jacek Marczyński

Między ciszą a ciszą – Filip Lech

Alicja w krainie Wed – Przemek Psikuta

Guantánamo Social Club – Magdalena Tejchma

Eksperymenty ze Studiem – Wioleta Żochowska

Oblicza muzyki ulicy – Ewelina Grygier

Samodzielność muzyka za pieniądze rodziców – Ania Karpowicz

ROZMOWA

Ildar Abdrazakow: Fajnie jest pobyć czasem tym złym – Ewa Palińska

SWOBODA RUCHU

Havergal Brian. Ambicje i kompleksy – Oskar Łapeta

„Komponował, kiedy chciał”. O Josquinie na pięćsetlecie – Paweł Gancarczyk

Dyrygent – ryzykowna robota – Mateusz Ciupka

OD REDAKCJI

Crossem przez świat – Daniel Cichy

FELIETON
Wszyscy wielcy kompozytorzy nie żyją – Andrzej Babecki