Ruch Muzyczny nr 17/2020 - Opracowanie zbiorowe

Ruch Muzyczny nr 17/2020

Opracowanie zbiorowe

5,90 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Wydawnictwo
ISBN
Data wydania 27 sierpnia 2020
Język: Polski
Liczba stron: 44
Rozmiar pliku: 7,6 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
5,90 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Opis

W numerze między innymi:

Dyskusja wokół raportu pokontrolnego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, dotyczącego umów z muzykami podpisywanymi przez Filharmonię Łódzką. Czy członek orkiestry wykonuje dzieło, czy tylko polecenia dyrygenta zgodnie z zapisem nutowym?

Relacje z Festiwalu Raz-Dwa-Trzy, Festiwalu Muzyki Polskiej, Warszawskich Spotkań Muzycznych, Kromer Festival Biecz, Festiwalu Bachowskiego w Świdnicy, Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach-Zdroju, a także przegląd prasy niemieckojęzycznej po premierze Elektry Straussa na Festiwalu w Salzburgu.

Recenzje nowych płyt Jonasa Kaufmanna, Capelli Marialis, Prague Baroque Soloists, retrospektywnego albumu Barbary Hesse-Bukowskiej oraz książki Katarzyny Marczak Kaja. Biografia Kai Danczowskiej.

Wspomnienie Jacka Marczyńskiego o zmarłym niedawno Bernardzie Ładyszu, esej Małgorzaty Komorowskiej o operach Krzysztofa Pendereckiego.

Pierwsza część historii Pawłowskiego Vauxhallu Muzycznego w cyklu Olgierda Pisarenki.

Spis treści

STREFA RUCHU

Świat zabawek mechanicznych – Adam Czech
Między starannością a kreatywnością – z Andrzejem Kosendiakiem rozmawia Maciej Łukasz Gołębiowski
Z pamiętnika dyrektora – Tomasz Bęben
Zimerman usługodawcą? – z Wojciechem Nowakiem rozmawia Maciej Łukasz Gołębiowski
W maszynowni muzyki – z Arturem Nowakiem-Farem rozmawia Maciej Łukasz Gołębiowski
Muzyka świadczy usługi – stanowisko łódzkiego oddziału ZUS

RELACJE

Kwestia kontekstu – Karolina Dąbek, Dominika Micał
Małe radości – Krzysztof Stefański
Skromnie i interesująco – Anna Woźniakowska
Wiadome przyczyny, różne rezultaty – Marta Konieczna
Festiwal przy akompaniamencie cykad – Ewa Palińska
Konflikt estetyczny – Katarzyna Ryzel
Urwane ostinato – Bartłomiej Gębicki
Bach: filary Ziemi, fundamenty muzyki – Mateusz Borkowski
Koncerty na trzydziestolecie – Anna Woźniakowska
Colli znów najlepszy – Dariusz Marciniszyn
Miłość niejedno ma brzmienie – Jolanta Łada-Zielke
Tańcząca krew i prysznice w Salzburgu – Jolanta Łada-Zielke

WYDAWNICTWA

Cierpienia dojrzałego romantyka – Jacek Marczyński
Capella reaktywowana – Witold Paprocki
Estońskie organy – Przemek Psikuta
Ożywczy powiew archiwaliów – Kacper Miklaszewski
Pierwsze. Między tronem a ołtarzem – Magdalena Łoś
Awangardowa zagadka – Piotr Mika
Kaja o Kai – Mateusz Ciupka

SWOBODA RUCHU

Bernard Ładysz. Car, król, inkwizytor – Jacek Marczyński
Nieznany list Kurpińskiego – Jakub Mateusz Lis
Teatr nieutracony – o operach Krzysztofa Pendereckiego – Małgorzata Komorowska

Z ARCHIWUM R

Jest duszno w Mykenach – opr. Katarzyna Ryzel

FELIETON

Nagrobek dla juniora – Rafał Wawrzyńczyk

HISTORIE Z FOTOGRAFII

Kolejowa koleina – Olgierd Pisarenko

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »