Ruch Muzyczny nr 12/2020 - Opracowanie zbiorowe

Ruch Muzyczny nr 12/2020

Opracowanie zbiorowe

5,90 zł

Dostępne formaty plików: MOBI, EPUB

Wydawnictwo
ISBN
Data wydania 18 czerwca 2020
Język: Polski
Liczba stron: 40
Rozmiar pliku: 21,4 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
Język: Polski
Liczba stron: 40
Rozmiar pliku: 9,5 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
5,90 zł

Dostępne formaty plików: MOBI, EPUB

Opis

#12/2020

W numerze między innymi:

Rozmowa Jacka Marczyńskiego z Robertem Bondarą, choreografem i kierownikiem Baletu Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu, który zdradza, gdzie szuka inspiracji, jak podchodzi do kierowania zespołem baletowym oraz jakie ma obawy w związku z przedłużającą się przerwą od występów swoich tancerzy.

Reportaż Aleksandra Przybylskiego o sposobach zatrudnienia muzyków oraz tym, co różni system nadgraniowy od dienstowego. Czy muzycy muszą szukać dodatkowych źródeł dochodów? Jak związać koniec z koniec, pracując jako muzyk orkiestrowy? Autor oddaje głos zarówno muzykom, jak i ich przełożonym.

Jacek Marczyński rozmawia także z Katarzyną Meissner, nową dyrektor Instytutu Muzyki i Tańca o wsparciu instytucjonalnym dla muzyków w czasie pandemii oraz kolejnych etapach odmrażania życia koncertowego.

Relacje z wydarzeń muzycznych w sieci: jak radzi sobie estrada muzyki improwizowanej? Jak zmieniają się streamingi w okresie izolacji i czy ich jakość wzrasta? A także, jak poradzili sobie z brakiem możliwości występów na scenie tancerze baletowi?

Recenzje nowości płytowych: co słychać u młodych tenorów, nowe nagranie Grigorija Sokołowa dla Deutsche Grammophon, zapomniane utwory Ennia Morricone oraz Moniuszko dla moniuszkosceptyków. Poza tym wnikliwa recenzja Wspomnień Romana Jasińskiego i rzut oka na książkę Bogdan Pniewskiego Nóż w plecy, czyli wspomnienia muzykantów.

Fascynująca historia willi Haliny Szmolc-Fitelberg i Grzegorza Fitelberga na Saskiej Kępie, której losy śledzi Elżbieta Szczepańska.

Druga część ilustrowanej zdjęciami archiwalnymi muzycznej historii Doliny Szwajcarskiej autorstwa Olgierda Pisarenki.

Spis treści

STREFA RUCHU

AAAAAA Muzyka zatrudnię – Aleksander Przybylski

Strach przed powrotem nie będzie tak wielki – z Katarzyną Meissner (IMiT) rozmawia Jacek Marczyński

RELACJE

Wirtualne oklaski – Maciej Krawiec

W oczekiwaniu na żywe dźwięki – Mateusz Borkowski

Kreacje – inne niż zwykle – Katarzyna Gardzina

WYDAWNICTWA

Tenor nie wszystko może – Jacek Marczyński

Grigorij Sokołow i blamaż DG – Dariusz Marciniszyn

Teatr mój słyszę odurzający – Piotr Tkacz

Nowej sztuki początki – Magdalena Łoś

Zabij tłuste cielę i je upiecz – na talerzu gramofonowym! – Grzegorz Dąbrowski

Moniuszko dla moniuszkosceptyków – Marcin Bogucki

Bo muzyka to męska rzecz... – Maciej Kucharski

Nóż niespecjalnie ostry – Katarzyna Ryzel

ROZMOWA

Mój kawałek baletowej podłogi – z Robertem Bondarą rozmawia Jacek Marczyński

SWOBODA RUCHU

Dyrygenci w opałach z kompozytorem w tle – Elżbieta Szczepańska

FELIETON

Chcę szkieletów, chcę rękawiczek – Rafał Warwrzyńczyk

HISTORIE Z FOTOGRAFII

Piwo, parówki i muzyka – Olgierd Pisarenko

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »