Ruch Muzyczny nr 1/2020 - Opracowanie zbiorowe

Ruch Muzyczny nr 1/2020

Opracowanie zbiorowe

5,90 zł

Dostępne formaty plików: PDF, EPUB, MOBI

Wydawnictwo
ISBN
Data wydania 2020
Język: Polski
Liczba stron: 52
Rozmiar pliku: 4,8 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment PDF
Język: Polski
Liczba stron: 52
Rozmiar pliku: 10,6 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
Język: Polski
Liczba stron: 52
Rozmiar pliku: 23,4 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
5,90 zł

Dostępne formaty plików: PDF, EPUB, MOBI

Opis

W numerze między innymi:

Polemiki po publikacji w #0/2019 tekstu o kondycji polskich filharmonii. Dorocie Szwarcman odpowiadają między innymi Jacek Rogala, Piotr Sułkowski i Tomasz Janczak.

Jacek Marczyński przedstawia i analizuje losy polskich twórców i wykonawców operowych na scenach świata.

Dorota Kozińska, Jacek Hawryluk i Jacek Marczyński recenzują Halkę w Operze Wiedeńskiej, Opowieści Hoffmanna w La Monnaie/De Munt w Brukseli i Króla Rogera w Bernie.

Relacje z festiwalu Actus Humanus Nativitas, premiery VI Koncertu skrzypcowego Bacewicz w Filharmonii Narodowej, Anhellego Dariusz Przybylskiego w Teatrze Wielkim w Poznaniu, Joanny d’Arc Honeggera w Operze Krakowskiej.

Skrzypaczka Martyna Pastuszka w obszernym wywiadzie opowiada Karolinie Kolinek-Siechowicz o blaskach i cieniach szefowania {oh} Orkiestrze Historycznej. Rozmowa ilustrowana zdjęciami Pawła Stelmacha.

Przegląd nagrań zmarłego niedawno dyrygenta Marissa Jansonsa, recenzje nowych płyt Pina de Vittoria i Katarzyny Drogosz, albumów z muzyką Zbigniewa Karkowskiego, Kuby Krzewińskiego, Józefa Elsnera, książki Williama Stafforda Mozart. Mity a fakty, gier planszowych o Stanisławie Moniuszce.

Elżbieta Szczepańska-Lange opisuje lata spędzone przez Emila Młynarskiego na Wyspach Brytyjskich.

Olgierd Pisarenko wyjaśnia, dlaczego Leoš Janáček nie został w 1904 roku dyrektorem warszawskiego Instytutu Muzycznego.

Spis treści

STREFA RUCHU

Aktualności
Co słychać w filharmoniach. Polemiki
W sieci układów, kontaktów i kompromisów – Jacek Marczyński
Moniuszko: Jontek, wersja wiedeńska – Dorota Kozińska
Człowiek jest bogiem dla siebie – Jacek Marczyński
Pewnego razu w Hollywood, czyli w Brukseli – Jacek Hawryluk

RELACJE

Nadzieja w ogrodach – Zachodu Anna Chęćka
Prawykonanie po latach – Magdalena Pasternak
Linia życia – Adam Suprynowicz
Zapis zdrowienia – Michał Bajer
Premiera po premierze – Krzysztof Stefański
Graj, jakby nie istniał czas – Dobrochna Zalas
Mroźny magazyn drogowskazów – Michał Bajer
Ostatnia godzina Joanny d’Arc – Bartosz Kamiński

WYDAWNICTWA

Subiektywny przegląd nagrań Marissa Jansonsa – Krzysztof Stefański
Na co dzień i od święta – Magdalena Łoś
Ożywczy wycisk – Piotr Tkacz
Założyciele muzyki krajowej – Piotr Matwiejczuk
Ep muzyki – Adam Suprynowicz
Stafford na tropie – Agnieszka Nowok-Zych
Fortepian Kosza – Maciej Krawiec
Moniuszko, graj! – Katarzyna Ryzel

ROZMOWA

Królestwo ptaków – z Martyną Pastuszką rozmawia Karolina Kolinek-Siechowicz

SWOBODA RUCHU

Jedyne takie lata – Elżbieta Szczepańska-Lange
Alicja Boniuszko (1937–2019) – Jacek Marczyński
Peter Schreier (1935–2019) – Józef Kański
Harry Kupfer (1935–2019) – Jacek Marczyński

Z ARCHIWUM R

Adam Rieger: O wielotorowość w programach muzycznych – opr. Katarzyna Ryzel

FELIETON

Uchem pisane: Zenek, nie daruję ci tej nocy! – Dorota Kozińska

HISTORIE Z FOTOGRAFII

Niedoszły dyrektor – Olgierd Pisarenko

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »