Ruch Muzyczny 5/2024 - Opracowanie zbiorowe

Ruch Muzyczny 5/2024

Opracowanie zbiorowe

6,90 zł

Dostępne formaty plików: MOBI, PDF, EPUB

Wydawnictwo
ISBN
Data wydania 14 marca 2024
Język: Polski
Liczba stron: 48
Rozmiar pliku: 15,5 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
Język: Polski
Liczba stron: 48
Rozmiar pliku: 28,7 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment PDF
Język: Polski
Liczba stron: 48
Rozmiar pliku: 6,7 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
6,90 zł

Dostępne formaty plików: MOBI, PDF, EPUB

Opis

#5/2024


W nowym numerze między innymi:

Słowiki Hamasu śpiewają po hebrajsku – o muzyce w czasie wojny Palestyny i Izraela w dziale Zagranica pisze Magdalena Tejchma.

Muzyka za kratami. O historiach więźniów muzycznych pisze Filip Lech, a o sztuce dźwięku w zakładach karnych Łucja Siedlik.

Relacje z festiwali: Opera Rara, Polin Music Festival, koncertów w Olsztynie, Warszawie, Tychach oraz Wrocławiu, a także recenzje spektakli: „Latający Holender” w Operze Bałtyckiej, „Manekiny” Zbigniewa Rudzińskiego i „Polifemo” Porpory w Strasburgu.

Recenzje płyt, m.in. dwóch płyt Aleksandra Mielnikowa z muzyką na różnych rodzajach instrumentów klawiszowych, nowej płyty Agnieszki Budzińskiej Bennett oraz nowego albumu Raphaela Rogińskiego, a także zbioru nut „Abendklänge – Nachtgesänge” z utworami 15 kompozytorek i książki „Pasja do Pendereckiego” Andrzeja Chłopeckiego.

O strojach muzycznych pisze Marcin Kostecki, a sylwetkę Anthony’ego Braxtona w cyklu „Światy równoległe” kreśli Jan Topolski.

Muzyczną pocztówkę z Trydentu przesyła Bartłomiej Gembicki.

Spis treści

OD REDAKCJI

Krzyk w filharmonii – Krzysztof Stefański

AKTUALNOŚCI

Muzyka jest równie ważna jak tekst – z Davidem Pountneyem rozmawia Paweł Binek

Przegląd wydarzeń – opr. Maciej Kucharski

STREFA RUCHU
Bez żadnego trybu – Filip Lech

Pięścią w brzuch – Łucja Siedlik

RELACJE
Łamanie kodów – Adam Suprynowicz

Fatalne przysięgi – Dominika Micał

Bohater w piekle bieli – Tomasz Pasternak

Konfrontacja z legendą – Jacek Marczyński

Polifemo z filmowego studia – Leszek Bernat

O sztuce i materii – Małgorzata Heinrich

Mahler w Olsztynie! – Krzysztof D. Szatrawski

Pory roku a la francaise – Witold Paprocki

Co mogło pójść nie tak? – Krzysztof Stefański

Przyjemnie i powściągliwie – Dominika Micał

Nie tylko na cztery – Marta Konieczna

ZAGRANICA

Między Wschodem a Wschodem – Magdalena Tejchma

WYDAWNICTWA

Fantazje Aleksandra Mielnikowa – Mateusz Ciupka

Słodki jest głos – Dominika Micał

Wirtuozi ramię w ramię – Karolina Kolinek-Siechowicz

Wielobarwna opowieść chopinowska – Dariusz Marciniszyn

Całą harmonię trzymać w garści – Mateusz Ciupka

Antidotum dla najmłodszych – Katarzyna Ryzel

Wspomnienia o rzeczach, które nie istniały – Filip Lech

Kim była Taylor Swift w XIX wieku? – Barbara Kinga Majewska

Kompozytor, Krytyk i nowa muzyka – Filip Lech

SWOBODA RUCHU

432 Hz – strojenie żartów? – Marcin Kostecki

Z Archiwum R: Utylitarny, ale sztuczny – Opr. Katarzyna Ryzel

Światy równoległe: Anthony Braxton (#1945) – Jan Topolski

FELIETON
Kroki na chórze – Rafał Wawrzyńczyk


REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

MUZYCZNE POCZTÓWKI

Komu przeszkadza polifonia? – Bartłomiej Gembicki

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »