Ruch Muzyczny 4/2023 - Opracowanie zbiorowe

Ruch Muzyczny 4/2023

Opracowanie zbiorowe

5,90 zł

Dostępne formaty plików: EPUB, MOBI, PDF

Wydawnictwo
ISBN
Data wydania 2 marca 2023
Język: Polski
Liczba stron: 48
Rozmiar pliku: 7,4 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
Język: Polski
Liczba stron: 48
Rozmiar pliku: 17,4 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
Język: Polski
Liczba stron: 48
Rozmiar pliku: 30,7 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment PDF
5,90 zł

Dostępne formaty plików: EPUB, MOBI, PDF

Opis

#4/2023

W numerze między innymi:


„Unikam miejsc, w których jest miło i fajnie” – przyznaje Dominik Strycharski, kompozytor, improwizator, wirtuoz fletów prostych i wokalista w rozmowie okładkowej z Adamem Suprynowiczem.

W Ukrainie muzy nie milkną – po roku od rozpoczęcia inwazji Rosji na naszego wschodniego sąsiada Weronika Zinczenko pisze o sytuacji artystów ukraińskich w Polsce, a Wałentyna Samczenko przybliża wciąż dla nas nieodkryte obszary kultury muzycznej Ukrainy.

Relacje z XX Festiwalu Łańcuch, Witold Lutosławski World Days, Valetta International Baroque Festival, koncertów w Warszawie, Krakowie, a także spektaklu „Parsifal” w Grand Théâtre de Geneve.

Recenzje dziesięciu albumów, m.in. „Wooden Music I” kwintetu Tomasza Stańki, „Kings in the North” Wrocławskiej Orkiestry Barokowej czy niepublikowanych dotąd nagrań Nelsona Freire, a także książek: „Pierre Boulez. Demiurg nowej muzyki” oraz „Sonorous Desert…”.

Jan Topolski pisze o filmowych eksperymentach Andrzeja Markowskiego, Marcin Kostecki o mizofonii.

Kolejny odcinek cyklu „Słuchanie obrazów” Pawła Bienia.

Spis treści

STREFA RUCHU

Wielogłosowe oratorium przybliżania zwycięstwa – Wałentyna Samczenko

Sytuacja ukraińskich muzyków w Polsce podczas wojny rosyjsko-ukraińskiej – Weronika Zinczenko

RELACJE
Lutosławski w chórze indywidualistów – Adam Suprynowicz

Spółdzielczość i nieważkość – Barbara Bogunia

Bez przesilenia – Maciej Krawiec

Gdzie szukać klucza – René Książek

Na co dzień czy od święta – Marta Konieczna

Świat po zagładzie – Jacek Kornak

Malta w barokowych klimatach – Leszek Bernat

WYDAWNICTWA
Porywające brzmienie drewna – Tomasz Gregorczyk

Królowie Północy – Mateusz Borkowski

(Do) trzech wirtuozów sztuka – Łucja Siedlik

Diabeł z Bordeaux – Szymon Atys

Płytoteka#: Wracając do concerto grosso – Przemek Psikuta

Freire znany i nieznany – Dariusz Marciniszyn

Świdrujący minimalizm – Katarzyna Ryzel

Głos in the machine – Piotr Tkacz-Bielewicz

Dryfując po muzyce – Katarzyna Ryzel

Burza w mózgu – Maciej Krawiec

Boulez żyje – Filip Lech

W poszukiwaniu starożytnej ciszy – Filip Lech

ROZMOWA

Dominik Strycharski: Nie ma granic – Adam Suprynowicz

SWOBODA RUCHU
Więcej niż kompozytor. Filmowe eksperymenty Andrzeja Markowskiego – Jan Topolski

Niewdzięczne dźwięki albo rzecz o mizofonii – Marcin Kostecki


OD REDAKCJI
Patrząc z nadzieją w kalendarz – Krzysztof Stefański


FELIETON
Diabeł i po Diable – Bartek Chaciński, Jacek Hawryluk (HCH)


Z ARCHIWUM R
My, Żurawie... – Katarzyna Ryzel


REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

SŁUCHANIE OBRAZÓW

Dusza w drewnie, robak w kantacie – Paweł Bień

 

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »