Ruch Muzyczny 23/2024 -

Ruch Muzyczny 23/2024

6,90 zł

Dostępne formaty plików: PDF, EPUB, MOBI

Wydawnictwo
ISBN
Data wydania 14 listopada 2024
Język: Polski
Liczba stron: 48
Rozmiar pliku: 32,7 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment PDF
Język: Polski
Liczba stron: 48
Rozmiar pliku: 6,5 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
Język: Polski
Liczba stron: 48
Rozmiar pliku: 15,0 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
6,90 zł

Dostępne formaty plików: PDF, EPUB, MOBI

Opis

#23/2024

W nowym numerze między innymi:

 

Środkowoeuropejskie drogi ku przyszłości. O awantfolkowych rewoltach za Żelazną Kurtyną pisze Remigiusz Mazur-Hanaj, a o środowkowoeuropejskiej awangardzie Lisa Cooper Vest.

Relacje z festiwali: Neoarte – Syntezator Sztuki, Katharis, Rubinstein Piano Festival, koncertów w Warszawie, Łodzi, Rzymie, Wenecji i Pradze oraz ze spektakli: „Peer Gynt” w Warszawie, „Nabucco” we Wrocławiu, „Le Grand Macabre” w Monachium, „Otello” w Pradze.

W korespondencji zagranicznej Mateusz Ciupka pisze o muzyce czeskiej.

Recenzje płyt m.in.: albumów z nagraniami muzyki Cage’a, potrójnego koncertu Beethovena, noweych nagrań muzyki Faurégo czy „Déjanire”, nieznanej opery Saint-Saënsa oraz książki „Stechnologizowana kultura” Romana Bromboszcza.

O mezzosopranach w operach Pucciniego z okazji stulecia śmierci kompozytora pisze Marcin Bogusławski, a o lwowskim epizodzie w biografii Romana Haubenstocka-Ramatiego Ewa Kowalska-Zając. Cykl „Tajne/Muzyczne” kontynuuje Danuta Gwizdalanka.

Na nowy odcinek cyklu „Słuchanie obrazów” zaprasza Paweł Bień.

Spis treści

OD REDAKCJI

Pępek świata – Michał Mendyk

 

 

AKTUALNOŚCI

W otwarte karty z Schaefferem – Jadwigą Hodor i Pawłem Bitką Zapendowskim rozmawia Piotr Mika

 

 

STREFA RUCHU: Emerytura muzyka

Nie taki daleki Wschód – Remigiusz Mazur-Hanaj

Z Archiwum R: Nowoczesna Bratysława – opr. Katarzyna Ryzel

W stronę teorii środkowoeuropejskiej awangardy muzycznej – Lisa Cooper Vest


RELACJE

Tercdecyma obfitości – Natalia Glinka-Hebel

Muzyka na zmianę czasu – Małgorzata Heinrich

Festiwal otwarć – otwarcie festiwalu – Jakub Puchalski

Aukso debiutuje w Rudolfinum – Mateusz Ciupka

Dekoracja ciszy – Agnieszka Misiak

Śladami Rubinsteina – Paweł Wołowicz

A pod nogami trzęsie się ziemia – Igor Torbicki

Nie dbać o bagaż – Krzysztof Stefański

Rokokowa elegancja – Witold Paprocki

Faza recyklingu kotka – Rafał Wawrzyńczyk

Kręta droga ku wieczności – Katarzyna Gardzina

W pośpiechu, ale dokąd? – Joanna Kwapień

Świat w poczekalni – Jacek Marczyński

Jago, a nie Otello! – Mateusz Ciupka

 

ZAGRANICA

Czy każdy Czech to muzykant? – Mateusz Ciupka

 

 

WYDAWNICTWA

Zacznij od Cage’a – Filip Lech

To jedynie wrażenie? – Remigiusz Mazur-Hanaj

Z wichrowych gór Gruzji – Remigiusz Mazur-Hanaj

Sax & gender – Tomasz Gregorczyk

Rick Rubin wyjaśnia, jak grać op. 56 – Przemek Psikuta

To Elégie or not to Elégie – Łucja Siedlik

Ostatnia opera Saint-Saënsa – Mateusz Ciupka

Lowański śpiewnik w komplecie – Dominika Micał

Homo homini – Bartosz Witkowski

Przykurzony blask – Bartosz Witkowski

Procesja sumylakrów – //pio/tka/czy//

 

 

SWOBODA RUCHU

Bohaterki drugiego planu? – Marcin Bogusławski

Epizod lwowski w biografii Romana Haubenstocka-Ramatiego – Ewa Kowalska-Zając

 

 

FELIETON

Grawitacja – Ewa Grochowska


REKOMENDACJE

Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja



SŁUCHANIE OBRAZÓW

Światowe życie grzesznicy, czyli o zgubnym wpływie muzyki – Paweł Bień