Ruch Muzyczny 22/2024 -

Ruch Muzyczny 22/2024

6,90 zł

Dostępne formaty plików: PDF, EPUB, MOBI

Wydawnictwo
ISBN
Data wydania 14 listopada 2024
Język: Polski
Liczba stron: 48
Rozmiar pliku: 35,5 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment PDF
Język: Polski
Liczba stron: 48
Rozmiar pliku: 6,7 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
Język: Polski
Liczba stron: 48
Rozmiar pliku: 15,9 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
6,90 zł

Dostępne formaty plików: PDF, EPUB, MOBI

Opis

#22/2024

W nowym numerze między innymi:

 

Gest, żywioł, wypowiedź – z kompozytorem Tadeuszem Wieleckim, który w lipcu ukończył 70 lat, rozmawia Adam Suprynowicz.

Jak nie zachwyca, jak zachwyca? O filozoficznym zachwycie nad pięknem sztuki pisze Andrzej Krawiec. Neurologiczne i ewolucyjne podstawy zachwytu kreśli Piotr Podlipniak. O tym, czym się zachwycamy, pisze Karolina Dąbek.

Relacje z festiwali: Biennale Musica, Organy Plus, Szymanowski / Polska / Świat, Festiwalu i Konkursu Lipińskiego, Konkursu Wokalistyki Operowej im. Adama Didura, Spontaneous Music Festival oraz koncertów, m.in. we Wrocławiu, Katowicach i Warszawie, a także spektakli: „Juliusz Cezar” Händla w WOK, „Turandot” Pucciniego w Palermo, „La fiamma” Respighiego w Berlinie.

Recenzje płyt, m.in.: „Girls of the Golden West” Johna Adamsa, Brunello gra „Sonaty wiolonczelowe” Wajnberga, Les Arts Florissants spotykają młodego Bacha, „Sześć sonat na skrzypce solo” Ysaÿe’a w różnych nagraniach., a także nut: utworów chóralnych Kodály’ego oraz książki „Iannis Xenakis: A Moving Father” Mâkhi Xenakisa.

O szaleństwie w operze pisze René Libert. O muzycznej anhedonii, braku przyjemności ze słuchania muzyki, pisze Marcin Kostecki.

Muzyczną pocztówkę z Hamburga przesyła Jolanta Łada-Zielke.

Spis treści

OD REDAKCJI


Aleją olśnień – Piotr Mika

 

 

AKTUALNOŚCI

Wrodzona wrażliwość – z Gabrielą Legun rozmawia Jakub Kukla

Przegląd wydarzeń – Opr. Maciej Kucharski

 

 

STREFA RUCHU: Emerytura muzyka


Filozoficzny zachwyt nad pięknem sztuki – Andrzej Krawiec

O pochodzeniu zachwytu w doświadczeniu muzyki – Piotr Podlipniak

Powiedz mi, co cię zachwyca, a powiem ci, kim jesteś – Karolina Dąbek

Z Archiwum R: Gorzki zachwyt – opr. Katarzyna Ryzel


RELACJE


Absolut pełen treści – Krzysztof Kwiatkowski

Dekada z plusem – Joanna Schiller-Rydzewska

Nie do końca „festiwal” – Maryla Zając-Wodziańska

Mocne otwarcie sezonu – Agnieszka Misiak

Pokochajmy Lipińskiego – Gabriela Ułanowska

Granie ad hoc – //pio/tka/czy//

Urodziny Brucknera w Filharmonii Śląskiej – Oskar Łapeta

W rytmie zmiany – Jakub Włosiański

Ślepnąc od świateł – Paweł Wołowicz

Kleopatra ciągle kusi – Jacek Marczyński

Lodowate księżniczki z Polski – Leszek Bernat

Rozpalony Płomień – Paweł Binek

Zwycięzca bierze wszystko – Tomasz Pasternak

 

 

WYDAWNICTWA

Kłopotliwe dziedzictwo kalifornijskiej gorączki złota – Paweł Siechowicz

Grając niegrane – Bartosz Witkowski

Usłyszeć cudze słyszenie – Dominika Micał

Z sugestią programową – Łucja Siedlik

Zmartwychwstanie autora – Dominika Micał

Ysaÿe z przyszłości – Łucja Siedlik

Bajewej koncertowy debiut w Alphie – Mateusz Ciupka

Kodály aktualny? – Agnieszka Franków-Żelazny

Rodzina stochastyczna – Wioleta Żochowska

 

 

ROZMOWA

Muzyka jako wypowiedź – Adam Suprynowicz

 

 

SWOBODA RUCHU

By oswoić „innego” – René Libert

Gdy muzyka traci smak – Marcin Kostecki

 

 

FELIETON


Orkiestra w grze – HCH (Jacek Hawryluk, Bartek Chaciński)


REKOMENDACJE


Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja



MUZYCZNE POCZTÓWKI: HAMBURG

Kwiaty Telemanna i inne osobliwości KomponistenQuartier w Hamburgu – Jolanta Łada-Zielke