Ruch Muzyczny 15-16/2022 - Opracowanie zbiorowe

Ruch Muzyczny 15-16/2022

Opracowanie zbiorowe

7,90 zł

Dostępne formaty plików: PDF, EPUB, MOBI

Wydawnictwo
ISBN
Data wydania 28 lipca 2022
Język: Polski
Liczba stron: 60
Rozmiar pliku: 8,3 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment PDF
Język: Polski
Liczba stron: 60
Rozmiar pliku: 9,6 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
Język: Polski
Liczba stron: 60
Rozmiar pliku: 22,3 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
7,90 zł

Dostępne formaty plików: PDF, EPUB, MOBI

Opis

#15-16/2022

W podwójnym, wakacyjnym numerze między innymi:

„Nuda nie może kończyć pracy” – z Marciniem Zdunikiem rozmawia Agata Kwiecińska

Małe festiwale – Przyglądamy się festiwalom muzyki kameralnej, fortepianowej, organowej,

gitarowej i wokalnej, a wstęp do tego przeglądu pisze Dorota Szwarcman.

Relacje z: Berlin Heroines of Sound, NDI Sopot Classic, 44 Starosądeckiego Festiwalu Muzyki Dawnej, Festiwalu AżTak oraz spektakli: „Platea” w Palais Garnier w Paryżu, „Dyrektor teatru” w Operze Krakowskiej, „La Gioconda” w Teatro alla Scala i „Noc kruków” w Polskiej Operze Królewskiej.

W korespondencji zagranicznej Ondrej Veselý pisze o słowackiej scenie muzyki współczesnej.

Recenzje dwunastu  albumów, m.in.: najnowszych nagrań muzyki W. Sylwestrowa, solowych płyt Julii Kociuban i Christophe’a Rousset. Ponadto książki: „Wywiad o niczym” Zygmunta Krauzego i Michała Mendyka i „Tomasz Sikorski. Muzyka fortepianowa. Dezintegracja, samotność, kreacja” Grażyny Paciorek-Draus.

Trzeci odcinek „Namiętności kolekcjonowania” pióra Tomasza Górnego, kolejna część cyklu „Łapanie za słowa” Michała Bajera oraz artykuł o ukraińskiej operze autorstwa Stefaniji Olejnik ze Lwowskiej Opery Narodowej.

Pierwsza „Muzyczna Pocztówka” Macieja Negreya.

Spis treści

 

STREFA RUCHU

Świętowanie muzyki – Dorota Szwarcman

Kameralne podziemie – Łucja Siedlik

Klawiatura na banknocie – Igor Torbicki

Organy w roli społecznej – Bartłomiej Barwinek

Bliższa ciału gitara niż sukmana – Radosław Wieczorek

Szczęśliwa i wolna pieśń słowicza – Zuzanna Hwang

 

RELACJE

Feminizm znaczy równość – Wioleta Żochowska

Klasycznie po raz dwunasty – Monika Partyk

Obrazy z wyobraźni – Witold Paprocki

Zdrowy aktywizm – Izabela Smelczyńska

Aura (nie)codzienności – Jan Topolski

Strasna zaba – Piotr Kamiński

Słodko-gorzkie pożegnanie dyrektora – Jacek Marczyński

Gioconda poległa w La Scali – Leszek Bernat

Tango z upiorem – Dominika Micał

ZAGRANICA

Słowacka scena muzyki współczesnej moimi oczami – Ondrej Vesely

 

WYDAWNICTWA

Postludium do pewnego sąsiedztwa – Filip Lech

Skarby z Ebaya – Bartosz Witkowski

Nie tylko Pożegnanie Ojczyzny – Łucja Siedlik

Nędza też może mieć urok – Jacek Marczyński

Pożegnanie z romantyzmem – Jacek Marczyński

Płytoteka#: Koncert na pięć… palców – Jacek Hawryluk

Symfonie ekscentryka – Dominika Micał

Czajkowski z kosza na bieliznę – Piotr Mika

Studio eksperymentalne od tyłu – Wioleta Żochowska

Falujące dysonanse – Maciej Krawiec
Łęczycko-łowicka sztafeta pokoleniowa – Katarzyna Ryzel

Kameleon, unista i układacz dźwięków – Barbara Bogunia

Tomasz Sikorski bardziej obecny – Jan Topolski

 

ROZMOWA

Marcin Zdunik: Przyjemności człowieka renesansu – Agata Kwiecińska

SWOBODA RUCHU

Namiętność kolekcjonowania (3): Chopin w księgarni – Tomasz Gorny

Łapanie za słowa: Sztuka inwektywy – Michał Bajer

O krok bliżej do rozwoju – Stefanija Olijnyk

OD REDAKCJI

Festiwalowe piękno, prawda i przyjemności – Krzysztof Stefański

 

FELIETON
Notatki o „Notatkach” – Rafał Wawrzyńczyk

Z ARCHIWUM R

Stempel prowincji – Katarzyna Ryzel

 

REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

 

MUZYCZNE POCZTÓWKI

Žofín albo Slovanský ostrov w Pradze – Maciej Negrey

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »