Ruch Muzyczny 14/2023 - Opracowanie zbiorowe

Ruch Muzyczny 14/2023

Opracowanie zbiorowe

5,90 zł

Dostępne formaty plików: PDF, MOBI, EPUB

Wydawnictwo
ISBN
Data wydania 13 lipca 2023
Język: Polski
Liczba stron: 48
Rozmiar pliku: 24,1 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment PDF
Język: Polski
Liczba stron: 48
Rozmiar pliku: 13,2 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
Język: Polski
Liczba stron: 48
Rozmiar pliku: 5,6 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
5,90 zł

Dostępne formaty plików: PDF, MOBI, EPUB

Opis

#14/2023

W numerze między innymi:

Fatma Said w okładkowej rozmowie z Jakubem Kuklą przyznaje, że nie radzi sobie z aplauzem.

Opera ma przyszłość. Bierzemy pod lupę najnowsze osiągnięcia w operowym świecie – przyglądamy się repertuarowej rewolucji w Metropolitan Opera w Nowym Jorku, podejmujemy próbę określenia najważniejszych kierunków, w których zmierzają polscy twórcy gatunku oraz analizujemy utwory, który powstają dla najmłodszych. Piszą: Jacek Marczyński, Aneta Derkowska oraz Maria Majewska-Mocek.

Relacje z festiwali: Survival we Wrocławiu, Ephemera w Warszawie, Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu, a także z ostatniego koncertu Simona Rattle’a z LSO oraz ze spektakli: „Peter Grimes” w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, „Włoszka w Algierze” w Polskiej Operze Królewskiej, „Faust” w Teatrze Wielkim w Łodzi.

Recenzje sześciu albumów, m.in. kompletu symfonii Carla Nielsena, nowych płyt Andrzeja Szadejki czy reedycji nagrania „V Symfonii” Mahlera pod batutą Claudia Abbado, a także książek: „Słownik odgłosów somatycznych” Adama Regiewicza oraz „Holy Ghost: The Life and Death of Free Jazz Pioneer Albert Ayler” Richarda Kolody.

Paweł Romańczuk pisze o nietypowych instrumentach w muzyce współczesnej, a Mateusz Ciupka o antypodach awangardy – twórczości Neda Rorema i Romualda Twardowskiego.

Dominika Micał przesyła muzyczną pocztówkę z Łańcuta.

Spis treści

REKOMENDACJE

Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

MUZYCZNE POCZTÓWKI

Muzyczne dziedzictwo Lubomirskich

STREFA RUCHU

Lepsza współczesność niż klasyka – Jacek Marczyński

Największy z muzycznych paradoksów – Aneta Derkowska

Dorastanie z operą – Maria Majewska-Mocek

RELACJE

Słoje, rury i tramwaje – Joanna Kwapień

Dekonstrukcja przesilenia – Angelika Tracz

Turangalîla na miarę XXI wieku – Jerzy Stankiewicz

Rekonstrukcja zdarzeń – Dominika Olender

Zmierzch w muzeum – Krzysztof Stefański

Żywioł morza i tłumu – Bartosz Kamiński

Poskromienie złośnika makaronem – Tomasz Pasternak

Bunt samotnej Małgorzaty – Jacek Marczyński

WYDAWNICTWA

Banalne skojarzenia – Krzysztof Stefański

Koniec moim jest początkiem – Bartosz Witkowski

Nowości znad Bałtyku – Witold Paprocki

Litanie dla Ostrej Bramy – Jacek Marczyński

Płytoteka#: Symfonia obłędnej miłości. Pięć interpretacji – Przemek Psikuta

Muzyka, której nie słychać – Mariusz Gradowski

Wymagające ćwiczenia ze słuchania – Wioleta Żochowska

Stalowowolanka – Piotr Mika

Z kobiecych rąk – Katarzyna Ryzel

Przyjemna podróż – Katarzyna Ryzel

Stłumione lamentacje, agresywne wydalanie – Jan Topolski

Albert Ayler pod lupą – Maciej Krawiec

ROZMOWA

Fatma Said: Dopóki śpiewam, wszystko jest w porządku – Jakub Kukla

SWOBODA RUCHU

Koń trojański eksperymentu czy kolorowy potwór – Paweł Romańczuk

Antypody awangardy: Ned Rorem, Romuald Twardowski – Mateusz Ciupka

OD REDAKCJI

Zmierzch opery – Daniel Cich

FELIETON

Orkiestra gra na końcu – Bartek Chaciński, Jacek Hawryluk (HCH)

Z ARCHIWUM R

Opera wczoraj, opera jutro – Katarzyna Ryzel

– Dominika Micał

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »