Ruch Muzyczny 14/2022 - Opracowanie zbiorowe

Ruch Muzyczny 14/2022

Opracowanie zbiorowe

5,90 zł

Dostępne formaty plików: MOBI, EPUB

Wydawnictwo
ISBN
Data wydania 14 lipca 2022
Język: Polski
Liczba stron: 48
Rozmiar pliku: 13,6 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
Język: Polski
Liczba stron: 48
Rozmiar pliku: 5,8 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
5,90 zł

Dostępne formaty plików: MOBI, EPUB

Opis

#14/2022

W numerze między innymi:

Pretty Yende spełnia marzenia – ze śpiewaczką rozmawia Jacek Marczyński

Rytm z niecodziennych perspektyw: Piotr Dahlig opowiada o jego roli w kulturze tradycyjnej, Miłosz Pękala o kształtowaniu własnej tożsamości w oparciu o inne tradycje muzyczne, Sarah Hennies, z którą wywiad przeprowadził Piotr Tkacz-Bielewicz, mówi o współczesnej muzyce perkusyjnej, a Filip Lech pisze o prapoczątkach rytmu i jego mocy wymykania się sztywnym podziałom gatunkowym.

Relacje ze spektakli: „Albert Herring” w Teatrze Wielkim w Poznaniu, „Kreacje 14” Polskiego Baletu Narodowego, „Manon” w Operze Wrocławskiej, a także z festiwali: Händel-Festspiele w Halle, Muzyka Ucha Trzeciego w Lublinie, Sinfonia Varsovia swojemu miastu, 20 Przegląd Sztuki Survival we Wrocławiu, Kwartesencja, Wszystkie Mazurki Świata oraz dwa finałowe koncerty Metropolitan Opera w Nowym Jorku.

Recenzje ośmiu albumów, m.in.: najnowszych beethovenowskich nagrań Rudolfa Buchbindera oraz Muriel Chemin, płyty Anny Góreckiej z muzyką jej ojca, Henryka Mikołaja Góreckiego, a także książek: „Mozart” Danuty Gwizdalanki z serii Małych Monografii PWM, „Kultura Muzyczna Jakutów…Karoliny Kondrackiej oraz „Pomiędzy” Antoniego Gralaka.

Sylwetkę Feliksa Janiewicza kreśli Dominika Micał. Wałentyna Samczenko pisze o wojennych losach ukraińskich muzyków .

Kolejny odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty"

Spis treści

Spis treści:

STREFA RUCHU

Piotr Dahlig: Polski rytm? Między ciałem a teorią – Magdalena Tejchma

Opowieść o odzyskiwaniu rytmu – Filip Lech

Szkoła i reszta świata. Czuć się artystą pomimo wykształcenia – Miłosz Pękala

Sarah Hennies: Nie tylko Reich – Piotr Tkacz-Bielewicz

RELACJE

Smak ciała publicznego – Michał Bajer

Piękna różnorodność – Katarzyna Gardzina

Nienasycone pragnienia Manon – Joanna Kwapień

100 lat Händla w Halle. Jubileuszowe retrospekcje – Ewa Burzawa-Wessel

Stanowczy mężczyzna i delikatna kobieta – Jacek Marczyński

Festiwal w budowie – Maciej Krawiec

A co, gdyby czas się zatrzymał? – Paulina Książek

Ruch i społecznictwo – Karol Furtak

Trójkąt w pigule – Marcelina Werner-Śliwowska

Mazurki dla pokoju – Katarzyna Ryzel

Generator na podium – Jakub Puchalski

WYDAWNICTWA

Beethovenowskie światy równoległe – Dariusz Marciniszyn

Klejnot z Gdańska – Witold Paprocki

O miłości mistycznej – Witold Paprocki

Duety prawdziwie romantyczne – Józef Kański

Dla Henryka Mikołaja – Piotr Mika

Organowa otulina – Filip Lech

Medytacja po krzyku – Maciej Krawiec

Transfer tradycji – Piotr Tkacz-Bielewicz

Jak zrobić Mozarta? – Witold Paprocki

Muzyka ludu Sacha – Katarzyna Ryzel

Rzeka anegdot – Maciej Krawiec

ROZMOWA

Pretty Yende: Dobry wybór na życie – Jacek Marczyński

SWOBODA RUCHU

Pierwsze skrzypce w Edynburgu – Dominika Micał

Muzy z klarnetem i karabinem – Wałentyna Samczenko

OD REDAKCJI

Rytm ponad podziałami – Karolina Kolinek-Siechowicz

FELIETON
Pytajmy o te 90 procent w operze – Krystian Lada

Z ARCHIWUM R

Kopciuszek orkiestry – Katarzyna Ryzel

REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

WIKTOR BRÉGY. HISTORIA ARTYSTY

Moniuszko pod wyborną batutą – opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »