Ruch Muzyczny 11/2025 - Opracowanie zbiorowe

Ruch Muzyczny 11/2025

Opracowanie zbiorowe

6,90 zł

Dostępne formaty plików: MOBI, PDF, EPUB

Wydawnictwo PWM
ISBN
Data wydania 5 czerwca 2025
Język: Polski
Liczba stron: 44
Rozmiar pliku: 14,2 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
Język: Polski
Liczba stron: 44
Rozmiar pliku: 31,0 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment PDF
Język: Polski
Liczba stron: 44
Rozmiar pliku: 6,0 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
6,90 zł

Dostępne formaty plików: MOBI, PDF, EPUB

Opis

#11/2025


W nowym numerze między innymi:

Widzę muzykę. O korelacji wzrokowo-słuchowej pisze Krzysztof Cybulski. Swoją refleksją o podążaniu w kierunku Gesamtkunstwerk dzieli się Adam Dudek. Związki kompozytorów z wideo śledzi Karolina Dąbek.

Relacje z festiwali: Kultura Natura w Katowicach, La semaine Olivier Messiaen, Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów, Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari, Konkursu Lutniczego im. Wieniawskiego, koncertów w Lublinie i Wrocławiu oraz ze spektakli: „Don Giovanni” w Berlinie, „Słomkowy kapelusz z Florencji” Roty w Ostrawie, „Łaskawość Tytusa” na Festiwalu Mozartowskim oraz „Romeo i Julia” Gounoda w TW–ON.

W korespondencji zagranicznej o muzyce bułgarskiej pisze Daria Onderka-Woźniak.

Recenzje płyt, m.in: „Turkish Flavours: 100 Years of Turkish Symphonic Music”, „Wariacji Goldbergowskich” w wykonaniu Nevermind, nowego nagrania „Normy” Belliniego oraz wydań nutowych utworów carillonowych Alka Nowaka i Hanny Kulenty.

O genezie błędów w utworach fortepianowych Szymanowskiego pisze Joanna Domańska, a o słuchaniu muzyki nowej Julian Paprocki.

Nowy odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”.

Spis treści

OD REDAKCJI

Kto ma uszy, niechaj patrzy – Piotr Mika

AKTUALNOŚCI

Na spotkanie z niektórymi arcydziełami wolę zaczekać – z Lizą Batiaszwili rozmawia Mateusz Ciupka

Przegląd wydarzeń – opr. Maciej Kucharski

STREFA RUCHU: Wizualizacja

Paradoks nowoczesności – Krzysztof Cybulski

W stronę Gesamtkunstwerk – Adam Dudek

Ekran, lustro i zasłona – Karolina Dąbek

Z Archiwum R: Nowy typ rzeczywistości – Opr. Katarzyna Ryzel


RELACJE

Arkadia z pierwiastkiem ludzkim – Łucja Siedlik, Bartosz Witkowski

Messiaen na skrzyżowaniu – Jerzy Stankiewicz

Masz tyle lat, na ile się czujesz – Piotr Mika

Łagodna nowoczesność – Zuzanna Daniec

Silne głosy kobiet – Tomasz Pasternak

Ocena ciała, ocena duszy – Wojciech Staniaszek

Mahler pod dywanem – Krzysztof Stefański

Dominujący motyw śmierci – Izabella Starzec

Niemal jak Rossini – Jerzy Stankiewicz

Atak na Kapitol – Jacek Marczyński

Amerykański Romeo, polska Julia – Jacek Marczyński

ZAGRANICA

Szlakami bałkańskich dźwięków i bułgarskich rytmów – Daria Onderka-Woźniak

WYDAWNICTWA

Wspaniałe stulecie – Piotr Mika

Wariacje w nowych barwach – Karolina Kolinek-Siechowicz

Preromantyczny blask rogu – Bartosz Witkowski

50 procent normy – Mateusz Ciupka

Havergal Brian w małych dawkach – Dominika Micał

Poezja muzyczna – Witold Paprocki

Panufnik chóralnie – Witold Paprocki

Na wygnaniu – Bartosz Witkowski

Analog w podróży – Mateusz Sroczyński

Dzwony pamięci – Monika Kaźmierczak

SWOBODA RUCHU

Szymanowski bez korekty – Joanna Domańska

O słuchaniu naprawdę – Julian Paprocki

FELIETON

O czym śpiewa rabarbar – Karolina Kolinek-Siechowicz


REKOMENDACJE

Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

Wiktor Brégy. Historia artysty

Komu by się chciało… czyli na gruzach gdańskiego Studia Operowego – Opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk