Ruch Muzyczny 10/2025 - Opracowanie Zbiorowe

Ruch Muzyczny 10/2025

Opracowanie Zbiorowe

6,90 zł

Dostępne formaty plików: EPUB, MOBI, PDF

Wydawnictwo PWM
ISBN
Data wydania
Język: Polski
Liczba stron: 52
Rozmiar pliku: 0 B
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
Język: Polski
Liczba stron: 52
Rozmiar pliku: 0 B
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
Język: Polski
Liczba stron: 52
Rozmiar pliku: 0 B
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment PDF
6,90 zł

Dostępne formaty plików: EPUB, MOBI, PDF

Opis

#10/2025

W nowym numerze między innymi:

Genialne partytury mnie onieśmielają – mówi nowy dyrektor artystyczny Filharmonii Narodowej Krzysztof Urbański w rozmowie z Krzysztofem Stefańskim

Jak zrobić karierę w operze? Perspektywę młodych śpiewaków kreśli Tomasz Pasternak, o operowym stidu Opery Hamburskiej pisze Jolanta Łada-Zielke. Z dyrektorem ds. organizacji pracy artystycznej w Metropolitan Opera Thomasem Lausmannem rozmawia Jacek Marczyński.

Relacje z festiwali: Misteria Paschalia, Actus Humanus, Poznańska Wiosna Muzyczna, Wielkanocnego Festiwalu L. van Beethovena, Eliminacji Konkursu Chopinowskiego, koncertów w Katowicach, Warszawie, Rzeszowie i Pradze oraz ze spektakli: „Morze” w Łodzi, Kreacje Polskiego Baletu Narodowego, „Carmen” Ingera na Bydgoskim Festiwalu Operowym oraz „Chowańszczyzna” w Grand Théâtre de Genève.

Recenzje płyt, m.in. nowego nagrania „Pasażerki” Wajnberga, „Nokturnów” Fielda, „Angel Death Traps” Alexandra Schuberta, a także książek: „Szaleństwo w operze” Marcina Boguckiego oraz „Wzmacniane modlitwy” Piotra Cichockiego.

O Koncertach Chopinowskich w Łazienkach Królewskich pisze Ewa Sławińska-Dahlig. Cykl „Muzyka i łzy” kontynuuje Karolina Kolinek-Siechowicz.

Na nowy odcinek „Słuchania obrazów” zaprasza Paweł Bień.

Spis treści

OD REDAKCJI

Przepis na porażkę – Krzysztof Stefański

 

AKTUALNOŚCI

Filharmonia słucha – z Zofią Zembrzuską rozmawia Barbara Rogala

Orkiestra światowego formatu – z Adamem Balasem rozmawia Łucja Siedlik
Przegląd wydarzeń – opr. Maciej Kucharski

 

STREFA RUCHU: Jak zrobić karierę w operze?

Pokolenie sukcesu – Tomasz Pasternak

Studio nie jest szkółką – Jolanta Łada-Zielke

Nie ma szybkich karier – Jacek Marczyński

Z Archiwum R: Konkurs a kariera – opr. Katarzyna Ryzel

RELACJE

Misteria i rozrywki – Dominika Micał

Dwieście wezwań do wyobrażenia – Igor Torbicki

Chopin intymnie – Kinga Kiwała

Balansując na granicy – Bartosz Maślanka

Nie byłaby sobą, gdy byłaby inna – Iga Batog

Festiwal wędrujących samotników – Jacek Marczyński

Balansiści – Andrzej Sułek

Poezja i proza – Izabella Starzec

Carmen nie chce być uległa – Jacek Marczyński

Poszumy inspiracji – Katarzyna Gardzina

W poszukiwaniu nowej drogi – Katarzyna Gardzina

W świecie na skraju przepaści – Leszek Bernat

 

WYDAWNICTWA

Pasażerka zasługuje na studio – Mateusz Ciupka

Ciało, dusza i umysł wiolonczeli – Karolina Kolinek-Siechowicz

Mistrzynie Field-recordingu – Krzysztof Stefański

Nie znacie? To posłuchajcie! – Witold Paprocki

Muzyka z błędem – Wioleta Żochowska

Translieder – Wioleta Żochowska

Klaustrofobiczna miłość – Remigiusz Mazur-Hanaj

Bułgarski must listen to – Remigiusz Mazur-Hanaj

Wszyscy jesteśmy wariatami – Bartosz Witkowski

Szkic o darach – //pio/tka/czy//

 

ROZMOWA

Pisanie muzyki zostawiam geniuszom – z Krzysztofem Urbańskim rozmawia Krzysztof Stefański

 

SWOBODA RUCHU

Chopin w Łazienkach – Ewa Sławińska-Dahlig

Gesualdo, wyschnięte łzy i ciemności, które okryły ziemię – Karolina Kolinek-Siechowicz

 

FELIETON

Rocznice, gromnice, mit – Remigiusz Mazur-Hanaj

REKOMENDACJE

Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

Słuchanie obrazów

Hiobowa muzyka – Paweł Bień