Ruch Muzyczny 10/2024 -

Ruch Muzyczny 10/2024

6,90 zł

Dostępne formaty plików: MOBI, PDF, EPUB

Wydawnictwo
ISBN
Data wydania 16 maja 2024
Język: Polski
Liczba stron: 48
Rozmiar pliku: 23,1 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
Język: Polski
Liczba stron: 48
Rozmiar pliku: 45,5 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment PDF
Język: Polski
Liczba stron: 48
Rozmiar pliku: 10,2 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
6,90 zł

Dostępne formaty plików: MOBI, PDF, EPUB

Opis

#10/2024

W nowym numerze między innymi:

Sztuka nie musi tłumaczyć – mówi Paweł Kulczyński w okładkowej rozmowie z Janem Topolskim.

Jak posadzka stała się sztuką? O muzyce i sztukach plastycznych pisze Jacek Szerszenowicz, o rzeźbiarskich inspiracjach kompozytorów Karolina Dąbek, o konsekwencjach założenia, że czas równa się przestrzeni Daniel Muzyczuk a o muzyczności scenografii Maciej Guzy.

Relacje z festiwali Timeless Film Festival, Dni Ullmannowskich w Cieszynie, Dni Nowej Muzyki, oraz koncertów w Krakowie, Warszawie i Katowicach, a także spektakli: „Straszny dwór” w Berlinie, „Święty Franciszek z Asyżu” w Genewie, „Don Pasquale” w Operze Nova i „Kublai Khan” Salieriego w Wiedniu.

Recenzje płyt, m.in. pierwszej rejestracji „Manru” po niemiecku, „Missa solemnis” Beethovena w interpretacji Jordiego Savalla, albumów z muzyką Grażyny Bacewicz i nowej płyty Royal String Quartet, a także książki „Apolinarego Szeluty światy niepoznane” Bolesława Błaszczyka i nut „Głowa Orfeusza II” Elżbiety Sikory.

O kompozycjach Adama Mickiewicza w archiwum wydawnictwa Schott pisze Barbara Świderska. O gitarze elektrycznej w muzyce nowej pisze Wojciech Błażejczyk.

Na kolejny odcinek cyklu „Słuchanie obrazów” zaprasza Paweł Bień.

Spis treści

OD REDAKCJI

OBRAZ ANI RAZU – Krzysztof Stefański

AKTUALNOŚCI

Duo inspirujące – z Pawłem Gusnarem i Aliną Ratkowską rozmawia Bartosz Witkowski

Przegląd wydarzeń – opr. Maciej Kucharski

STREFA RUCHU

Analogie – Jacek Szerszenowicz

Muzyka z marmuru – Karolina Dąbek

Znalezione partytury – Daniel Muzyczuk

O skrzypieniu teatru – Maciej Guzy


RELACJE

Dziwne improwizacje – Filip Lech

Bieguny Ullmanna – Magdalena Dziadek

Wyśpiewać lekkość, wyśpiewać przebudzenie – Małgorzata Kęsicka

Biada dziadom – Mateusz Ciupka

Sen o Lutosławskim – Krzysztof Stefański

Fryderyki, czyli przytłaczająca fajność 2.0 – Łucja Siedlik

Wszystko wszędzie naraz – Katarzyna Gardzina

Tryumf słowiańskich głosów – Joanna Łada–Zielke

Genewska krucjata św. Franciszka – Jerzy Stankiewicz

Kobiety mogą więcej – Jacek Marczyński

Sprawić, by klasycyzm przemówił – Jacek Kornak

WYDAWNICTWA

Manru wciąż szuka ideału – Mateusz Ciupka

O Wenecji, z Wenecją, w Wenecji… – Bartosz Witkowski

Wariacje brandenburskie – Mateusz Ciupka

Mozart piano, Mozart forte – Mateusz Borkowski

Beethoven nie taki rewolucyjny – Mateusz Borkowski

Chopin na całego – Dariusz Marciniszyn

W cieniu Wagnera – Andrzej Kwieciński

Perkusja i elektryczność – Rafał Wawrzyńczyk

Kto da mniej? – Piotr Mika

Codzienność napędzająca muzykę – Wioleta Żochowska

Swoboda zamiast perfekcji – Maciej Krawiec

Dobre miejsce na Saharze – Magdalena Tejchma

Przyszłość muzyki wydarzyła się w Brazylii – Magdalena Tejchma

Socrealizm magiczny – Piotr Mika

21 minut samotności – Ewa Liebchen

ROZMOWA

Jestem tam, gdzie ktoś mnie chce – z Pawłem Kulczyńskim rozmawia Jan Topolski

SWOBODA RUCHU

Z archiwum wydawnictwa Schott – Barbara Świderska

Wiosłem przez ocean muzyki nowej – Wojciech Błażejczyk


FELIETON

Techno tradycja – HCH (Jacek Hawryluk, Bartek Chaciński)


REKOMENDACJE

Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja

SŁUCHANIE OBRAZÓW

Muzyka z palazzo garbarza – Paweł Bień