Reklama suplementów diety. Ograniczenia prawne -

Reklama suplementów diety. Ograniczenia prawne

249,00 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Wydawnictwo C. H. Beck
ISBN 978-83-8356-545-3
Data wydania 15 stycznia 2025
Język: Polski
Liczba stron: 386
Rozmiar pliku: 2,1 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
249,00 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Opis

Monografia podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie, czy obowiązujące w Polsce prawne ograniczenia reklamy suplementów diety są poprawnie skonstruowane oraz realizują cele, które wyznacza im prawo unijne i polskie. Publikacja omawia następujące problemy:

  • czy przepisy regulujące reklamę suplementów diety uwzględniają charakter tych produktów, specyfikę reklamy oraz zróżnicowanie jej adresatów;
  • czy granice dozwolonej reklamy suplementów diety są zgodne z celami prawa żywnościowego, w tym celami przekazywania konsumentom informacji na temat żywności oraz czynią zadość prawom i wolnościom konstytucyjnym;
  • czy obowiązujące prawo reklamy suplementów diety zapewnia proporcjonalną ochronę konsumentom oraz przedsiębiorcom z sektora żywnościowego;
  • czy w reklamie suplementów diety istnieją obszary problemowe, które wymagają zmiany lub stworzenia nowej regulacji.

W podsumowaniu autorka dowodzi, że potrzebne są konkretne zmiany w prawie, uwzględniające fakt, że prawo dotyczące informacji na temat żywności powinno być zarazem dostatecznie precyzyjne oraz elastyczne.