Reklama produktów leczniczych. Komentarz do art. 52–64 ustawy – Prawo farmaceutyczne - Katarzyna Czyżewska

Reklama produktów leczniczych. Komentarz do art. 52–64 ustawy – Prawo farmaceutyczne

Katarzyna Czyżewska

127,00 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Wydawnictwo Wolters Kluwer
ISBN 978-83-8223-230-1
Data wydania sierpień 2020
Język: Polski
Liczba stron: 325
Rozmiar pliku: 1,7 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
127,00 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Opis

Publikacja prezentuje zasady reklamy produktów leczniczych zebrane w rozdziale 4 ustawy z 6.09.2001 r. – Prawo farmaceutyczne (Dz.U. z 2020 r. poz. 944 ze zm.). W komentarzu szczegółowo, ale zarazem bardzo praktycznie, omówiono przepisy art. 52–64 ustawy, opierając się na doświadczeniu autorów i orzecznictwie sądów oraz uwzględniając aktualną wykładnię stosowaną przez organ nadzoru nad wytwarzaniem produktów leczniczych i obrotem nimi, czyli przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego.

W opracowaniu można znaleźć odpowiedzi na następujące pytania:

  • w jakim przypadku można przyjąć, że reklama leku wprowadza w błąd;
  • jak ściśle należy interpretować pojęcie zgodności reklamy z Charakterystyką Produktu Leczniczego;
  • kiedy przekaz dotyczący leku nie będzie w ogóle uznany za reklamę;
  • czy i w jakim zakresie można sponsorować konferencje, zjazdy i kongresy naukowe kierowane do osób upoważnionych do wystawiania recept lub prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Wyjaśnienie tych zagadnień ma fundamentalne znaczenie dla osób zaangażowanych w tworzenie materiałów reklamowych dla szeroko rozumianej branży farmaceutycznej lub ich akceptację przed emisją czy dystrybucją.

W książce zaprezentowano przegląd wielu kluczowych decyzji Głównego Inspektora Farmaceutycznego, zarówno tych stwierdzających naruszenie prawa, jak i tych umarzających postępowanie.

Adresaci:
Publikacja jest przeznaczona dla adwokatów i radców prawnych specjalizujących się w doradztwie z zakresu prawa farmaceutycznego. Będzie przydatna także dla pracowników działów sprzedaży, marketingu i PR firm farmaceutycznych oraz pracowników agencji reklamowych i domów mediowych.

Spis treści

Wstęp

1. Ogólne zasady dotyczące reklamy leków
2. Reklama leku do publicznej wiadomości
3. Reklama leku kierowana do profesjonalistów
4. Zakazy reklamowe
5. Produkty objęte zakazem reklamy
6. Zakaz przyjmowania i przekazywania korzyści
7. Obowiązki przedstawicieli medycznych i ich szkolenie
8. Nadzór nad reklamą
9. Obowiązek udostępnienia wzorów i informacji
Zakończenie
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »