Przewodnik na ścieżce coacha. Jakich błędów unikać podczas sesji coachingu - Robert Łężak, Robert Łężak

Przewodnik na ścieżce coacha. Jakich błędów unikać podczas sesji coachingu

Robert Łężak, Robert Łężak

49,90 zł

Dostępne formaty plików: MOBI, EPUB

Wydawnictwo Imprint Media
ISBN 978-83-66614-07-9
Data wydania 15 października 2020
Język: Polski
Liczba stron: 182
Rozmiar pliku: 11 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
Język: Polski
Liczba stron: 182
Rozmiar pliku: 5,3 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
49,90 zł

Dostępne formaty plików: MOBI, EPUB

Opis

Książka Roberta Łężaka to lektura zarówno dla początkującego, jak i doświadczonego coacha. „Przewodnik na ścieżce coacha” przyda się również superwizorom i HR-owcom kierującym pracowników na coaching, a także klientom coachingu pragnącym lepiej zrozumieć, czym jest a czym nie jest coaching. Pokazuje delikatną i skomplikowaną strukturę procesu coachingowego i podaje sprawdzone recepty na jego prawidłowe poprowadzenie. Autor czerpie ze swojego bogatego doświadczenia, pokazując, jakie błędy można popełnić w trakcie prowadzenia praktyki coachingowej i jak im zapobiec.

Punkt wyjścia stanowi wnikliwe omówienie zagadnień etycznych oraz podstawowych kompetencji coacha w ujęciu trzech niezależnych organizacji odpowiadających za standardy coachingu (EMCC, ICF i Izby Coachingu). Do nich odwołuje się Autor omawiając najczęściej popełniane przez coachów błędy oraz sposoby na doskonalenie własnego warsztatu.

Czytelnik dowie się między innymi:

· Jak unikać błędów podczas sesji kontraktowej?

· Jak unikać potknięć w ustalaniu celu?

· Co robić, aby klienci nie odchodzili?

· Jak unikać pułapek podczas słuchania?

· Jak ustalić stawki za sesje?

· Jak mierzyć efekty coachingu?

 

O Autorze

Robert Łężak – akredytowany mentor i coach EMCC z dwunastoletnim doświadczeniem, superwizor i wykładowca odpowiedzialnego coachingu w Norman Benett Academy, Akademii Leona Koźmińskiego i Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Pisze o sobie: „Moją misją jest tworzenie świata, do którego inni zechcą przynależeć, by wydobywać z siebie najlepsze cechy, rozwijać możliwości, stawać się doskonałymi i pomagać innym, by oni również stawali się najlepszą wersją samego siebie”.

 

Spis treści

Część I

Czym jest odpowiedzialny coaching?

1. Jak zostałem coachem? ____________________________________ 11

2. Definicje coachingu ________________________________________ 27

  • Coachingowe ramy prawne w Polsce ______________________ 33
  • Opis zawodu: trener osobisty _____________________________ 34

3. Czym coaching jest, a czym nie jest? _________________________ 39

4. Kompetencje coacha ______________________________________ 55

  • Zaktualizowany model kluczowych kompetencji ICF _________ 56
  • Model kompetencji coacha według IC _____________________ 59
  • Podstawowe 8 kompetencji coacha według EMCC __________ 60
  • Porównanie ram kompetencyjnych ________________________ 62

5. Standardy etyczne w coachingu _____________________________ 67

6. Błędy i ich rola w procesie rozwoju __________________________ 75

  • Model uczenia się przez doświadczenie ____________________ 77

 

Część II

Najczęstsze błędy i jak ich unikać

7. Błędy sesji kontraktowej ____________________________________ 85

8. Potknięcia w ustalaniu celu ________________________________ 105

9. Rozpoznanie różnic pomiędzy celami sponsora i klienta _______ 127

10. Klient nie ma jasnego celu _______________________________ 135

11. Co robić, aby klienci nie odchodzili? _______________________ 143

12. Ustalanie stawek za sesje coachingowe ____________________ 163

13. Jak uniknąć pułapek podczas słuchania? ___________________ 173

14. Czego nie robić, by dobrze odzwierciedlać? ________________ 181

15. Główne błędy w zadawaniu pytań _________________________ 199

16. Słowa leczą, słowa kaleczą, czyli jakich sformułowań unikać ___ 211

17. Główne błędy w zarządzaniu czasem ______________________ 227

18. Co jest ważniejsze: proces czy przekonanie? ________________ 241

19. Coaching czy psychoterapia? _____________________________ 249

20. Główne błędy w zadawaniu pracy domowej ________________ 259

21. Ewaluacja i troska o efekt coachingu _______________________ 267

22. Wnioski końcowe _______________________________________ 281

 

Dodatek: Model siedmiu par wartości autotelicznych i telicznych __ 285

Słowniczek ___________________________________________293

 

Źródła 299