Dostępne formaty plików: PDF
Wydawnictwo | Wolters Kluwer |
ISBN | 978-83-8223-199-1 |
Data wydania | sierpień 2020 |
Język: | Polski |
Liczba stron: | 713 |
Rozmiar pliku: | 3,4 MB |
Zabezpieczenie: | Znak wodny |
Dostępne formaty plików: PDF
W książce przedstawiono kompleksową analizę przepisów ustawy o prawach konsumenta z uwzględnieniem powiązanych z nimi regulacji kodeksu cywilnego i innych aktów prawnych. Szczegółowo omówiono m.in. obowiązki przedsiębiorcy zawierającego umowę z konsumentem oraz zasady i tryb zawierania umowy na odległość. Wiele uwagi poświęcono wykładni przepisów o odstąpieniu przez konsumenta od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.
W tym wydaniu skomentowano nowe regulacje dotyczące:
Istotnym walorem komentarza są liczne przykłady oraz praktyczne wskazówki odnoszące się do stosowania przedmiotowych przepisów w obrocie gospodarczym. W książce wykorzystano m.in. najnowsze orzecznictwo sądów polskich i Trybunału Sprawiedliwości UE, w tym orzecznictwo Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na temat klauzul abuzywnych, jak również decyzje Prezesa UOKiK w odniesieniu do praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.
Adresaci:
Publikacja skierowana jest przede wszystkim do sędziów, adwokatów, radców prawnych i rzeczników praw konsumenta. Ze względu na przystępny język i przykłady może ona także zainteresować konsumentów, którzy zamierzają dochodzić przysługujących im uprawnień przeciwko przedsiębiorcom.
I. Wprowadzenie .......................................................... 15
II. Pojęcie konsumenta ................................................... 18
III. Pojęcie przedsiębiorcy ................................................ 25
IV. Reżimy prawne ochrony konsumenta ........................ 30
V. Typologia świadczeń przedsiębiorcy .......................... 31
VI. Umowy objęte ustawą o prawach konsumenta ......... 33
VII. Wykładnia przepisów ustawy o prawach konsumenta ............................................................... 36
VIII. Znaczenie art. 1 ......................................................... 37