Pasja i dyscyplina strategii - Krzysztof Obłój

Pasja i dyscyplina strategii

Krzysztof Obłój

39,90 zł

Dostępne formaty plików: EPUB, MOBI

Wydawnictwo MT Biznes
ISBN 978-83-8175-032-5
Data wydania 2 września 2016
Język: Polski
Liczba stron: 220
Rozmiar pliku: 3,9 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
Język: Polski
Liczba stron: 220
Rozmiar pliku: 8,9 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
39,90 zł

Dostępne formaty plików: EPUB, MOBI

Opis

Sukces firmy jest zawsze pochodną strategicznych wyborów i szczęścia. Na szczęście nie mamy wpływu, możemy mu jednak pomagać – dyscypliną.

Dyscyplina strategii wymaga od menedżerów starannej analizy i interpretacji zmian w otoczeniu, klarownego ustalenia granic firmy, wyznaczenia ambitnych celów i zbudowania zyskownego modelu biznesowego. Taka jest dobra praktyka zarządzania, bez względu na stopień złożoności organizacji i dynamiki rynku.

Praktykę można uczynić jednak jeszcze lepszą, dodając do dyscypliny marzenia i pasję. Tylko pasja jest bowiem źródłem prawdziwych innowacji i zmian. Każe sięgać w przyszłość, przekraczać oczywiste granice, łamać branżowe kanony myślenia, zadawać nieoczywiste pytania: dlaczego tak? i dlaczego nie?  Pasja buduje także motywację i zaangażowanie, które dają firmie sens istnienia, a pracownikom odrobinę zwyczajnej radości.

Dlatego dopiero połączenie pasji i dyscypliny tworzy strategie i firmy, które wygrywają w zderzeniu z konkurencją. O nich i dla ich liderów jest ta książka.

***

Prof. dr hab. Krzysztof Obłój jest znanym specjalistą z zakresu zarzą-dzania strategicznego i międzynarodowego. Wykłada na Wydziale Za-rządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Leona Koźmińskie-go oraz w renomowanych zagranicznych szkołach biznesu, m.in. University of Illinois, ESCP Europe Business School, Henley Business School, IEDC-Bled School of Management, Sun Yat-sen University. Jego książki i artykuły są publikowane w USA i Europie (m.in. jest współautorem Change Management in Transition Economies – New York 2003, Strategy in Transition – Oxford 2005, Contemporary Cor-porate Strategy: Global Perspective – London 2007). Książki wydane w Polsce: Strategia sukcesu firmy, Strategia organizacji: w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej oraz Refleksje o zarządzaniu stały się bestsellerami. Prof. Krzysztof Obłój pracował jako doradca zarządów wielu firm zagranicznych oraz krajowych, m.in. ABB, Allianz, Budimex, Fresenius-Kabi, Goodyear, Eurozet, GSK, LPP, Orange, PressGlass, Sanitec, SAP, TZMO. Był członkiem rad nadzorczych spó-łek Agora, Ambra, Alior Bank, Eurobank, Orlen i PZU, a w chwili obecnej jest członkiem rad nadzorczych Impel SA oraz Prochem SA.

 

 

Spis treści

Okładka

Strona tytułowa

Strona redakcyjna

Spis treści

Rozdział 1. Czym jest strategia firmy?

Rozdział 2. Emocje, idee i decyzje

Rozdział 3. Dyscyplina wdrażania strategii

Rozdział 4. Efekt pasji i dyscypliny – przewaga konkurencyjna

Rozdział 5. Niezmienne cechy strategii

Rozdział 6. Firma w dryfie – inercja, gry organizacyjne i niepewni liderzy

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »