Nowa szkoła - Anna Szulc

Nowa szkoła

Anna Szulc

39,00 zł

Dostępne formaty plików: MOBI, EPUB

Wydawnictwo
ISBN 978-83-66057-12-8
Data wydania 14 czerwca 2019
Język: Polski
Liczba stron: 184
Rozmiar pliku: 2,3 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
Język: Polski
Liczba stron: 184
Rozmiar pliku: 6,3 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
39,00 zł

Dostępne formaty plików: MOBI, EPUB

Opis

Nowa szkoła

Jedna z liderek zmian w polskiej szkole — Anna Szulc, nauczycielka matematyki z liceum w Zduńskiej Woli napisała książkę, która pokazuje, jak krok po kroku zmienić swój warsztat pracy nauczyciela. W jaki sposób z nauczyciela pruskiego stać się nauczycielem empatycznym.

Autorka, zainspirowana Porozumieniem bez Przemocy, przez lata udoskonalała narzędzia oraz metody nauczania. W książce dzieli się z czytelnikami spostrzeżeniami na temat (nie)skuteczności tradycyjnego systemu oceniania, prac domowych, sprawdzianów i egzaminów, a także efektów stosowania metod aktywizujących, informacji zwrotnej, budowania dobrych relacji z uczniami i rodzicami oraz dbania o pozytywną atmosferę podczas lekcji.

Dla kogo?

Poradnik jest bardzo praktyczny i odnosi się wprost do „doświadczenia szkolnego” — dlatego największe korzyści z przeczytania go wyniosą nauczyciele. Jednak książka adresowana jest również do rodziców, zwłaszcza tych, którzy aktywnie troszczą się o szkołę swoich dzieci.

Z książki dowiesz się:

  • dlaczego warto, by ocena nie była powodem do krytyki, ale informacją zwrotną o postępach ucznia;
  • dlaczego warto zamienić czerwony długopis, który zaznacza błąd, na zielony, który podkreśla poprawne rozwiązania;
  • na czym polega system prac klasowych „co umiemy?”, do czego służy lapbook i w jaki
  • sposób wspierają one uczniów w procesie nauki;
  • jak zorganizować pracę w grupach, by była maksymalnie efektywna;
  • dlaczego warto dostosować przebieg lekcji do możliwości biologicznych ucznia;
  • jak organizować spotkania trójstronne (uczeń–rodzic–nauczyciel) w duchu Porozumienia bez Przemocy;
  • jak reagować i mediować w sytuacjach konfliktów lub przemocy;
  • jak budować empatyczne relacje i przyjazną atmosferę.

„Nowa Szkoła” pokazuje, jak wiele w systemie edukacji zależy od nauczycieli i rodziców. Ta książka może stać się inspiracją do zmian, na które czekają nasze dzieci!

Autorka:
Anna Szulc — nauczycielka matematyki, wychowawczyni w Liceum w Zduńskiej Woli. Mediatorka społeczna, tutorka. Laureatka konkursu Nauczyciel Mediator w 2016 r. Pomysłodawczyni i organizatorka Konferencji EMPATYCZNA EDUKACJA => EMPATYCZNA POLSKA. W swojej pracy wykorzystuje metodę Porozumienia bez Przemocy (NVC) oraz badania z dziedziny neurobiologii. Uczestniczka ruchu oddolnych działań „Szkoły w Drodze” mających na celu ulepszenie polskiej edukacji. Prywatnie żona, matka trójki.

Spis treści

Spis treści:

Wstęp (7)

1.Moja droga transformacji (11)

Co dla mnie oznacza bycie nauczycielem? (12)

Jak powielałam wyuczone metody pracy nauczyciela? (12)

Jakie były powody poszukiwań, które doprowadziły do zmian mojego warsztatu pracy? (15)

Porozumienie bez Przemocy – nowy etap transformacji (20)

Neurobiologia w praktyce nauczyciela (25)

Jak dziś wygląda mój warsztat pracy? (27)

2. Edukacja – naturalna potrzeba człowieka (33)

Czym jest edukacja naturalna? (33)

Krótka historia edukacji naturalnej (34)

Skąd się wzięła instytucja szkoły? (39)

Rola szkoły i nauczycieli we współczesnym świecie (41)

Czy współczesna szkoła ma szansę wrócić na tory edukacji naturalnej? (45)

3. Zmiana w edukacji (47)

Dlaczego szkoła potrzebuje zmiany? (47)

Dlaczego tak trudno zmienić polską szkołę? (55)

Czy zmiana w polskiej szkole jest możliwa? (63)

4. Oceny w szkole (65)

Dlaczego ocenianie nie działa? (66)

Społeczne długoterminowe skutki ocen (72)

Jak przeformułować znaczenie oceny w szkole? (73)

Jak to wygląda w praktyce? (79)

Czy to działa? (86)

5. Uczenie się na lekcji i zadania domowe (91)

Lekcja miejscem nieefektywnej nauki (91)

Efektywne metody pracy na lekcji (96)

Zadania domowe (103)

6. Relacje uczeń–nauczyciel–rodzic (113)

Kontakt rodziców i nauczycieli (113)

Dobre relacje w sytuacji uczeń–nauczyciel–rodzic (118)

7. Trudne sytuacje w szkolnej codzienności (127)

Trudne sytuacje w grupie rówieśniczej (128)

Trudne sytuacje w relacji uczeń–nauczyciel (132)

Trudne sytuacje w relacji uczeń–nauczyciel–rodzic (134)

Trudności w obszarze łamania szkolnych zasad (135)

Dlaczego uczniowie są „niegrzeczni”? (136)

Dlaczego wiele metod radzenia sobie z trudnymi zachowaniami nie działa? (139)

Jak empatia i neurobiologia pomagają wspierać uczniów w trudnych momentach? (143)

8. Atmosfera w szkole (149)

Atmosfera w szkole zależy od nauczyciela (150)

Jak budować warunki sprzyjające uczeniu się i dobrym relacjom w szkole? (152)

Korzyści społeczne realizowania procesu nauki w dobrej atmosferze (163)

9. Zakończenie: nauczyciel przy tablicy (165)

Bibliografia (168)

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »