Moje litery. Piszę na A. Podręcznik dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Wyd. II poprawione - Magdalena Szelc-Mays, Magdalena Szelc-Mays

Moje litery. Piszę na A. Podręcznik dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Wyd. II poprawione

Magdalena Szelc-Mays, Magdalena Szelc-Mays

44,00 zł

Dostępne formaty plików: PDF, PDF

Wydawnictwo Universitas
ISBN 978-83-242-2476-0
Data wydania 2021
Język: Polski
Liczba stron: 325
Rozmiar pliku: 36,1 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment PDF
Język: Polski
Liczba stron: 325
Rozmiar pliku: 36 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment PDF
44,00 zł

Dostępne formaty plików: PDF, PDF

Opis

Wydanie II poprawione

Podręcznik Moje litery. Piszę na A jest zbiorem ćwiczeń do nauki pisania po polsku na poziomie A czyli podstawowym. Przeznaczony jest głównie dla dzieci polonijnych. Zawartość podręcznika odzwierciedla wymagania podstawy programowej przygotowanej przez MEN dla dzieci uczących się poza granicami Polski.

Książka dzieli się na dwie części – pierwsza poświęcona jest głoskom, literom, sylabom i ortografii polskiej. Druga część zawiera ponad 200 ćwiczeń w pisaniu, obejmujących takie techniki jak: pisanie po śladzie, podpisywanie, przepisywanie, uzupełnianie oraz dokończanie zdań i krótkich tekstów. Znajdują się tu też ćwiczenia, tzw. „otwarte”, czyli nastawione na kreatywność uczących się.

 

Ponadto w podręczniku znajdziemy:

 

*ćwiczenia słownikowe,

*ćwiczenia w pisaniu drobnych form użytkowych,

*ćwiczenia wspomagające kreatywność dziecka,

*ćwiczenia przybliżające wiedzę o Polsce i sławnych Polakach.

 

Do publikacji dołączone są kolorowe karty z literami oraz komentarz dla nauczyciela z wieloma grami i zabawami użytecznymi w nauce pisania.

Spis treści

Wstęp

CZĘŚĆ PIERWSZA

GŁOSKI I LITERY

1. Samogłoski

2. Spółgłoski

3. Spółgłoski zapisywane dwuznakami

4. Spółgłoski miękkie

MIĘKKOŚĆ I DŹWIĘCZNOŚĆ SPÓŁGŁOSEK

1. Spółgłoski twarde i miękkie

2. Oznaczanie miękkości spółgłosek

A) ć, ś, ń, dź

B) ci, si, ni, zi, dzi

C) ci, si, ni, zi, dzi przed spółgłoską

3. Spółgłoski dźwięczne i bezdźwięczne

ZNACZĄCE CZĘŚCI SŁOWA

1. Sylaby

2. Rymy i różnice w wyrazach

3. Różne, ale podobne wyrazy

ORTOGRAFIA

1. Wielkie i małe litery

2. Znaki diakrytyczne

3. Ćwiczenia ortograficzne (1) na ó-u, rz-ż, ch-h

4. Ćwiczenia ortograficzne (2)

Pisownia wyrazów z ó i u

Pisownia wyrazów z rz i ż

Pisownia wyrazów z ch i h

CZĘŚĆ DRUGA

PISANIE WYRAZÓW I TEKSTÓW

I. Podpisywanie i uzupełnianie

1. Zwroty grzecznościowe

2. Przedstaw się

3. Polska i Europa

4. Zwierzęta

5. Pory roku

6. Moja szkoła

7. Moja rodzina

8. Prezentacja własna

II. Pisanie z pamięci

1. Dom i mieszkanie

2. Ćwiczenia pamięciowe

3. Opisywanie i porównywanie

4. Ćwiczenia pamięciowe

III. Określenia

1. Kolory i kształty

2. Wygląd zewnętrzny i cechy charakteru

3. Ubranie

4. Zawody

5. Jedzenie

IV. Zagadnienia gramatyczne

1. Co jest lepsze, a co gorsze? (stopniowanie przymiotników)

2. Mój dzień (czas teraźniejszy)

3. Jak to zrobić? (tryb rozkazujący)

4. Ile to kosztuje? (liczebniki)

5a. Co robiłeś/robiłaś wczoraj? (czas przeszły)

5b. Co zrobiłeś/zrobiłaś wczoraj? (czas przeszły)

6a. Co będziesz robić jutro? (czas przyszły)

6b. Co zrobisz jutro? (czas przyszły)7. Pogoda (przymiotniki i przysłówki)

8. Gdzie jest? (przyimki)

9. Gdybym…, tobym… (tryb przypuszczający)

V. Praca nad tekstem

1. Rozwijanie tekstu

2. Skracanie tekstu

3. Pytania i odpowiedzi

4. Życzenia

5. Pozdrowienia

6. Opis obrazka

7. Sprawozdanie

8. Moje teksty

VI. Piszemy o Polsce

1. Polskie symbole

2. Święta polskie

3. Geografia Polski

4. Stolice Polski

5. Parki narodowe w Polsce

6. Wielcy Polacy

KOMENTARZ DLA NAUCZYCIELA

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »