Mentoring i tutoring w organizacji. 9 kroków do skutecznego wdrożenia -

Mentoring i tutoring w organizacji. 9 kroków do skutecznego wdrożenia

59,00 zł

Dostępne formaty plików: PDF, EPUB

Wydawnictwo Wolters Kluwer
ISBN 978-83-8358-801-8
Data wydania 29 maja 2024
Język: Polski
Liczba stron: 194
Rozmiar pliku: 2,1 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment PDF
Język: Polski
Liczba stron: 194
Rozmiar pliku: 883,7 KB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
59,00 zł

Dostępne formaty plików: PDF, EPUB

Opis

Książka jako pierwsza na polskim rynku przybliża zagadnienia związane z wdrażaniem programów mentoringu i tutoringu. Autorzy przedstawiają zarówno teoretyczne aspekty tychże programów, jak i rekomendowane działania praktyczne.

W publikacji omówiono m.in.:

  • istotę i rodzaje mentoringu oraz tutoringu,
  • przebieg procesu wdrożenia ze szczególnym uwzględnieniem: rekrutacji mentorów/tutorów oraz podopiecznych, budowania programów szkoleniowych,
    doboru par mentor/tutor–podopieczny, zasad realizacji programów oraz ich ewaluacji,
  • przykłady działań wdrożeniowych pochodzące z różnych branż, zarówno o charakterze biznesowym, jak i niekomercyjnym.

Lektura umożliwi czytelnikowi nie tylko pozyskanie wiedzy na temat mentoringu i tutoringu, ale także wskaże poszczególne kroki niezbędne do wdrożenia tychże programów rozwojowych w organizacjach.

Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów, pracowników działów marketingu, sprzedaży i PR. Zainteresuje również przedstawicieli zawodów prawniczych, pracowników naukowych oraz studentów wydziałów zarządzania, pedagogiki i psychologii.

Spis treści

O autorce  | str.  7

Wstęp  | str.  9

CZĘŚĆ I. MENTORING I TUTORING – STAROŻYTNE KORZENIE,
WSPÓŁCZESNE REALIZACJE
 | str.  11

  1. Relacja mistrz – uczeń jako ideowe źródło mentoringu i tutoringu | str. 13
  2. Istota mentoringu | str. 15
  3. Rodzaje mentoringu | str. 18
  4. Istota tutoringu | str. 21
  5. Rodzaje tutoringu | str. 24

CZĘŚĆ II. WDRAŻANIE PROGRAMU MENTORINGU/TUTORINGU
KROK PO KROKU
 | str.  27

Krok I. Pozyskanie sponsorów  | str.  29

Krok II. Zbudowanie strategii komunikacji  | str.  32

Krok III. Określenie celu projektu  | str.  35

Krok IV. Powołanie zespołu projektowego  | str.  37

Krok V. Rekrutacja kandydatów na mentorów/tutorów oraz rekrutacja kandydatów na podopiecznych  | str.  39

Krok VI. Przeprowadzenie programów szkoleniowych  | str.  42

Krok VII. Przygotowanie rekomendacji doboru par podopieczny – mentor/tutor  | str.  46

Krok VIII. Realizacja programu  | str.  51

Krok IX. Zakończenie i ewaluacja programu  | str.  54

CZĘŚĆ III. STUDIA PRZYPADKÓW  | str.  57

„First Time Manager”. Wdrażanie programu mentoringu dla nowych menedżerów w centrum medycznym  | str.  59

Wdrożenie programu mentoringu dla absolwentów Studium „Menedżer Contact Center”  | str.  74

Wdrożenie programu mentoringu „Kręgi Kobiet”  | str.  93

Wdrożenie programu mentoringu dla młodych naukowców (13–20 lat)  | str.  106

„Anioły Angelicum”. Wdrożenie programu mentoringu na Papieskim Uniwersytecie Świętego Tomasza z Akwinu  | str.  118

„Lider sportu akademickiego”. Projekt mentoringu dla studentów-sportowców UMK w Toruniu  | str.  127

Tutoring w AGH – trzy lata doświadczeń wdrożeniowych  | str.  141

„Mistrzowie dydaktyki” – wdrożenie programu tutoringu na Politechnice Warszawskiej  | str.  153

Tutoring akademicki jako element personalizacji kształcenia – studium przypadku Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej  | str.  170

Informacje o autorach studiów przypadków  | str.  181

Bibliografia  | str.  189