Marketing nowych technologii i produktów B+R - Dariusz M. Trzmielak

Marketing nowych technologii i produktów B+R

Dariusz M. Trzmielak

19,95 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN 978-83-8220-204-5
Data wydania 2020
Język: Polski
Liczba stron: 159
Rozmiar pliku: 3,9 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
19,95 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Opis

Autorzy książki dokładnie analizują zagadnienia marketingu nowych technologii w koordynacji z procesem badawczo-rozwojowym. Określają unikalny proces marketingowy i pułapki związane z przełożeniem nowej technologii na nowy produkt. Badają czynniki, które decydują o sukcesie handlowym produktów nowej technologii. Publikację można polecić uczestnikom kursów MBA oraz wszystkim biorącym udział w procesie komercjalizacji wiedzy i technologii.

Z recenzji Larry’ego Kilhama
– specjalisty zarządzania technologią z pięćdziesięcioletnim doświadczeniem jako technolog, członka zarządu spółek technologicznych, autora książek z zakresu przedsiębiorczości.

W dzisiejszym konkurencyjnym świecie szybkiego rozwoju produktów i szybko powstających technologii często wyzwaniem jest znalezienie i skoncentrowanie się na strategicznej wizji, konkurencyjnym pozycjonowaniu i powiązanych strategiach sprzedaży nowych technologii. Rynki nowych technologii produktowych są przesycone informacjami, intensywnym wysyłaniem wiadomości i szumem technologicznym. Dariusz M. Trzmielak i William Bradley Zehner przedstawiają w swojej książce wyrafinowane, a jednocześnie pragmatyczne badania, analizy i aktywne podejście do wprowadzania nowych technologii i powiązanych produktów na chaotyczny rynek globalny. Doskonała lektura dla doświadczonych profesjonalistów opracowujących i wprowadzających nowe produkty na obecne rynki, jak również dla przedsiębiorców opracowujących nowoczesne technologie w celu tworzenia nowych rynków.

Z recenzji Wayne’a Ronhaara
– lidera technologii z trzydziestopięcioletnim doświadczeniem w zarządzaniu, zajmującego się strategiami technologicznymi, rozwojem produktów i promocją,
założyciela i prezesa Cylentium – przedsiębiorstwa zajmującego się cyberbezpieczeństwem.

Spis treści

Wprowadzenie 9

Rozdział I. Rozwój marketingu nowych technologii i produktów B+R 13

1.1. Zarządzanie efektami działalności B+R 13

1.2. Rozwój marketingu w sektorze B+R 17

1.3. Typy i rozwój nowych technologii i produktów B+R 23

1.4. Wiedza jako podstawowe źródło nowych technologii 28

Rozdział II. Strategie i modele rozwoju nowych technologii i produktów B+R, dyfuzja innowacji 33

2.1. Strategie pchania push, i ciągnienia pull 33

2.2. Wybrane modele transferu wiedzy, komercjalizacja technologii i dyfuzja innowacji 40

2.3. Niepewność otoczenia marketingowego nowych technologii i produktów B+R 47

Rozdział III. Instrumenty marketingu mix 55

3.1. Prototyp 55

3.2. Produkt technologia 65

3.3. Cena i czynniki wpływające na decyzje cenowe 69

3.4. Promocja i selektywne budowanie przekazu informacyjnego 81

3.5. Dystrybucja, miejsce, kanały dystrybucyjne 87

3.6. Ludzie kluczowy personel w procesie rozwoju nowych technologii 95

3.7. Procesy wdrożeniowe nowych technologii i produktów B+R 101

Rozdział IV. Koncepcje oceny dostępności rynku i wsparcia rozwoju nowych technologii i produktów B+R 109

4.1. Ocena gotowości technologicznej 109

4.2. Metodologie oceny potencjału i dostępności rynku 115

4.3. Koncepcje marketingowe wprowadzania nowej technologii na rynek 120

Rozdział V. Modele wprowadzenia technologii i produktów B+R 125

5.1. Licencjonowanie 126

5.2. Nowe przedsiębiorstwo 136

5.3. Konsorcjum badawczo-wdrożeniowe 140

Bibliografia 147

Spis tabel 155

Spis rysunków 157

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »