Marketing na rynku międzynarodowym - Wojciech Grzegorczyk

Marketing na rynku międzynarodowym

Wojciech Grzegorczyk

50,37 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Wydawnictwo Wolters Kluwer
ISBN 978-83-264-5391-5
Data wydania 2013
Język: Polski
Liczba stron: 308
Rozmiar pliku: 2,1 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
50,37 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Opis

W podręczniku zostały omówione podstawowe zagadnienia związane z działalnością marketingową na rynku międzynarodowym.

Autor wyjaśnia:
  • w jaki sposób prowadzone są badania marketingowe rynków
  • zagranicznych,
  • jakie metody wykorzystuje się przy wyborze rynku, na którym warto rozpocząć działalność,
  • jakimi kryteriami powinny kierować się firmy przy wyborze formy
  • działalności,
  • jakie strategie można realizować na rynkach zagranicznych,
  • na czym polega strategia marketing mix realizowana w skali międzynarodowej,
  • jak należy zorganizować komórką marketingową przedsiębiorstwa, która nie ogranicza swojej działalności do rynku krajowego.
  • Opisane w książce strategie ekspansji na rynki zagraniczne i funkcjonowania na nich zostały zilustrowane licznymi studiami przypadków.

    Adresaci:

    Publikacja jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, zarządzania, marketingu i międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz dla menedżerów przedsiębiorstw prowadzących działalność na rynkach zagranicznych.

    Spis treści

    O autorze 9
    Wstęp 11
    1. Uwarunkowania i specyfika marketingu międzynarodowego 13
    Czynniki ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw 13
    Pojęcie marketingu międzynarodowego i jego elementy 19
    2. Badania marketingowe rynku międzynarodowego 24
    Pojęcie i specyfika badań 24
    Rodzaje badań 27
    Źródła informacji i metody badań 40
    3. Etapy strategii na rynku międzynarodowym 50
    Określenie strategii internacjonalizacyjnej przedsiębiorstwa 50
    Ocena i selekcja rynków zagranicznych 56
    Określenie celów działania na rynku zagranicznym 56
    Ustalenie sposobów wejścia na rynek zagraniczny 57
    Ustalenie działań funkcjonalnych przedsiębiorstwa 58
    Koordynacja działań 62
    Realizacja strategii i kontrola 63
    4. Wejście przedsiębiorstwa na wybrane rynki zagraniczne 65
    Ocena i selekcja rynków zagranicznych 65
    Formy wejścia 73
    5. Charakterystyka form działania przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym 79
    Działania eksportowe 79
    Handel wymienny 86
    Wybrane rodzaje ryzyka transakcji eksportowych i sposoby jego ograniczania 89
    Działania kooperacyjne bez zaangażowania kapitału 91
    Działania kooperacyjne z zaangażowaniem kapitału 95
    Inwestycje bezpośrednie 101
    6. Strategie funkcjonalne przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym 106
    Strategie marketingowe 106
    Pozostałe strategie funkcjonalne 115
    7. Strategia marketing mix na rynku międzynarodowym i jej elementy 120
    Polityka produktu 121
    Polityka cenowa 139
    Polityka dystrybucji na rynku międzynarodowym 165
    Polityka promocji przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym i jej elementy 183
    8. Organizacja marketingu w przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym 204
    Podział organizacyjnych struktur marketingu 205
    9. Strategie ekspansji polskich firm na rynki zagraniczne. Studia przypadków 215
    Formy wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne 215
    Inwestycje bezpośrednie polskich przedsiębiorstw 217
    Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych 219
    Grupa Maspex Wadowice 223
    Grupa Mokate 225
    Amica Wronki SA 227
    Grupa Selena 231
    Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych SA 234
    Grupa Can-Pack 236
    Polskie przedsiębiorstwa z branży kosmetycznej (Dr Irena Eris, Kolastyna) 238
    Solaris Bus & Coach 244
    Polskie przedsiębiorstwa z branży meblarskiej (Grupa Forte, Grupa Nowy Styl) 247
    Polskie przedsiębiorstwa z branży odzieżowej i obuwniczej (LPP SA, Redan, Gino Rossi 251
    Grupa Atlas SA 259
    Grupa Koelner 263
    10. Strategie marketingowe zagranicznych firm na rynku międzynarodowym. Studia przypadków 265
    McDonald's Corporation 265
    IKEA 268
    Nike Inc. 270
    Avon 274
    Benetton Group 276
    Koncern Bertelsmann na polskim rynku 279
    Strategia wejścia na polski rynek firmy Stollwerck 282
    Strategia wejścia na polski rynek firmy Cadbury 284
    Strategia wejścia na polski rynek firm Algida i Schöller 286
    Zakończenie 289
    Literatura 293
    Indeks 301
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »