Lean management jako koncepcja doskonalenia polskich szpitali - Agnieszka Bukowska-Piestrzyńska

Lean management jako koncepcja doskonalenia polskich szpitali

Agnieszka Bukowska-Piestrzyńska

118,00 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Wydawnictwo Wolters Kluwer
ISBN 978-83-8286-091-7
Data wydania 1 luty 2021
Język: Polski
Liczba stron: 221
Rozmiar pliku: 5,6 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
118,00 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Opis

Publikacja ma na celu przedstawienie idei lean management i narzędzi z nią związanych, jako rozwiązania, które może przyczynić się do lepszego zarządzania podmiotami leczniczymi. Poprawa efektywności funkcjonowania tych podmiotów przez „odchudzenie” procesów w nich realizowanych, pozwoli nie tylko pozytywnie wpływać na wyniki finansowe szpitali, ale również na podniesienie jakości obsługi pacjentów.

Opracowanie prezentuje m.in.: rodzaje podmiotów leczniczych i zachodzące w nich zmiany organizacyjne, podstawowe pojęcia lean management, zagadnienia związane z zapewnieniem bezpieczeństwa pacjentom, rodzaje marnotrawstwa i sposoby jego eliminacji oraz metody doskonalenia podmiotów leczniczych.

Książka jest przeznaczona dla menedżerów podmiotów leczniczych, kierowników klinik, ordynatorów, zarządów spółek skomercjalizowanych szpitali. Będzie przydatna zarówno dla studentów kierunków ekonomicznych i uniwersytetów medycznych, jak i słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu zarządzania podmiotami leczniczymi.

Spis treści

Wykaz skrótów

Wstęp

Rozdział I

Zmiana w organizacji opieki zdrowotnej

  1. Podmiot leczniczy jako obiekt zmiany
  2. Obszary zmian organizacyjnych
  3. W dążeniu do jakości w podmiotach opieki zdrowotnej
  4. Bezpieczeństwo pacjenta a ryzyko

Rozdział II

Lean management

  1. Geneza i istota lean management
  2. Muda – płaszczyzny i metody zapobiegania
    2.1.  Istota marnotrawstwa
    2.2.  Rodzaje marnotrawstwa i sposoby jego eliminacji
  3. Wartość w opiece zdrowotnej
    3.1.  Wartość dla pacjenta
    3.2.  Opieka zdrowotna oparta na wartościach
  4. Lean healthcare

Rozdział III

Wybrane narzędzia lean management

  1. Kaizen
  2. Kanban
  3. Metoda 6S
  4. Zarządzanie wizualne
  5. Mapowanie strumienia wartości
  6. Poka-yoke

Rozdział IV

W drodze ku doskonaleniu podmiotu leczniczego

  1. Podmiot leczniczy jako podmiot rynkowy
  2. Analiza stanu istniejącego
  3. Mapa stanu przyszłego
  4. Plan doskonalenia – od przygotowania do wdrożenia

Rozdział V

Egzemplifikacja empiryczna zastosowania rozwiązańlean management w podmiotach leczniczych

  1. Triage – system „segregacji” medycznej pacjentów
  2. Just in time w zarządzania produktami leczniczymi w szpitalu

Zakończenie

Bibliografia

Autorzy

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »