Kwartalnik Pedagogiczny 2023/4 (270) -

Kwartalnik Pedagogiczny 2023/4 (270)

16,70 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
ISBN
Data wydania 30 września 2024
Język: Polski
Liczba stron: 149
Rozmiar pliku: 7,2 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
16,70 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Opis

Artykuły zawarte w numerze stanowią wielowątkową dyskusję o wyzwaniach edukacyjnych w Europie, takich jak tożsamość, zaufanie, praktyki włączające i rozwój nauczycieli. Czytelnicy znajdą w nim obszerne badania dotyczące tożsamości młodzieży oraz zaufania społecznego, a także analizę kontekstu demograficznego i jego wpływu na społeczność. Naukowcy prezentują innowacyjne strategie dotyczące praktyk włączających, które promują równość i uczestnictwo wszystkich uczniów w procesie edukacji. W opublikowanych pracach nie zabrakło także spojrzenia na rozwój zawodowy nauczycieli, zarówno w krajach Europy Zachodniej, jak i Europy Środkowo-Wschodniej. Autorzy podejmują tematykę mentorowania, wsparcia nauczycieli CLIL oraz wyzwań związanych z dostępem do szkoleń w Uzbekistanie. Prezentowany numer to nie tylko kompendium wiedzy dla badaczy i nauczycieli, ale również inspirujące źródło pomysłów dla decydentów edukacyjnych dążących do tworzenia bardziej sprawiedliwego i efektywnego systemu edukacji w Europie. ****** The articles in the issue provide a multi-faceted discussion of educational challenges in Europe, such as identity, trust, inclusive practices and teacher development. Readers will find extensive research on youth identity and social trust, as well as an analysis of the demographic context and its impact on the community. Researchers present innovative strategies for inclusive practices that promote equity and participation of all students in the process of education. The published papers also include a look at teacher professional development, both in Western and Central and Eastern European countries. The authors address the topics of mentoring, CLIL teacher support and the challenges of accessing training in Uzbekistan. The issue presented here is not only a compendium of knowledge for researchers and teachers, but also an inspiring source of ideas for educational policy makers aiming to create a more equitable and effective education system in Europe.