Koncepcja Global Sourcing. Teoria i praktyka - Barbara Galińska

Koncepcja Global Sourcing. Teoria i praktyka

Barbara Galińska

28,17 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Wydawnictwo Difin
ISBN 978-83-7930-688-6
Data wydania październik 2015
Język: Polski
Liczba stron: 158
Rozmiar pliku: 5,1 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
28,17 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Opis

W dobie dzisiejszej silnej konkurencji przedsiębiorcy zmuszeni są do poszukiwania innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym będą mogli walczyć o poprawę pozycji swoich firm na tle konkurentów. Jednym z takich rozwiązań jest międzynarodowe zaopatrzenie w niezbędne do produkcji części i elementy. W jego wyniku przedsiębiorstwa mają możliwość zakupu znacznie tańszych, a jakościowo podobnych do dotychczas nabywanych na rynku lokalnym/krajowym, towarów.

Zebrane informacje w sposób precyzyjny identyfikują czynniki skłaniające do wyboru opisanej metody dokonywania zakupów i wskazują jednoznacznie wynikające z niej korzyści. Może to przyczynić się do dalszego rozwoju Global Sourcing na tle innych sposobów zaopatrzenia. Ponadto zgromadzone w publikacji materiały mogą doprowadzić do usprawnienia działalności innych przedsiębiorstw i stać się przydatnymi dla wszystkich firm zainteresowanych implementacją metody do swoich struktur.

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Wpływ zaopatrzenia na przedsiębiorstwo


1.1. Znaczenie zagadnienia „logistyka”
1.2. Proces logistyczny przedsiębiorstwa  
1.2.1. Znaczenie procesu logistycznego  
1.2.2. Infrastruktura procesu logistycznego  
1.2.3. Elementy procesu logistycznego  
1.3. Koszty logistyczne  
1.4. Wpływ zaopatrzenia na funkcjonowanie firmy i osiągnięcie przewagi konkurencyjnej

Rozdział 2. Outsourcing jako metoda zaopatrzenia

2.1. Definicja i cechy charakterystyczne outsourcingu  
2.2. Historia outsourcingu
2.3. Cele, warunki i zasady outsourcingu  
2.4. Obszary podlegające outsourcingowi  
2.5. Outsourcing produkcji  
2.6. Korzyści i zagrożenia wynikające z wprowadzenia outsourcingu produkcji  

Rozdział 3. Global Sourcing – koncepcja światowych zakupów

3.1. Definicja i cechy charakterystyczne Global Sourcing  
3.2. Proces Global Sourcing  
3.3. Wdrażanie Global Sourcing  
3.3.1. Wybór krajów
3.3.2. Wybór dostawców  
3.3.3. Wybór produktów

Rozdział 4. Czynniki skłaniające do wyboru koncepcji Global Sourcing

4.1. Analiza czynników globalnych  
4.2. Analiza czynników wewnętrznych  
4.2.1. Czynniki związane z wyborem zagranicznych dostawców  
4.2.2. Czynniki związane ze współpracą z zagranicznymi dostawcami
4.2.3. Czynniki związane ze specyfiką nabywanych dóbr, stosowanym rodzajem transportu oraz wykorzystywanymi rodzajami opakowań  
4.3. Identyfikacja i ocena czynników najważniejszych  

Rozdział 5. Korzyści wynikające z zastosowania koncepcji Global Sourcing

5.1. Analiza oczekiwań i obaw związanych z globalnym zaopatrzeniem
5.2. Analiza osiąganych w ramach Global Sourcing korzyści
5.3. Identyfikacja i ocena korzyści najistotniejszych

Rozdział 6. Problemy w Global Sourcing

6.1. Identyfikacja i analiza obszarów problemowych
6.1.1. Transport  
6.1.2. Opakowanie  
6.1.3. Jakość  
6.1.4. Komunikacja  
6.2. Identyfikacja czynników negatywnych, występujących po wdrożeniu koncepcji
6.3. Analiza najważniejszych ryzyk

Podsumowanie

Podstawowe informacje dla polskich przedsiębiorców

Bibliografia

Spis ilustracji

Spis tabel

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »