Komunikacja marketingowa w środowisku omnikanałowym. Potrzeby i zachowania konsumentów na rynku centrów nauki - Beata Gotwald

Komunikacja marketingowa w środowisku omnikanałowym. Potrzeby i zachowania konsumentów na rynku centrów nauki

Beata Gotwald

19,95 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN 978-83-8220-147-5
Data wydania 2020
Język: Polski
Liczba stron: 147
Rozmiar pliku: 3,8 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
19,95 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Opis

Publikacja dotyczy komunikacji marketingowej w środowisku omnikanałowym, szczególnie w odniesieniu do rynku centrów nauki. Model ścieżek zakupowych konsumentów został dostosowany do swoistości centrów nauki oraz rozbudowany na podstawie wyników badań empirycznych przeprowadzonych na próbie ponad ośmiu tysięcy respondentów. W celu uchwycenia pełnego obrazu środowiska omnikanałowego wykorzystano autorski model Omnikanałowej Komunikacji Marketingowej (OKM) oraz odzwierciedlono opisane w nim mechanizmy we wspomnianym modelu ścieżek zakupowych konsumentów. Przedmiotem analiz uczyniono zachowania konsumentów w zakresie spędzania wolnego czasu, korzystania z narzędzi komunikacji marketingowej oraz percepcji centrów nauki jako instytucji kulturalno-edukacyjnych. Książka może zainteresować nie tylko badaczy komunikacji marketingowej, zachowań konsumentów i rynku instytucji kultury, lecz także menedżerów centrów nauki.

Spis treści

Wstęp 7

Rozdział 1. Współczesny konsument i jego preferencje 11

1.1. Konsument omnikanałowy jako jednostka 11

1.2. Konsument omnikanałowy jako członek społeczności 26

Rozdział 2. Centra nauki w dobie komunikacji omnikanałowej 35

2.1. Komunikacja marketingowa w środowisku omnikanałowym 35

2.2. Komunikacja marketingowa w centrach nauki 43

Rozdział 3. Konsumenci centrów nauki i ich potrzeby w aspekcie implikacji dla komunikacji marketingowej 53

3.1. Metodyka badania 53

3.2. Grupa badana 56

3.3. Preferencje konsumentów w zakresie spędzania czasu wolnego 60

3.4. Potencjał narzędzi komunikacji marketingowej w komunikacji centrów nauki 72

3.5. Świadomość marek centrów nauki oraz ich pozycjonowanie 91

3.6. Znaczenie różnych form przekazu w komunikacji marketingowej centrów nauki 101

3.7. Komunikacja omnikanałowa w działaniach marketingowych centrów nauki 118

3.8. Konsumenci centrów nauki w środowisku omnikanałowym – kluczowe wnioski z badań 119

Rozdział 4. Omnikanałowa komunikacja marketingowa w centrach nauki – synteza 123

Bibliografia 127

Spis tabel 135

Spis rysunków 137

Narzędzia badawcze 139

Kwestionariusz ankiety 139

Dyspozycja do wywiadu 144

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »