Jeden na jeden - odważne rozmowy z pracownikami - Inga Bielińska

Jeden na jeden - odważne rozmowy z pracownikami

Inga Bielińska

44,89 zł

Dostępne formaty plików: EPUB, MOBI

Wydawnictwo MT Biznes
ISBN 978-83-8087-770-2
Data wydania 28 września 2018
Język: Polski
Liczba stron: 229
Rozmiar pliku: 3,6 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment EPUB
Język: Polski
Liczba stron: 229
Rozmiar pliku: 8,8 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
Fragment: Pobierz fragment MOBI
44,89 zł

Dostępne formaty plików: EPUB, MOBI

Opis

Przywództwo w akcji, czyli efektywnie zarządzaj poprzez rozmowę!

Rozmowa menedżerska to najskuteczniejsze i najszybciej działające narzędzie mogące spowodować pożądaną zmianę, o ile… zostanie dobrze przygotowana i przeprowadzona.

Inga Bielińska i Zofia Jakubczyńska to doświadczone trenerki i konsultantki, które od 2005 roku wspierają liderów w budowaniu efektywnych zespołów. Stąd w ich książce Jeden na jeden znajdziesz głównie rzeczywiste dialogi, praktyczne wskazówki oraz opisy doświadczeń polskich liderów, a wszystko to okraszone szerszym kontekstem teoretycznym, pozwalającym lepiej zrozumieć poruszane zagadnienia.

Dzięki lekturze tej książki zrozumiesz, na czym tak naprawdę polega bycie empatycznym liderem, który efektywnie realizuje cele biznesowe. Nauczysz się dawać odważną informację zwrotną ukierunkowaną na zmianę. Będziesz miał okazję pracować z własnymi obawami związanymi z rozwojem swoich ludzi. Dowiesz się także, jak wpływać na pracownika, gdy przyjmuje postawę:

  • Daj mi, daj mi…
    • awans,
    • podwyżkę,
    • szkolenia,
    • ekskluzywne warunki pracy.
  • Postaraj się lepiej mną zarządzać.
  • Dbaj o mnie.
  • Nie przeszkadzaj mi w pracy.

Wyjątkowym elementem książki Jeden na jeden jest transkrypcja i praktyczna analiza ośmiu dialogów pomiędzy liderem i pracownikiem, dla których tłem jest model Talent Review. Dowiesz się, dlaczego prezentowane rozmowy nie działają, choć niektóre z nich wykorzystują obiegowe narzędzia, oraz poznasz nowe możliwości bardziej skutecznego działania. Poza opisami problemów i komentarzami do dialogów w książce znajdziesz też studia przypadku, ćwiczenia służące autorefleksji i konkretne, praktyczne narzędzia do wdrożenia w pracy lidera, które pozwolą ci przekuć codzienne, trudne rozmowy z pracownikami w rozwój.

***

Inga Bielińska - Partner zarządzający i założycielka Value Plus, gdzie odpowiada za relacje z klientami i superwizje zespołu. Aktywna zawodowo od 17 lat. Zajmuje się rozwijaniem liderów w organizacjach poprzez programy coachingowe, mentoringowe i szkoleniowe. Jest certyfikowanym coachem ICF (PCC), certyfikowanym mentor coachem ICF i trenerem inspirowanym Non-Violent Communication. Wykładowca poznańskich uczelni. Zrealizowała ponad 1500 godzin coachingowych (coaching menedżerski, kreatywności, zespołów) i dwa razy tyle pracy trenerskiej. Pracowała dla branż: nowoczesnych technologii IT, wydawniczej, produkcyjnej, turystycznej.

Zofia Jakubczyńska - Trener i menedżer pracujący z klientami w obszarze business development. Z wykształcenia socjolog ze specjalizacją w komunikacji społecznej. Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego, Szkoły Coachingu Grupowego Trop, Szkoły Trenerów Biznesu Moderator. Aktywna zawodowo od 17 lat. Od początku swojej kariery zawodowej związana jest z działami sprzedaży i HR. Od 2006r. prowadzi szkolenia z zakresu zarządzania i przechodzenia przez zmiany, przywództwa i osobistej efektywności, kierowania pracą zespołów, rozwiązywania konfliktów. Zrealizowała ponad 500 godzin coachingowych i ponad 4600 godzin szkoleniowych dla klientów biznesowych.

Spis treści

Okładka

Strona tytułowa

Strona redakcyjna

Spis treści

Wstęp

Część 1. Osiem odkryć odważnego przywódcy

Rozdział 1. Na ile jesteś odważny liderze, czyli odwaga kierownicza w praktyce

Rozdział 2. Lider empatyczny a lider współczujący

Rozdział 3. Narzędzia empatycznego lidera

Rozdział 4. Rozwój niejedno ma imię. Po co dbamy o rozwój pracowników, którzy i tak kiedyś odejdą?

Rozdział 5. W głąb siebie. Postawy i obawy menedżera jako bariery rozwoju

Rozdział 6. Postawy i oczekiwania pracowników, które torpedują dialog

Rozdział 7. Siła odważnego dialogu

Rozdział 8. Co może nie zagrać?

Część 2. Odważne przywództwo w dialogu

Rozdział 1. Moje potrzeby ważniejsze od twoich

Rozdział 2. Spotykamy się, by się spotkać

Rozdział 3. Okopani

Rozdział 4. Odważne mierzenie się

Rozdział 5. Mocny przeciwnik

Rozdział 6. Przez szybę, czyli pozorny dialog

Rozdział 7. Gubiąc potrzeby

Rozdział 8. Fałszywa dychotomia, czyli starcie tytanów

Część 3. Narzędziownia odważnego lidera

Rozdział 1. Model rozmowy: zarządzanie oczekiwaniami pracowników

Rozdział 2. Grupa reflektująca

Rozdział 3. Narzędzie: mapa empatii

Rozdział 4. Reakcje na gry podczas udzielania informacji zwrotnej

Rozdział 5. Technika AIKIDO

Bibliografia

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »