Jakość i marketing usług medycznych - Katarzyna Krot

Jakość i marketing usług medycznych

Katarzyna Krot

44,39 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Wydawnictwo Wolters Kluwer
ISBN 978-83-264-2585-1
Data wydania 2008
Język: Polski
Liczba stron: 336
Rozmiar pliku: 4,0 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
44,39 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Opis

Celem książki jest wskazanie kierunków i metod działania placówek opieki zdrowotnej zapewniających doskonalenie jakości usług i w rezultacie zadowolenie pacjentów w zmieniającym się i specyficznym, ze względu na relację personel medyczny - pacjent, systemie ochrony zdrowia.

W publikacji zaprezentowano:
  • sposoby definiowania jakości i metody jej pomiaru
  • zastosowanie marketingu relacji w zakładach opieki zdrowotnej
  • specyfikę relacji lekarz-pacjent
  • wyniki badań przeprowadzonych wśród pacjentów i lekarzy
  • Adresaci:

    Książka skierowana jest do menedżerów zarządzających zakładami opieki zdrowotnej, studentów kierunków medycznych, zarządzania i zdrowia publicznego, a jej lektura pozwoli zobaczyć, jakie działania i procesy mogą sprawić, że placówka opieki zdrowotnej będzie odbierana przez pacjentów jako oferująca świadczenia medyczne najwyższej jakości, przyjazna i dbająca o chorego oraz holistycznie zainteresowana pacjentem. Zdobyta wiedza niech będzie zachętą do spojrzenia na swoją organizację oczyma pacjentów i pomoże zaplanować właściwą strategię działania.

    Recenzje:

    "Książka [...] burzy stereotypy dotyczące marketingu w przypadku usług profesjonalnych. Lekarze (a także prawnicy) ciągle kojarzą marketing przede wszystkim z promocją, a właściwie jedną z jej form - reklamą [...]."
    więcej w zakładce Recenzje:

    Spis treści

    Wprowadzenie 7
    Rozdział 1. Co to jest jakość usługi medycznej? 9
    1.1. Pojęcie jakości usługi medycznej 11
    1.2. Koncepcje jakości usług medycznych 34
    1.3. Kryteria jakości 42
    1.4. Metody pomiaru jakości świadczeń medycznych 45
    1.5. Jakość otrzymanej usługi medycznej 53
    1.6. Usługa oczekiwana 66
    Rozdział 2. Co to jest marketing relacyjny w zakładach opieki zdrowotnej? 75
    2.1. Pacjent a konsument opieki zdrowotnej 75
    2.2. Pojęcie marketingu relacyjnego 81
    2.3. Czy usługa medyczna to tylko leczenie? 93
    2.4. Jaką cenę płacą pacjenci? 103
    2.5. Jak komunikować się z pacjentami 104
    2.6. Obsługa pacjentów oraz rozwój technologii informatycznej jako narzędzia kreowania partnerstwa 112
    2.7. Czy personel medyczny może być również klientem? 115
    Rozdział 3. Relacja lekarz-pacjent, czyli jak budować bliskie więzi z pacjentem? 124
    3.1. Specyfika roli pacjentki oddziału ginekologiczno-położniczego 124
    3.2. Relacja lekarz-pacjent jako kluczowy element poprawy jakości świadczeń medycznych 131
    Rozdział 4. Pacjenci i lekarze w świetle badań 170
    4.1. Sposób realizacji badań 171
    4.2. Identyfikacja oczekiwań pacjentów 176
    4.3. Usługa medyczna w opinii pacjentek i personelu. Komponenty usługi medycznej 186
    4.4. Komunikacja z rynkiem 227
    4.5. Marketing wewnętrzny. Kształcenie studentów 231
    Rozdział 5. Metody poprawy jakości usług medycznych - propozycje praktycznych rozwiązań 253
    5.1. Zasady działania zakładów opieki zdrowotnej 253
    5.2. Przykład Cleveland Clinic 272
    5.3. Przykład Samodzielnego Publicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego im. dr. L. Zamenhoffa Akademii Medycznej w Białymstoku 288
    Bibliografia 309
    Spis tabel 321
    Spis rysunków 323
    Spis wykresów 324
    Aneksy 325
Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »