Jak optymalizować koszty zatrudnienia. Poradnik dla pracodawców. Wydanie 2 - Opracowanie zbiorowe

Jak optymalizować koszty zatrudnienia. Poradnik dla pracodawców. Wydanie 2

Opracowanie zbiorowe

79,00 zł67,15 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Wydawnictwo Infor
ISBN 978-83-8268-555-8
Data wydania
Język: Polski
Liczba stron: 92
Rozmiar pliku: 0 B
Zabezpieczenie: Znak wodny
79,00 zł67,15 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Opis

W każdym czasie podmioty zatrudniające powinny optymalizować koszty zatrudnienia. Może to być dla nich rozwiązanie, które pozwoli im przetrwać w trudniejszej biznesowo rzeczywistości. Przedsiębiorcy powinni zatem rozważyć istniejące możliwości obniżenia wydatków związanych z zatrudnieniem. Zanim zdecydują się na działania restrukturyzacyjne dotyczące kosztów zatrudnienia, muszą ocenić, w jakim stopniu pomogą one przetrwać ich firmie w trudnych czasach.
Optymalizowaniu kosztów zatrudnienia towarzyszy przede wszystkim wybór najkorzystniejszej formy współpracy lub jej zmiana. Zwykle bierze się wówczas pod uwagę zatrudnianie na podstawie umów cywilnoprawnych – zlecenia i o dzieło. Może to być jednak również czasowe ograniczenie uprawnień osób już zatrudnionych (m.in. przez zawieszenie przepisów wewnątrzzakładowych) bądź korzystanie z pracowników obcych (najczęściej w ramach pracy tymczasowej lub outsourcingu).
W odniesieniu do osób zarządzających lub kierujących zakładem pracy rozwiązaniem alternatywnym wobec zatrudnienia w ramach stosunku pracy może być kontrakt menedżerski, np. w formie umowy cywilnoprawnej w ramach działalności gospodarczej prowadzonej przez te osoby lub poza tą działalnością.
Innym sposobem na ograniczenie kosztów zatrudnienia jest korzystanie z pracy wykonywanej przez przedsiębiorców – tj. osoby prowadzące jednoosobową pozarolniczą działalność gospodarczą – na podstawie umowy o świadczenie usług (do której mają zastosowanie przepisy dotyczące zlecenia).
Książka to praktyczny poradnik, odpowiadający m.in. na pytania:
- Jakie oszczędności wynikają z zatrudniania na umowy cywilnoprawne?
- Na czym polega outsourcing pracowniczy?
- Jakie korzyści daje pracodawcom zatrudnianie pracowników tymczasowych?
- Kiedy można zawiesić przepisy wewnątrzzakładowe?
- Jak zmienić pracownikom warunki wynagrodzenia?

To przystępne opracowanie jest merytorycznym wsparciem dla specjalistów ds. kadr i płac. Zainteresuje też pracodawców, dyrektorów działów HR, pozostałych kierowników wyższego szczebla oraz biura rachunkowe, które prowadzą obsługę w tym zakresie.

 

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »