Internetowe public relations w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw - Mariusz Woźniakowski

Internetowe public relations w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw

Mariusz Woźniakowski

24,95 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN 978-83-8220-505-3
Data wydania 2020
Język: Polski
Liczba stron: 165
Rozmiar pliku: 14,9 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
24,95 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Opis

Zachodzące zmiany rynkowe doprowadziły do przesycenia komunikacji marketingowej reklamą i innymi środkami tradycyjnej promocji. Klienci coraz częściej nie zwracają uwagi na komunikaty komercyjne, przez co trudniej jest zdobyć miejsce w ich świadomości przez poszczególne marki. Wobec powyższego firmy starają się szukać nowych możliwości i narzędzi do komunikacji, które w odbiorze klienta są mniej inwazyjne, stawiają na autentyczny dialog, a jednocześnie z punktu widzenia działań marketingowych zachowują charakter promocyjny. W taki schemat komunikacji marketingowej wpisują się działania z zakresu public relations prowadzone z wykorzystaniem Internetu. Ich głównym celem jest kreowanie pozytywnego wizerunku marki w odbiorze klienta, co w konsekwencji ma się przełożyć nie tylko na pozytywne postrzeganie i zajęcie istotnej pozycji w świadomości konsumenta, ale głównie na wzrost sprzedaży.

Podstawowym celem monografii jest przedstawienie potencjału narzędzi internetowego public relations w komunikacji marketingowej marek/przedsiębiorstw z otoczeniem rynkowym.

 

Spis treści

Wstęp 7
Rozdział 1
Proces komunikowania we współczesnym przedsiębiorstwie 11
1.1. Istota i zakres współczesnego public relations 11
1.2. Modele komunikowania masowego w realizacji działań z zakresu public relations 21
1.3. Otoczenie i odbiorcy działań public relations przedsiębiorstwa 37
Rozdział 2
Tradycyjne narzędzia internetowego public relations 45
2.1. Strona WWW – podstawowe narzędzie obecności firmy w Internecie 45
2.2. Pliki ciasteczkowe a personalizacja komunikatu 61
2.3. Rodzaje firmowych stron internetowych 63
2.4. Pressroom w roli platformy komunikacji z mediami 67
2.5. Newsletter – regularny kontakt z klientem 74
2.6. Sponsoring online – wsparcie działań wizerunkowych 83
Rozdział 3
Nowa era sieciowego public relations poprzez media społecznościowe 89
3.1. Geneza marketingu społecznościowego 89
3.2. Facebook – tworzenie masowej społeczności 98
3.3. YouTube – siła przekazu wideo 108
3.4. Instagram – komunikacja obrazkowa 115
3.5. LinkedIn – komunikacja społecznościowa dla profesjonalistów 124
Rozdział 4
Blogi i mikroblogi jako narzędzia komunikacji w public relations 131
4.1. Blog firmowy a firmowa strona internetowa 131
4.2. Blogi niezależnych blogerów w komunikacji marketingowej firm 142
4.3. Mikroblogi – krótkie komunikaty dla odbiorców 145
Zakończenie 151
Bibliografia 153
Spis rysunków 161
Spis tabel 163

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »