Dobre relacje w szkole - Natalia Boszczyk

Dobre relacje w szkole

Natalia Boszczyk

42,00 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Wydawnictwo Wolters Kluwer
ISBN 978-83-8223-540-1
Data wydania listopad 2020
Język: Polski
Liczba stron: 261
Rozmiar pliku: 2,4 MB
Zabezpieczenie: Znak wodny
42,00 zł

Dostępne formaty plików: PDF

Opis

Publikacja jest przewodnikiem po zagadnieniach dotyczących budowania dobrych relacji w szkole, napisanym przez praktyka dla praktyków – z głębokim przekonaniem, że dobrą edukację tworzy się zawsze poprzez budowanie pozytywnych relacji.

Autorka skupiając się wokół hasła „edukacja to relacja”, zachęca do wdrażania działań opartych na empatii, szacunku i akceptacji oraz proponuje bogaty zbiór pomysłów na budowanie relacji z uczniami, rodzicami, a także ze współpracownikami z grona pedagogicznego.

W książce czytelnik znajdzie m.in.:

  • katalog pomysłów na budowanie relacji w szkole wraz ze schematami wdrażania proponowanych rozwiązań;
  • praktyczne porady dotyczące tego, w jaki sposób aranżować szkolną przestrzeń, by sprzyjała ona budowaniu relacji, a zarazem by wspierała efektywną naukę;
  • techniki komunikacji w konflikcie: narzędzia Porozumienia bez Przemocy (NVC), tutoringu i mediacji.

Opracowanie zawiera ćwiczenia, które pomagają przekuć teorię w praktykę – każdy rozdział wzbogacają pytania, przykłady ze szkolnej codzienności oraz wypowiedzi nauczycielek i nauczycieli.

Adresaci:
Książka opisuje konkretne działania, które można podejmować na co dzień, by budować pozytywne więzi w edukacji, przeznaczona jest zarówno dla nauczycieli, jak i dyrektorów szkół odpowiedzialnych za dobrą komunikację, atmosferę i aranżację szkolnej przestrzeni. Zainteresuje także rodziców oraz studentów kierunków pedagogicznych, pomagając im zrozumieć szkolną rzeczywistość.

Spis treści

WSTĘP | str. 9

CZĘŚĆ PIERWSZA
POSZERZANIE PERSPEKTYWY – O RELACJACH W SZERSZYM KONTEKŚCIE | str. 17


Rozdział 1
Dokąd płynie ta łódź? – czyli czemu ma służyć edukacja? | str. 19

Rozdział 2
Edukacja to relacja! – o sile pozytywnych więzi w szkolnej codzienności | str. 28

Rozdział 3
Rewolucja zaczyna się przy tablicy, czyli nauczyciel jako cenne narzędzie zmiany społecznej | str. 38

CZĘŚĆ DRUGA
PRAKTYCZNE KONKRETY – RELACJE W SZKOLNEJ CODZIENNOŚCI | str. 59


Rozdział 1
Praktyczne konkrety – jak się „robi” relacje? | str. 61

Rozdział 2
Nauczyciel i uczeń w dobrej relacji | str. 71

Rozdział 3
Dobre relacje między nauczycielami | str. 93

Rozdział 4
Nauczyciel i rodzic w jednej drużynie | str. 114

Rozdział 5
Jak się dogadać? – o komunikacji budującej relacje | str. 141

Rozdział 6
Dziecko bez stopni, czyli ocenianie nastawione na dialog | str. 177

Rozdział 7
Relacyjne powietrze – atmosfera i przestrzeń wspierające relacje | str. 202

ZAKOŃCZENIE | str. 247

PODZIĘKOWANIA | str. 251

BIBLIOGRAFIA | str. 253

KATALOG LINKÓW DO GIER I ZABAW INTEGRACYJNYCH | str. 259

Korzystamy z plików cookies w celu sprawnej realizacji usług i poprawnego działania strony.
Możesz określić sposób przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdziesz tutaj »